کد خبر 1638672
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در تلگرام نوشت:

قدرشناسی می‌کنند؟!

تعمیرکار خودرو پرسید: «به نظر شما پزشکیان موفق می شود مشکلات اقتصادی را حل کند؟». گفتم: «ان شاء الله موفق بشود». دوباره گفت: «همه‌اش میگه مقام معظم رهبری و از رهبری خرج می‌کنه. خیلی هم زرنگی میکنه. به نظر من از سادگی اش نیست».

آقای پزشکیان در جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی اش، از رهبر انقلاب خیلی هزینه کرد و توانست رأی اعتماد مجلس برای همه وزیران را اخذ کند. این در حالی است که رهبر انقلاب بعدا فرمودند بیشتر آنها را نمی شناسند و نظری ندادند.

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا دیروز اعلام کرد در پی پیشنهاد رئیس‌جمهور برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد، رهبر انقلاب با این پیشنهاد موافقت فرمودند.
بدین ترتیب، دولت اجازه پیدا کرد ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعهٔ ملی برداشت کند و ضمن استفاده به عنوان بودجه عمرانی و خرید اقلام اساسی، به تسویه مطالبات یا حل مشکلات گندم‌کاران، کامیونداران و پرستاران بپردازد. (براساس قانون بودجه ۱۴۰۳، سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز ۴۰ درصد تعیین شده که باید از سوی دولت واریز شود).

برخی مدعیان اصلاح طلبی، همواره علیه ولایت فقیه و رهبری شبهه پراکنی کرده اند و در عین حال دولت های منسوب به آنها، بسیار بیش از دولت های منسوب به اصولگرایان، از حمایت های سیاسی و احکام حکومتی رهبر انقلاب برای حل و فصل مشکلات خود استمداد کرده و بهره جسته اند.

نگرش کلان رهبر انقلاب، با نگاه محدود طیف های سیاسی و حتی نهادها و قوا تفاوت می‌کند. اولویت رهبری، حل مشکلات عمومی کشور، تسهیل زندگی مردم و تدارک مقدمات پیشرفت ملی، مدیریت اختلافات داخلی، و شنیده شدن صدای واحد در مقابل دشمنان تاریخی ملت ایران است.

آقای پزشکیان و دولت او، مدیون حمایت های رهبری است. حمایت از نوع دولت ها برای خدمتگزاری به مردم، سیره همیشگی امام و رهبری است. آقای پزشکیان پیش از این بارها عنوان کرده که اگر حمایت رهبری نبود، صلاحیتش در هیئت های اجرایی انتخابات مجلس رد شده بود. این حمایت که مشابه آن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ با حکم حکومتی و تایید نامزدی آقایان معین و مهرعلیزاده اتفاق افتاد، نشانه حسن ظن و سعه صدر و بزرگ منشی رهبر انقلاب برای حفظ جریان های سیاسی مختلف، زیر چتر نظام و انقلاب است.

آیا دولت و اصلاح طلب، حمایت های حکیمانه رهبر انقلاب را قدر می دانند و همت خود را وقف قانونمداری، وفاداری به انقلاب و خدمتگزاری مردم می کنند؟ یا چنان که بعضاً در این چند هفته گذشته اتفاق افتاد، بنا را بر سیاسی کاری و دو قطبی سازی و حمایت/ برکشیدن مجرمان، و تنگ کردن عرصه بر نیروهای خدوم و انقلابی می گذارند؟ رهبر انقلاب، حجت را بر دولت و اصلاح طلبان تمام کرده اند و بر عهده آنهاست که با درس گرفتن از عبرت های دولت روحانی و خاتمی، در مسیر قانونگرایی و نوکری مردم - و نه سیاسی کاری، حاشیه سازی و دور زدن قانون و آرمان ها و اصول انقلاب- قدم بردارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس