۲ تحول نظامی مهم روزها و هفته‌های آتی که معادله را به نفع محور مقاومت تغییر خواهند داد

تحلیلگر معروف جهان عرب زوایای جدیدی از نتیجه عملیات اربعین حزب الله علیه بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی فاش کرده و به دو تحول نظامی مهم روزها و هفته های آتی به نفع محور مقاومت پرداخته است.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در مطلبی در رای الیوم آورده است: نتیجه عملیات اربعین حزب الله در حال آشکار شدن است. دو تحول مهم نظامی که طی روزهای آتی و هفته های آینده رخ خواهد داد و معادلات منطقه را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهند، کدامند؟ پاسخ دندان شکن به نمایش ستون پنجم چه بود؟

وی بیان کرد: دو تحول نظامی مهم طی روزهای گذشته قابل رصد هستند و می‌توانند نتایج عملیات بزرگ و بسیار پیشرفته «اربعین» علیه بزرگترین پایگاه جاسوسی خاورمیانه یعنی «گلیلوت» در تل آویو در یکشنبه گذشته را روشن کنند و به ما به عنوان ناظر، نقشه رویارویی ها در ایام و هفته های آینده و غافلگیری های آنرا ارائه دهند.

نخست، اذعان رسانه های اسرائیلی و غربی در تحلیل های ارائه شده از زبان برخی تحلیلگران و ژنرال های اسرائیلی درباره موفقیت عملیات اربعین حزب الله علیه پایگاه جاسوسی گلیلوت و تحقق اهدافش است که سانسور اعمال شده از سوی بخش سانسور نظامی اسرائیلی به دستور شخص نتانیاهو را شکسته است.

دوم، صدور بیانیه رسمی و شاید برای اولین بار از سوی جنبش جهاد اسلامی مبنی بر شهادت چهار نفر از رزمندگانش در بلندی های جولان سوریه است؛ بدون اینکه نحوه شهادت یا نوع عملیات نظامی انجام شده و منطقه آن چه در سمت سوریه یا در سمت اشغالگران را مشخص کنند.

عطوان نوشت: درباره تحول اول یعنی عملیات اربعین مقاومت لبنان در واکنش به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده نیروهای مقاومت و بازوی نظامی قوی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله، باید گفت که تحول نظامی قوی و حساب شده و رخنه بزرگ در اطلاعات نظامی اسرائیل و برتری چشمگیر در آن است.

این تحلیلگر بیان کرد: شیوه آماده شدن و اجرا، تئوری نظامی جدیدی را خلق کرد که در همه دانشکده های نظامی دنیا تدریس خواهد شد. ما فقط از عامل غافلگیری سخن نمی‌گوییم بلکه از زیرکی و نبوغ نظامی طراح سخن می‌گوییم که در دو نوبت ۳۲۰ موشک کاتیوشا شلیک شد تا گنبد آهنین از کار بیافتد و همه موشکهای رهگیری کننده آن تمام شود تا زمینه حمله پهپادها برای رسیدن به پایگاه جاسوسی گلیلوت یعنی هدف بزرگ از این حمله بی سابقه طبق برنامه از پیش تعیین شده، فراهم شود.

وی تاکید کرد: پیام حزب الله از این عملیات بسیار قوی و روشن است و بیانگر این است که هر اقدام تروریستی با هدف قرار دادن سرویس اطلاعاتی که این ترور را برنامه ریزی و اجرا کرده است، همراه خواهد بود نه ترور فردی یا حمله به مناطق غیرنظامی. نیروهای حزب الله فقط به هدف قرار دادن اهداف نظامی اکتفا نمی‌کنند که در حال حاضر روزانه انجام می‌شود بلکه ضربات دردناک به سرویس های امنیتی اسرائیل و شکستن شوکت آن وارد می کنند.

این تحلیلگر بیان کرد: دیر زمانی به طول نخواهد انجامید تا از جزئیات بیشتر و عمیق تری از نتایج حمله پهپادی انتحاری حزب الله به پایگاه جاسوسی مذکور و کشته و مجروحان و تخریب وارده به آن، آگاه شویم به ویژه که مربوط به یگان جاسوسی ۸۲۰۰ است که مرکز رصد، طراحی و اجرای جنگ روانی و گمراه کننده و تیم های جاسوسی در خاورمیانه و کشورها و ارتش های آن و کل دنیا محسوب می شود.

وی افزود: تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و ترور برخی فرماندهان نظامی حزب الله نشان دهنده جنونی است که این رژیم در نتیجه عملیات اربعین دچارش شده و روایت ستون پنجم عربی درباره عملیات اربعین و نمایشی خواندن آنرا رد می‌کند.

عطوان درباره تحول دوم یعنی شهادت سه نفر از رزمندگان جنبش جهاد اسلامی در جولان نیز آورده است: این به مثابه اعلام رسمی گسترش مجدد جبهه جولان است. اشغالگران بیش از ۴۰۰ حمله به سوریه حداقل طی پنج سال گذشته انجام داده‌اند و همگی در تحقق اهدافش در از کار انداختن توان مقاومت به ویژه حزب الله که قدرت جنگی قابل ملاحظه ای با ۱۵۰ هزار موشک و حدود ۴۰ هزار پهپاد دارد، ناکام بوده است.

وی در پایان نوشت: خداوند تغییر دهنده اوضاع است. گروه‌های مقاومت پیروزی های کسب کرده‌اند و غافلگیری های متوالی در غزه، لبنان، یمن و سوریه انجام می‌دهند و در مقابل شاهد شکست‌های متوالی اشغالگران هستیم. کرانه باختری نیز به وحدت میادین و جبهه های پشتیبانی پیوسته است و شاید هم مهمترین جبهه از حیث درهم تنیدگی با اشغالگران و شهرک نشینان باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • اميد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    0 0
    ازهرجنبه و فرقه فكري گذر كنيم انصافا حمله طوفان القصي كه توسط روسيه و ايران ولبنان و حماس انجام شد خاورميانه و حيات اين سگ هار را تحت تاثيرات عظيم دراحال واينده وارد كرد كه تا سالها ادامه خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس