کد خبر 1638413
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
جای خالی شهید رئیسی در مراسم تحلیف

در روزگاری که صورت بر سیرت چیره شده و به مدد فناوری، نمایش از واقعیت پیشی گرفته؛ سید ابراهیم رئیسی کسی بود که نه میل دیده شدن داشت و نه اهل خودنمایی بود.

به گزارش مشرق، سید محمدعماد اعرابی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: از آن زمان که یک کیف دستی، ساعت ۳ بعدازظهر اتاق جلسات در طبقه دوم ساختمان مرکزی نخست‌وزیری را غرق دود و سیاهی کرد تا همین چند وقت پیش نام «رجائی» به عنوان تنها رئیس‌جمهور شهید ایران بر قله رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی ثبت شده بود.

به نظر می‌رسید محمدعلی رجائی تنها با سی روز خدمت در قامت رئیس‌جمهور ایران، تبدیل به اسطوره‌ای بی‌تکرار شده که هر جا سخن از سلوک مردمی و خدمت صادقانه یک مدیر ارشد اجرائی باشد ناخودآگاه باید نام او را نیز به میان کشید. سال‌ها گذشت تا دست تقدیر الگویی دیگر در مقابل دیدگان ما گذاشت. کسی که در سی‌وسه ماه خدمت، والاترین تعابیر رهبر انقلاب برای یک کارگزار اجرائی نظام را به خود اختصاص داد: «ما قبلاً هم شخصیّت‌های خدمتگزار داشته‌ایم، امّا نه در این حد، نه با این حجم، نه با این کیفیّت، نه با این صداقت، نه با این پُرکاری و شب و روز نشناختن؛ یک نصاب جدیدی را آقای رئیسی(ره) در باب خدمتگزاری به ملّت ایجاد کرد.» اما در سرگشتگی روزمره ما «رئیسی عزیز» کمتر به چشم ‌آمد.

معجزه انقلاب اسلامی پس از آنکه در تابستان ۱۳۶۰ یک دستفروش قزوینی را تا ریاست جمهور ایران بالا کشید این بار چهل سال بعد در تابستان ۱۴۰۰ یک طلبه تهیدست مشهدی را بر صندلی رئیس‌جمهور نشانده بود. «سید محرومان» صفتی نبود که در کارزارهای بی‌مقدار انتخاباتی برای او ساخته و پرداخته شود؛ جلوه‌ای بود از سلوک مردی که تا انتهای عمرش هم‌درد و هم‌رنج فقرا بود و از بیت‌المال جز به اندازه نیاز برنمی‌داشت.

او که در دولتش حق مأموریت‌های دلاری را ممنوع کرد و حتی نیمی از حقوق ماهیانه خودش به عنوان رئیس‌جمهور را هم به بیت‌المال برمی‌گرداند از سوی رقبای سیاسی‌اش به افزایش بی‌حساب و کتاب بودجه نهاد ریاست‌جمهوری متهم شد. تهمت‌ها و تخریب‌های آزاردهنده‌ای که ابتدا و انتها نداشت اما رئیسی را از ادامه راه دلسرد نمی‌کرد، حتی اگر این تهمت‌ها در بازی‌های بچگانه قدرت و در سطحی مبتذل به انکار میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی او می‌رسید.

دروغی که دروغ بودنش برای سازندگانش آشکار بود چون چهره‌ای نزدیک به همان جریان سیاسی استاد راهنمای رساله دکتری آیت‌الله رئیسی بود اما با این حال دست از این دروغ برنداشتند و استاد مدعی اخلاق و اسلام نیز همه این تهمت‌ها را شنید، سکوت کرد و کلمه‌ای در دفاع از شاگردش نگفت. اگرچه سه سال بعد پس از روی کار آمدن دولت همسویش با انتصاب یک فارغ‌التحصیل علوم انسانی به عنوان وزیر علوم به وجد آمد و زبان به تعریف و تمجید گشود! در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۴۰۰ سید ابراهیم رئیسی جمله‌ای ماندگار، برایمان به یادگار گذاشت: «اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود؛ اشکال ندارد.»

مشکلات مردم ولی نه با تهمت و تخریب او که با کار شبانه‌روزی او حل شد تا جایی که برخی منتقدانش در جریان سیاسی رقیب نیز به آن اعتراف کردند: «در حوزه اقتصاد آقای رئیسی موفق‌تر از چیزی بود که تصور می‌شد ولو اینکه کسی حاضر نیست این را بگوید. هیچ شاخص اقتصادی نیست که الان وضعیتش بهتر از سال ۱۴۰۰ نباشد. حتی در برخی موارد ما از سال ۱۳۹۶ هم عبور کردیم.» «آقای رئیسی فراتر از انتظار عمل کرد. حق ایشان در دعواهای سیاسی ادا نشد. یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب به من گفت متهم به سیاه‌نمایی علیه شهید رئیسی شده‌ایم من گفتم بله این اتهام به شما وارد است.»

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ وقتی برای همیشه از پیش ما رفت رهبر انقلاب فقدانش را برای کشورمان جبران‌ناپذیر خواند: «بنده هر چه فکر می‌کنم، هم برای خودم، هم برای کشور... احساس می‌کنم که این [شهادت شهید رئیسی] هیچ جبرانی ندارد؛ یعنی خسارت سنگینی است که واقعاً جبران ندارد.» او «صداقت»، «مردم‌داری» و «حق‌مداری» را نه با زبان که با عملش تفسیر می‌کرد. اگر «وفاق ملی» واژه‌ای است که این روزها معنایش به سرقت رفته؛ رئیسی اما به این واژه‌ معنا می‌بخشید. او «وفاق» را در عالی‌ترین سطح به نمایش گذاشت. ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین حضورش در جلسه هیئت دولت بود که گفت: «پیمان خودم با خدای متعال است که خلاف خواست رهبری که عبارت باشد از طرح نکردن موضوعی که در آن زمینه اختلاف قوا باشد [عمل نکنم]؛ تاکنون مطرح نکرده‌ام و مطرح هم نخواهم کرد. این مشرب من است؛ خیلی هم در این قضیه تحت فشار روحی هستم... [اما] چیزی که بوی اختلاف از آن بیاید مطرح نمی‌کنم.» هنوز دو سال از عمر دولتش نگذشته بود که وزیر مورد اعتمادش در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با بهانه‌ای ناموجه استیضاح شد اما هیچ‌کس گلایه‌ای از او در گفت‌وگو با رسانه‌ها نشنید. علاوه‌بر این، آن‌طور که محمدباقر قالیباف رئیس وقت مجلس شورای اسلامی می‌گوید ۵ وزیر و معاون او به مرحله استیضاح رسیدند اما «رئیسی عزیز» خودش وزیر و معاونش را تغییر داد تا کشور وارد تنش نشود. وقتی یکی از اطرافیانش از او خواست تا واکنشی به این اعمال فشارها برای تغییر دولتمردان نشان دهد؛ با این پاسخ روبه‌رو شد: «کشور ظرفیت جنجال جدید ندارد؛ در نهایت می‌خواهند بگویند رئیسی را سر جایش نشاندیم! بگذار بگویند...» همین صبر و تحمل و بردباریِ سید ابراهیم رئیسی برای ایجاد آرامش و وفاق در کشور بود که مورد تمجید رهبر انقلاب نیز قرار گرفت: «ایشان در یک موردی یک اختلافی با یک جایی داشتند، من گفتم شما اصلاً عکس‌العمل نشان ندهید؛ خیلی سخت بود برایش، [امّا] اصلاً عکس‌العمل نشان نداد، یعنی واقعاً مدارا کرد؛ [در حالی] که اگر ایشان مثلاً این صبر و این تحمّل را نداشت، بنا بود یک دعوای بزرگی در کشور راه بیفتد. ایشان این‌جوری بود.»

برای مردان میدان که حرف را در عمل به تصویر می‌کشند، بازی با کلمات اتلاف وقت است. «ارادت به رهبری» و «ولایت‌پذیری» برای سید ابراهیم رئیسی نه جملاتی گذرا بر زبان که کارنامه هر ساعت و هر روز او بود. «رئیسی عزیز» هرگز از جایگاه رهبر انقلاب برای پیشبرد تصمیماتش خرج نکرد بلکه کاملا برعکس خود را سپری در برابر رهبری می‌دانست. علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی وقت دولت می‌گفت: «محال ممکن است که رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله رئیسی حرفی بگویند و رئیس‌جمهور فقید به ما بگوید این خواسته یا مطالبه رهبری است؛ بلکه به ما می‌گفتند باید فلان اقدام انجام شود و اگر کسی سخن مرحوم آیت‌الله رئیسی را گوش می‌داد، فکر می‌کرد اینها گفته‌ها و نظرات شخص رئیس‌جمهور فقید است... این موضوع خط قرمز آیت‌الله رئیسی بود که جایی نباید گفته شود که فلان موضوع دستور رهبر انقلاب بود و نباید رهبری را هزینه دولت کنیم بلکه ما باید هزینه رهبری شویم.»

در روزگاری که صورت بر سیرت چیره شده و به مدد فناوری، نمایش از واقعیت پیشی گرفته؛ سید ابراهیم رئیسی کسی بود که نه میل دیده شدن داشت و نه اهل خودنمایی بود. این یادداشت را به احترام مردی نوشتیم که حجاب معاصرت، ما را از شناخت وجوه شخصیت کم‌نظیرش محروم کرد و آیندگان او را بهتر از ما خواهند شناخت. رئیسی با اینکه بالاترین قدرت اجرائی کشور را در اختیار داشت، رئیسی نکرد؛ با مردم و در خدمت مردم بود و به‌دور از هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی، جانش را فدای هدف کرد؛ همان‌طور که در روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری‌اش خدا را گواه گرفته بود: «پروردگارا تو خوب می‌دانی حضور من در این عرصه به عنوان یک طلبه خدمتگزار با چه انگیزه‌ای صورت گرفت. اگر خدمت به مردم نبود، اگر برای ایجاد گشایش نبود، اگر در یک کلمه برای اجرای عدالت نبود،‌ حضور بنده در این عرصه معنا نداشت.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 39
  • SG ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    64 93
    روحش شاد.
    • فاطمه IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      73 44
      اگه رئیسی رئیسی نکرد پس کی کرد؟
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      41 56
      خدایش بیامرزد
    • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      25 41
      هر چقدر انسان در معنویت پیشزفت می کنه از منیت و عجب در قلب خودش تهی می شه ، شان دنیایی خودش رو از دست می ده و شان الهی پیدا می کنه، در جایگاه ریاست هست ولی رئیس نیست.در هر مقامی که باشه عبده
    • AM ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      47 15
      کاش همون قوه قضاییه مونده بود
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      11 25
      روان پاک و نازنینش شاد این گروه جدید مدت کمی باقی خواهند ماند کسانی که فقط بخاطر قومیت انتخاب کردند بزودی پشیمان و سرافکنده و البته ناکام خواهند شد .
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      6 9
      پزشکیان ولی در عوض پزشکی کرده
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      25 15
      ریاست نکرد که اینجا تورم ۹۹ درصد شده
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      25 11
      درود بر پزشکیان سلام بر پزشکیان
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      23 10
      درود بر ر پزشکیان رئیس جمهور جدید
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      8 54
      پزشکیان با دادن آمار دروغ از عملکرد دوره شهید رئیسی و تخریب ایشون برای خودش رای جمع کرد در صورتیکه شهید رئیسی بسیار باهوش و احترام پذیر و دوست داشتنی و کارامد بود و هنوز حسرت از دست دادنش را میخوریم. ولی اتفاقی رخ داد که بنوعی جواب دروغهایش را گرفت. در حادثه عجیب توهین ظریف به پزشکیان که جلوی رسانه ها براش شاخ گذاشت و پزشکیان بهش خندید، صرفنظر از اینکه ظریف باب توهین به پزشکیان را باز کرد، ولی ظاهراً میخواست بمردم نشان دهد که او بر پزشکیان غالب است و پزشکیان اختیاری از خود ندارد و ظریف با سابقه بد برجام خسارت محضش همه کاره کشور است.
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      5 24
      اون هاشمی بود که ریاست میکرد احمدی نژاد هم خوب زد تو بساطش مرحوم ریسی اهل جنجال نبود داشت پروژه های نمیه تمام دیگران را تکمیل میکرد
    • کیایی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      6 34
      واقعا خدا به خانواده ایشون صبر بده برای ما که اینقدر سخته به اونا چی میگذره؟
  • جریان انقلاب IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    55 81
    شهید آیت اله رئیسی انسان بسیار شریف و باوجدانی بود و بسیار پاک . فقط یک ایراد کوچک داشت . اینکه بسیاری از دولتمردانی که انتخاب کرده بود آدم های ضعیف و ناکارآمدی بودن و با نادانی خودشون مردم عزیز رو به سختی انداختن
    • حافظ IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      17 58
      دقیقاً درست گفتید
  • فاطمه IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    20 41
    حق گفتید.تشکر.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      7 38
      اینایی که از رییسی تشکر کردن خیلی بزرگوارن
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    53 86
    داشتن فردی همچو شهید رییسی لیاقت میخواست که خیلی ها نداشتند و ندارند، لیاقت بعضی ها افرادی مثل روحانی و پزشکیان است
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      25 51
      دقیقا
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      20 0
      هم افراط هم تفریط .نبرد با حقیقت
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      9 41
      اره واقعا گل گفتی دمت گرم ...لیاقت بعضی ها باید یکی مثل روحانی باشه با ۲۰ تا مفسد وخاعن و انگلیسی ..یکی هم مثل پزشکیان که براش بنویسن بخونه اونم بلد نیست بازم فردا میخواد بره کشورهای خارجی حرف بزنه ابرو شرف مملکت و به باد میده رییس جمهو راقلیت هاست برا ما که فقط شهید رییس بود تماممممممممم
    • ایرانی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      24 9
      الان تو که رییس جمهور کشورت پزشکیان شده لیاقت داری یا نه ؟!!
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      0 48
      الحق درسته
  • ناصر IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    40 53
    خدایا به برکت خون شهدا و شهدای مقاومت و شهید خدمت عاقبت مارا ختم به شهادت گردان بحق زهرا (س)
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      6 33
      دقیقا
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      12 25
      روحش شاد.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    53 18
    ای کاش این انسان مومن و زحمتکش و مردمی زیر بار پروژه جراحی اقتصاد نمی رفتن ای کاش مشاورهای اقتصادی خوبی انتخاب می کردن
    • مجید IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      14 36
      آیندگان هم سهمی دارند. جراحی اقتصادی کمک به آیندگان است و آینده نگری
    • ,,امانی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      14 39
      خوب الان یک نگاهی به اعضای کابینه ومعاونین و مشاورین جناب پزشکیان بینداز ببین کدامشان دارای کارنامه موفقی بوده وهستند
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      19 0
      بدون حب و بغض به نظر شما موفق ترين اعضاي كابينه آقاي رئيسي كدام ها بودند و چرا؟
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    25 36
    روحش شاد
  • ناشناس IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    23 19
    خدا اقای رییسی را رحمت کند ...در مورد ریاست قوه مجریه خصوصیات شخصی افراد ملاک نیست و نتایج عملکرد مهم است ....
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      4 24
      خب منظور ما هم بیشتر نتایج عملکرد ایشونه که شما نمیتونید ببینید، همه دنیا و همچنین اصلاح طلبان اقرار میکنند که عملکرد شهید رئیسی خیلی درخشان بوده
    • ناشناس IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      0 16
      روحش شاد
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    16 18
    روحش شاد
  • مهدی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    30 5
    یک نگاه به تورم میزان محبوبیت هر دوره دولتها در کشور مارا مشخص می کند...
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    26 20
    دلمون براش تنگ شد. روحش شاد
  • مجتبی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    17 34
    روحش شاد. راهش پر رهرو باد ،
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    22 47
    عالم فرزانه آبروی ریاست جمهوری ایران اسلامی سلالة السادات کارآمد و با لیاقت انقلابی و بصیر با بیانی صریح و محکم با صداقتی تمام پرهیزکار و عالیقدر و... جامع الاطراف شهید مظلوم و والامقام آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی بسیار عزیزمان. رحمت و رضوان الهی بر او و یاران شهیدش باد. خداوند به خانواده محترمشش خاصه همسر فاضله ایشان صبر و اجری عظیم عنایت بفرماید ان شاء الله
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    19 39
    ای کسانی که جز ایراد گرفتن کاری ندارید رییسی بهترین ادمها را به کارگرفته بود اگر ضعیف بودند دزد نبودند
    • نهاوند IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      28 4
      دوست عزیز ؛ با تمام احترام برای شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی و بعضی از اعضای کابینه اش، اگه اختلاس چای دبش کار وزیر جهاد کشاورزی نبود پس کار کی بود؟؟؟؟!!!!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      29 2
      راست میگی مخصوصا وزیر کشاورزی.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      2 46
      اختلاس دبش زمان روحانی شکل گرفت در ادامه در داخل دولت ریسی کشف و رسیدگی شد و قطعش کردند
  • بازنشسته IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    21 18
    رئیسی الحق مردمی و دلسوز بود
  • US ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    18 3
    اعمال انسان را در نهایت خدا تایید میکند نه خلق خدا
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    12 30
    مرد خوبی بود به جز چند مورد تند روی های که اون هم تقصیر اطرافیان امرو عاص ایشان بود...من در کل وی را فردی مثبت و تلاشگر می پندارم . رحمت خدا بر ایشان
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      9 28
      خدا بیامرزدش
  • احمد US ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    19 8
    سلام برادر آن بنده دستش از کوتاه شده خدایش رحمت کند. شاخص های آن نگاه کن. یک قلمش صحرایی وزیر آموزش و پرورش
    • a IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      35 12
      و صندوقی که حتی برای پول گندم کاران خالی است و بسیار شاخص های دیگر نفتی که مفت به چین دادیم و جنس بنجل گرفتیم و ...
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    14 23
    روحش شاد.
  • طهماسخانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    25 18
    باسلام همین طور است کارکنی نق نزنی کاربزگی است که آقای رئیسی انجام داد .الگوی دولت فعلی شود .
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    12 3
    شماهایی که بالا بالا هستید اگر واقعا دوستدار رییسی بودید باید نسبت به وجود افراد ناآگاه و ناکاربلدی که موجب آبروریزی دولت ایشان شدند، هشدار می دادید. باید کاری می کردیدکه قبل از مجلس وزاری بی عرضه صنعت و کشاورزی را حذف کنید. اما همه تان دیدید و سکوت کردید پس اکنون باید زبان خود را غلاف کنید و قلم هایتان را بر قلمدان فرو کنید که شما هیچ گاه به فکر دولت و شخص رییسی نبودید و نیستید و این متنی هم که اینجا نوشتید مسلما از روی صداقت نیست. باشد تا در روز قیامت صورتتان بخاطر اعمال زشت و پلید و منافقانه تان در آتش ابدی بسوزد.
  • احد. یاحقی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    9 5
    واقعا سید ابراهیم در خدمت مردم محروم و مستعضف جامعه بود و دوست داشت. دل مردم دهک پایین جامعه ایران را شاد کن اما. باندهای قدرت و ثروت و کاخویلا دارها واشرار و اوباش. قاچاقچیان نامردانه. به ستیز. با این مرد شریف. بر خواستند و دلش را خون کردند
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    10 32
    اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم
  • فاطمه IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    10 35
    خداوند روحش را شاد کند وبا ائمه محشور باشد
  • عباس IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    38 17
    عملکرد رئیسی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم فاجعه بار بود .
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    14 34
    دیشب بعد از مصاحبه پزشکیان دلم برای شهید عزیز رئیسی سوخت
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      3 45
      در حادثه عجیب توهین ظریف به پزشکیان که جلوی رسانه ها براش شاخ گذاشت و پزشکیان بهش خندید، صرفنظر از اینکه ظریف باب توهین به پزشکیان را باز کرد، ولی ظاهراً میخواست بمردم نشان دهد که او بر پزشکیان غالب است و پزشکیان اختیاری از خود ندارد و ظریف همه کاره کشور است.
  • حسین IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    7 25
    روحش شاد.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    13 27
    ببین خدا چقدر جواب ناشکری مردم را زود داد و رئیسی عزیز را از ما گرفت تا کسی مثل پزشکیان رئیس جمهور شود و هدف اصلی اش از سفر به عراق زیارت باشد نه مسائل اقتصادی و روابط دو کشور . این شخص حتی در حد یک بخشدار هم نبود ولی قومیت گراای جاهلانه باعث شد رای بیاورد. خدا کند تو این چهار سال که نه بلکه هشت سال چون مردم بیدار نخواهند شد. مملکت را به باد ندهد که کاهش تورم و رفع مشکلات معیشت از ایشون انتظار بیجایی هست. ایشون تازه بعد از رئیس جمهور شدن احساس می کند که بازنشسته شده است و میخواهد همه چی را با ریش سفیدی حل کند نه کار کردن . چون حوصله کار کردن ندارد و خودش را به سادگی زده است تا مردم و مجلس را گول بزند که تا بحال موفق بوده است.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      8 24
      روحش شاد.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      21 3
      ناشکری مردم؟؟؟؟ مثلا مردم چیکار باید میکردند؟ لابد مردم باید تورم رو پایین می آوردند
  • مسعود IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    24 8
    کدوم شاخص اقتصادی بهتر شد
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    12 15
    شهیدرییسی عزیز ما رو حلال کن قدر دانت نبودیم
  • مسلم IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    6 7
    روح شهید بزرگوار شاد ان شاءالله به برکت خون شهیدان والامقام کشور از اینهمه مشکلات با سر بلندی عبور خواهد کرد .
  • محسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    9 13
    خدا غریق رحمتشون کنه فقط کاش مالیات ها رو چند برابر نمی کردن که ما مجبور به تغییر کاربری بشیم
  • حامد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    17 1
    رئیس جدید دولت هم موجودی خزانه را اعلام کرد انتظار روزهای بهتری نداشته باشیم .گفت سرمایه گذاری خارجی صد میلیاردی نیاز است برای ساختارهای انرژی فقط
  • مهربان IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    2 15
    با سلام به ارواح طیبه ی شهدای اسلام مخصوصا روح پاک و مطهر شهید جمهور عزیزمان و یاران با وفایشان . آری به حقیقت همه ی ما کوتاهی کردیم و اگر ایشان ساکت بودند و اهل خودنمایی نبودند وظیفه ی ما پیروان و دوستداران و دولت ایشان بود که در اخبار مجازی و غیر مجازی بگوییم و بگویند . و ما هنوزم وظیفه ی نشر خدمات و کارهای بی سابقه ی و خیر ایشان را داریم و نیز وظیفه ی دفاع از ایشان و عملکردشان و خانواده شان و همراهی با رهبری فرزانه را داریم
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    2 26
    به به این تیتر حقیقتا همین بود
  • IQ ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 17
    روح ش شاد سید محرومان آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی در این ایام شهادت پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی ع و امام رضا علیه السلام محشور باشند همنشین با اهل بیت عصمت طهارت
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 21
    روحشان شادواقعا. کوامثال آنهاشهیدرجایی وشهیدریسی
  • حسین IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    12 0
    اگه خدا بیامرز زنده بود مثل رئیس جمهوران قبلی ، کلی چیز میز بهش میگفتن
  • ناشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    24 3
    با سلام خداوندرحمتش کند برای بازنشسته ها کاری نکرد اعمال همه ما از دید خداوندبزرگ پنهان نیست /
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      1 20
      چرا دروغ میگی از خدا بی خبر نور به قبر شهید رئیسی بباره که پارسال حقوق بازنشسته ها رو از 7 میلیون به ده میلیون رسوند (یعنی بیش از 30 درصد افزایش) در حالیکه نه هسته ای رو حراج کرد نه به کشور خیانت کرد ولی مستر روحانی انگل ستان درس خوانده هم هسته ای رو به باد داد هم خزانه رو خالی کرد هم گرانی آورد ولی بدون افزایش حقوق
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      1 23
      چرا دروغ میگی از خدا بی خبر نور به قبر شهید رئیسی بباره که پارسال حقوق بازنشسته ها رو از 7 میلیون به ده میلیون رسوند (یعنی بیش از 30 درصد افزایش) در حالیکه نه هسته ای رو حراج کرد نه به کشور خیانت کرد ولی مستر روحانی انگل ستان درس خوانده هم هسته ای رو به باد داد هم خزانه رو خالی کرد هم گرانی آورد ولی بدون افزایش حقوق
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      1 22
      چرا دروغ میگی از خدا بی خبر نور به قبر شهید رئیسی بباره که پارسال حقوق بازنشسته ها رو از 7 میلیون به ده میلیون رسوند (یعنی بیش از 30 درصد افزایش) در حالیکه نه هسته ای رو حراج کرد نه به کشور خیانت کرد ولی مستر روحانی انگل ستان درس خوانده هم هسته ای رو به باد داد هم خزانه رو خالی کرد هم گرانی آورد ولی بدون افزایش حقوق
  • رسول ‌ IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 22
    سلام ‌بررییس‌جمهورشهیدی‌که‌درعمل‌ اقتدا ‌به مولای ‌متقیان‌را‌ثابت‌کرد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 9
    حیف شد
  • رسول IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 5
    خدا بیامرزدش
  • FR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    6 3
    مهم کارآمدی در حکمرانی است حکمرانی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و .....
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 13
    خدارحمتش کند .
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 21
    روحش شاد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 6
    خیلی محبوب بودند
  • نصر IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    7 4
    سلام، مرحوم رئیسی انسانی شریف و با صحه صدر بود اما مرد سیاست و مملکت داری نبود
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
      4 23
      فرق سعه و صحه رو بدون بعدا در مورد یک سیاستمدار با اخلاق و زیرک اظهار نظر کن و قدری دقت و مطالعه داشته باش در مورد سیاست و روابط خارجی در دوران رییسی عزیز متاسفانه سیاست در نظر بعضی ها فقط و فقط یعنی .........
  • ایرانی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 14
    شهید رئیسی یک از طرف پروردگار بود برای ملت ایران اما افسوس قدر وارزش ان راندانستیم وخدا ان را از ماگرفت دلسوز ومهربان وجان فدا برای مردم ایران بود وهرکاری را انجام میداد برای راحتی مردم اما خدا لعنت کند دشمنان اورا که سنگ اندازی میکردند بر کارهای او روح شهید رئیسی شاد 🥺
  • ا.ر.ر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    1 1
    خدا رحمتشون کنه ولی عملکرد شهید رجایی در مدت کوتاه ریاست جمهوری ایشان قابل قیاس با دیگر روئسای جمهور نیست
  • احسان IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    0 18
    مظلوم و پر کار و حامی واقعی و حقیقی مردم بخصوص طبقه دو و سه جامعه. واقعا نمونه نداشت.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    0 1
    طلبه تهیدستی مشهدی؟؟؟؟؟ ببخشید ایشون از ۱۹ یا ۲۰ سالگی قاضی بوده و حقوق بالایی داشته، ضمنا سالها سمت های بالای قوه قضائیه داشته، میشه بگین طلبه تهیدست یعنی چی؟ مگر تا آخر فقیر بوده؟
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    1 8
    بهترین تعبیری را امام خامنه‌ای در جمله‌ای ماندنی اما دردناک درباره رئیس جمهور شهید گفتند: «بعد از فقدان این عزیز دیدم تقریبا همه روزنامه‌ها و مطبوعات و در فضای مجازی و اشخاص گوناگون از جریانهای مختلف از او حرف می زنند و تمجید می کنند دلم برای رئیسی سوخت؛ در زمان حیات او آنها حاضر نبودند یک کلام از این حرف ها را بزنند.». بایستی مقاله هایی همچون مقاله فوق بیشتر درخصوص خدمات این شهید بزرگوار انتشار داد
  • جان فدا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    1 17
    از روز شهادت هر روز دلتنگی بیشتری حس میکنم هر روز به نبودن سید مظلومان الگوی کار تلاش فکر میکنم و باورم نمیشه رأی اکثریت به روزمرگی سابقتر؛کشورم ایرانم جانم را از شتاب پیشرفت و سعادت دور و دورتر کنه خدایا مارا به مظلومیت رئیسی ببخش
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    2 7
    ۱۰:۲۹ یعنی قطع شدن برق و اوضاع فشل پزشکیان بازم به نتوانست بفهماند که چه رئیس جمهور نازنینی را از دست دادیم چه زود یادت رفت که زمان رئیسی خزانه خالی دولت پر شد سیلو ها پرشد قطعی برق نداشتیم یارانه ها ده برابر شد مستمری کمیته امداد و بهزیستی 3 برابر شد بنزین تو سه سال اصلا گران نشد نان گران نشد و .... اونم در اوج تحریمها و در شرایطی که حاضر نشد مثل اصلاح طلبان اینده هسته ای کشور رابفروشد حیف که ما هم مجبوریم بخاطر جهالت امثال تو قطعی برق گرانی نان و بنزین و قطع شدن وام ازدواج جوانان و .... را تحمل کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس