رهبری و پزشکیان

مقام معظم رهبری و بدنه حاکمیتی نظام با این حمایت ها نشان دادند که اگر به زبان می گویند "موفقیت پزشکیان موفقیت همه است"؛ در عمل هم بر همین مسیر ره می سپرند.

سرویس اقتصاد مشرق _ شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تازگی در اطلاعیه ای اعلام کرد که در پی پیشنهاد رئیس جمهور مسعود پزشکیان مبنی بر درخواست برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت و گاز به میزان ۲۰ درصد در سال جاری، رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد موافقت فرمودند.[1]

این در حالی است که بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس در بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳، سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز ۴۰ درصد تعیین شده بود.

در کنار این خبر همچنین رئیس جمهور پزشکیان نیز در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود با بیان اینکه در حال حل مشکل فرهنگیان، پرستاران، داروسازان و کشاورزان هستیم، گفت: از رهبری اجازه گرفتیم که یک مقدار از صندوق توسعه برداریم و یک مقدار از بدهی ها را تسویه کنیم. قدردان رهبری هستم.[2]

رئیس جمهور البته به میزان مبلغ برداشتی اشاره ای نکرد اما طبق آنچه مشرق در لابه لای یک گزارش منتشر کرد؛ مبلغ ۳۵۰ همت به صورت قرض از صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی دولت اضافه شده است که به نظر می رسد همان میزان استجازه از رهبری برای برداشت بوده باشد که پزشکیان گفت. زیرا در خبر قید شده که این میزان از برداشت از صندوق بصورت قرضی است.

اخبار فوق بدان معنی هستند که دولت پزشکیان در شروع کار خود هم توانسته موافقت رهبری برای کاهش واریزی دولت (از سهم درآمدهای ملی) به صندوق را برای یکسال بگیرد و هم با استیذانی که انجام داده؛ مبلغی در حدود ۳۵۰ همت نیز از صندوق توسعه وام گرفته است.

اجازه بی‌سابقه رهبر انقلاب به پزشکیان/ پاسخ رئیس جمهور به اعتماد رهبری و نظام چیست؟

*دو خبر فوق اگر کمی دقیق تر و با تامل نگریسته شوند؛ حکایتگر آن هستند که مقام معظم رهبری و بدنه حاکمیتی کشور در حال حمایتی بزرگ و بیسابقه از دولت دکتر مسعود پزشکیان هستند.

چه اینکه اگرچه برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری مسبوق به سابقه بوده است اما کاهش سهم پرداختی دولت به صندوق و آنهم به این میزان (20 درصد)؛ یک امر بسیار نادر و بیسابقه محسوب می شود.

جالب است بدانیم که بر اساس قانون، سهم صندوق توسعه از منابع نفت و گاز بایستی سالیانه 2 درصد نیز افزایش یابد. اما با این حمایت ویژه ای که رهبری از دولت چهاردهم به عمل آوردند؛ دولت پزشکیان اقلا در سال جاری فقط به اندازه روز ابتدای تأسیس صندوق توسعه (20 درصد درآمد نفت و گاز)باید پول بپردازد و مابقی درآمدش را به امورات جاریه دولتی و طبق صلاحدید خودش اختصاص می دهد.

و این یک رواداری بیسابقه و جوانمردی تام و تمام در حق دولتی است که به تازگی و با رویکرد اصلاح طلبی روی کار آمده است.

اجازه بی‌سابقه رهبر انقلاب به پزشکیان/ پاسخ رئیس جمهور به اعتماد رهبری و نظام چیست؟

*پاسخ پزشکیان به اعتماد رهبری و نظام چیست؟

اما پزشکیان چگونه می تواند از شکر این کار برآید و پاسخ اعتماد ولی فقیه و بدنه نظام اسلامی در حق دولت چهاردهم چیست؟!

پاسخ آنست که حمایت رهبری و بدنه نظام از دولت جدید التأسیس مستظهر به عقلانیت است. عقلانیتی شیعی و انقلابی که پیامد آن برای مردم بایستی "خدمتگزاری ملموس" باشد.

به این معنی که پزشکیان هنگامی نشان خواهد داد که شکرگذار این حمایت هاست و آنها را قدر می داند که اجازه ندهد دولتش از مسیر مستقیم خدمت به مردم، منحرف و دچار فاجعه ناکارآمدی شود.

پزشکیان اگر پاسخ این حمایت ها را با کارآمدی و خدمت تأثیرگذار و ملموس به مردم بدهد؛ آنگاه اثبات می شود که او هم قدر حمایت نظام را می داند و آمده است که خدمت کند.

قدر دانستن حمایت نظام از دولت چهاردهم البته یک حیث سیاسی هم دارد و آن اینکه رئیس جمهور پزشکیان در دوراهی کارکردن با چپ های نجیب یا چپ های نانجیب؛ کدام را برخواهد گزید؟

به این معنی که پزشکیانِ اصلاح طلب آیا مسیر مستقیم خدمتگزاری به مردم و همکاری با نظام را در پیش خواهد گرفت و به اثرگذاری ملموس در زندگی مردم خواهد، اندیشید یا اینکه مثل دولت خاتمی انحراف به چپ پیدا می کند و با جستن نان خویش در سیاست بازی؛ به اموراتی بیهوده مشغول خواهد شد که صرفا قرار است کامیابی مشتی پیرمرد سیاست‌باز و شاید برانداز را رقم بزند؟

هرچه هست اما همه امیدواریم پزشکیان مسیر خدمت و سیاست ورزی اصولی را در پیش بگیرد و حمایت های اینچنینی نظام اسلامی که هیچ خدشه یا انکاری بر آن وارد نیست را در عمل ارج بنهد.

چه اینکه مقام معظم رهبری و بدنه حاکمیتی نظام مثل شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با این حمایت ها نشان دادند قول و عملشان یکی است و اگر به زبان گفته اند "موفقیت پزشکیان موفقیت همه است"؛ در عمل هم بر همین مسیر ره می سپرند.

حالا اما همانطور که گفتیم نوبت پزشکیان است...

***

1_mshrgh.ir/1638479

2_mshrgh.ir/1638383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 27
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    35 14
    ایا دادن این پول که معلوم نیست کجا صرف میشه و اجازه به این رفتار می تونه جلوی رفتار های ضد قانون دولت را بگیرد یا بدنه اجتماعی براش میسازه سوال بود .. فقط ...
    • عباسعلی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      43 30
      مشرق جان بالا غیرتا به نظر میاد این پزشکیان داره درست پیش میره . شما و کیهان چوب لا چرخش نکنید .شاید این مملکت و مردمش بتوانند کمی نفس بکشند.
    • عباسعلی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      27 23
      مشرق جان بالا غیرتا به نظر میاد این پزشکیان داره درست پیش میره . شما و کیهان چوب لا چرخش نکنید .شاید این مملکت و مردمش بتوانند کمی نفس بکشند.
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      31 34
      آخه هنوز قدمی برنداشته که میگی بنظر داره درست پیش میره.
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      9 22
      اگر جانمان را فدای این رهبر حکیم دلسوز کنیم باز هم کاری نکرده ایم . خداوند ایشان را برای امت اسلام حفظ بفرماید.
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      11 9
      مگه ما گفتیم جواب بود ترسو؟! پاسخ اینه که محل مصرف این پول معلومه. بیخود شانتاژ نکن تابلو
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      5 23
      عباسعلی مطمین باش اطرافیان رئیس جمهور مخصوصا ظریف زیر آب همه منجمله خود آقای پزشکیان را خواهد زد
  • ایرانی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    37 18
    رهبری با اینکار باعث شده که دیگر پزشکیان و اطرافیانش بهانه‌ای نداشته باشند و از کار شانه خالی نگنند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    32 9
    طرف اومد حرف بنزین انداخت تا شوک وارد بشه و بعد رفت 20 درصد به جای افزایش قیمت بنزین گرفت ، دوباره سال بعد همین تقاضا را خواهد کرد و اگر جواب رهبر مثبت که میگه لبینید من بنزینو گرون نکردم‌ و اگر رهبری اجازه نده می آید میگه که رهبری گفته برید بنزینو گرون کنید .
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    هیچی ۳۲ سال دولت داری این جماعت ثابت کرده بسیار ناکارآمد هستن بقیشون میگفتن نمی ذارن ما کار کنیم این یکی از اول با ناجوانمردی همه چیز رو گردن رهبر انقلاب انداخت
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      27 6
      شما تو این 3 سال اخیر ولی ثابت کردید بسیار کارامدید!!!!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    59 68
    رهبری این جماعت را میشناسه، یک نشانه خطرناک از این جماعت، از آقای همتی در مصاحبه تلویزیونی سوال شد، آیا تورم کاهش خواهد بود؟ فرمودن از بانک مرکزی بپرسید، همین سوال از رئیس جمهور پرسیده شد در مصاحبه تلویزیونی، ایشون فرمودن از وزیر اقتصاد بپرسید! واقعا خود بخوان حدیث مفصل...! به این علت رهبری با تمام وجود حمایت میکند که بعدها بهانه نداشته باشن!
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      41 31
      البته می تونست مثل بقیه بگه بله تورم رو تک رقمی می کنیم اما تا مرز سه رقمی شدن پیش ببره و در عرض سه سال به قله تورم برسونه
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      34 24
      خیلی آقایی دولت قبل وعده تک رقمی داد چی شد داد
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      7 16
      قله تورم زمان شیخ قلابی و همین ظریف الممالک و همتی بی همه چیز بود
  • حامد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    8 9
    همه چی کی عالیه ارزونیه، پزشکیان دقیقا باید چیکار کنه؟😂
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      6 5
      افرین دقیقا همه چی گل و بلبل شده با مدیریت دولت انقلابی قبلی و اسب زین شده و رسیدیم به قله.پزشکیان بهتره هیچ کاری نکنه و همین شرایطی که اقایون افراطی ازش راضی هستن باقی بمونه
  • مهدی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    33 22
    هرچقدر از اصلاح طلب ها حمایت بشه بازم میگن ما هیچکاره ایم!!!!!! بازم تقصیر ها رو گردن بقیه میندازن
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    36 47
    پزشکیان توانایی کسب درآمد ارزی مثل شهید رئیسی را ندارد و ظاهراً میخواد مثل روحانی فقط از جیب بخورد تا کشور را به فلاکت بکشد و فقر را توسعه دهد.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      7 9
      کسب درآمد با قاچاقچی های چینی و غیره خیلی عزت آفرین و شرافتمندانه بود.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    21 43
    واو چی بی سابقه و خفن
  • US ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    40 30
    بهترین سیلی بر گونه روسیه و پوتین ، مذاکره با آمریکا هست ، ملعون دوست دارد ایران با کل دنیا دشمن شود و روسیه هم لذت امتیاز گیری رو ببرد، دور زدن تحریم ها رو ایران یادش داد و شاهد ۱۳۶ داد ولی سوخو که نداد ، بلکه سه جزیره و زنگزور رو هم به این و آن‌ مثل مال پدری اعطا کرد.
  • رضا IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    72 31
    مشرق چه خوب است نام رئیس جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران را با احترام ادا کنید حداقل یک آقای یا محترمی یا دولتی و....بیاورید کوچک کردن ایشان یعنی بی اعتبار نمودن خیلی چیزها یک تیتر زده اید هندوانه خوری پزشکیان در همین خبرتون هم پزشکیان اصلاح طلب و.... کوچک نمودن دیگران بزرگی در پی ندارد شما که از پرچم داران جریان اصول گرا هستید باید در اخلاق مداری زبانزد باشید . نه اینکه بیسودای مثل من متوجه لحن گفتار غیر دوستانه شما بشود.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    26 26
    مجوز و برداشت از این صندوق بی سابقه نیست، مگه حسن روحانی دستش تا بازو تو همین کیسه نبود؟ به گزارش های خودتون رجوع کنید.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      2 8
      آره خوب میشه مثل جناب رئیسی به جای اجازه برداشت از صندوق، پول بی پشتوانه چاپ کرد و اینا.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    29 30
    تو اینده همشون طلبکار میشن
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    24 22
    موفقیت پزشکیان موفقیت همه است، اما موفقیت رییسی نبود؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      4 3
      پس بگو برای چی می سوزی!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    60 28
    چه فایده وقتی شما بر خلاف حرف رهبری به رئیس جمهور منتخب حمله میکنید و تمام نظرات بر علیه ایشان را منتشر میکنید
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      11 30
      نظری درباره همه کارهایی که تواین مدت پزشکیان انجام داده وهمه خلاف نصیحتهاوتوصیه های رهبری بوده نداری؟
  • مهدی US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    17 5
    امیدوارم پزشکیان مثل احمدی‌نژاد که رهبری خیلی برایش مایه گذاشت نشه.
  • فرخ باور IT ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    3 8
    واریز ۲۰ درصد بحساب صنوق فقط برای یکسال است یا برای ۴ سال؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    6 6
    این قدر بی‌سابقه بی‌سابقه نکن. انسان باید فهم داشته باشه. بی‌سابقه بودن به معنای عجیب بودن یا بد بودن نیست. قبلا کسی درخواست نداده بود. اما الان درخواست داده دلایلش هم مستند کرده. همین. هی دوره افتادید بی‌سابقه بی‌سابقه!
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    4 4
    جانم فدای رهبر
  • K IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    1 3
    اینکه تدبیر رییس جمهور هست که برای اولین بار بجای برداش بی رویه غز صندوق توسعه پیشنهاد هوشمندانه ووزینِ کاهش واریزی به اون رو داشته. خیلی هم خوبه
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    9 3
    پاسخ پزشکیان، نجات کشور از ذهن بسته و جمود فکری و انحراف
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 2
    خدا به خیر کنه
  • حسن IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    19 5
    اصلاح طلبان پول را با حساب کتاب خرج می‌کنند و مهم اینکه هیچ اختلاس گری در کشور از این طیف نبودند
  • سیاوش IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    6 2
    نه بی سابقه است و نه اصلا صندوق واقعا صندوقه، کدوم توسعه ملی؟!
  • ادغام کلید نجات !! IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    4 1
    ادغام ایمیدرو + شرکت ملی فولاد ایران + شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران + سازمان نقشه برداری و اکتشافات معدنی .............. ادغام این چند مجموعه بی خاصیت دولتی در تهران که حقیقتا مثل هتل مرکز خوش گذرانی با وامها و حقوق نجومی و کانون اتلاف منابع ملی هستند !! .... بهترین راهکار افزایش کارایی + کاهش هزینه های دولت + بیست هزار میلیارد تومان برج و ساختمان مازاد برای فروش + استفاده از درامد حاصله برای توسعه صنایع و معادن
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    2 4
    پاسخش دروغ به اعتماد مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس