کد خبر 1638537
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
ایرلند

معترضان ایرلندی با تجمع مقابل پارلمان این کشور در «دوبلین»، علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیر این رژیم شدند.

به گزارش مشرق، «کودکان در این نسل‌کشی قتل عام شدند و بیش از هرجنگی که تاکنون ثبت‌شده، متحمل رنج شدند» این‌ها بخشی از حرف‌های یکی از معترضانی است که روز شنبه در «دوبلین» پایتخت ایرلند علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه تظاهرات برپا کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، روز گذشته (شنبه) حامیان فلسطینیان در دوبلین تظاهرات برپا کردند تا اعتراض خود را به تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه که به شهادت حدود ۴۱ هزار نفر در کمتر از ۱۱ ماه منجر شده است، نشان دهند.

بر اساس این گزارش، کمپین همبستگی ایرلند با فلسطین، تظاهرات دوبلین را سازماندهی کردند که این تظاهرات از «باغ یادبود» پارک دوبلین شروع شد و در مقابل پارلمان ایرلند به پایان رسید.

معترضان با حمل پرچم فلسطینیان و پارچه نوشته‌هایی خواستار توقف حملات علیه فلسطینیان شدند و با مردم غزه ابراز همبستگی کردند.

اعضای سازمان‌های جوامع مدنی ایرلند و دیگر گروههای حقوق بشری نیز در تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها شرکت داشتند.

«هلن ماهونی» فعال حقوق بشر که در تظاهرات شرکت داشت به خبرگزاری آناتولی گفت «راهپیمایی امروز بخاطر کودکان فلسطین است. ما می‌دانیم بیش از ۱۷ هزار کودک در جریان این نسل‌کشی به قتل رسیدند و بیش از هرجنگی که تاکنون ثبت شده، رنج کشیدند».

وی در ادامه افزود «کودکان خانه‌ها و خانواده‌هایشان را از دست ددند و شدیدترین جراحات را دیدند و بدون دارو و بیهوشی و بیمارستان، تحت درمان قرار گرفتند».

به گفته این فعال حقوق بشر، ۸۰ درصد از مدارس و ۱۲ دانشگاه غزه تخریب شده است و تقریباً نظام آموزشی محو شده است و به طور میانگین روزانه ۷۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

ماهونی تأکید کرد «ما خواهان تمرکز بر تحریم (محصولات اسرائیلی) هستیم».

تظاهرات‌کنندگان پارچه‌هایی به دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «سفیر اسرائیل را اخراج کنید» و «نسل‌کشی را متوقف کنید».

رژیم صهیونیستی علی‌رغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواهان آتش‌بس فوری شده، همچنان به جنایات علیه صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    1 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس