کد خبر 1638927
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
هشدار ناتو به اعضایش در عدم ساقط کردن موشک‌های روسی

یکی از سخنگوهای ائتلاف ناتو با اشاره به درخواست‌های اوکراین و اظهارات وزیر خارجه لهستان اعلام کرد، این ائتلاف نمی‌خواهد وارد درگیری مستقیم با روسیه شود.

به گزارش مشرق، کی‌یف بارها از حامیان غربی خود برای ساقط کردن موشک‌ها و پهپادهای روسی بر فراز حریم هوایی خود درخواست کرده چون می‌گوید سامانه دفاع هوایی خودش به روز نیست. برای همین مساله هم یک بسته امنیتی در ژوئیه بین اوکراین و لهستان امضا شد.

سخنگوی ناتو در واکنش به صحبت های وزیر خارجه لهستان به آژانس خبری اسپانیایی زبان یوروپا پرس گفت: «وظیفه ناتو جلوگیری از تنش است. ناتو بخشی از این درگیری نیست و بخشی از آن هم نخواهد شد.»

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این سخنگو همچنین گفت:‌ «در حالی که هر یک از اعضای ائتلاف ناتو حق حفاظت از حریم هوایی خود را دارد، اما باید از نزدیک با دیگران مشورت کنند که این کار می‌تواند به طور کلی بر ناتو تاثیر بگذارد یا خیر.»

اظهارات سخنگوی ناتو در پی مصاحبه رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه لهستان با فایننشال تایمز مطرح شد که در آن او از ایده تیراندازی و ساقط کردن اهداف روسی بر فراز آسمان اوکراین استقبال کرد.

وی گفته بود: «زمانی که موشک‌های روسی وارد حریم هوایی ما می‌شوند، دفاع از خود مشروع خواهد بود، زیرا زمانی که آنها وارد حریم هوایی ما شوند، خطر آسیب دیدن مردم به دلیل آوار بسیار زیاد است. عضویت در ناتو بر تعهد هر کشور برای حفاظت از حریم هوایی خود مقدم نیست. این یک مسئولیت بر اساس قانون اساسی است.»

ورشو و کی‌یف در ماه ژوئیه یک پیمان دفاعی امضا کردند که در آن بحث‌هایی با هدف بررسی منطق و امکان رهگیری احتمالی موشک‌ها و پهپادهای روسی ارائه شده است، اما وزیر دفاع لهستان اظهار داشت که این کار بدون تایید ناتو انجام نمی‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    5 2
    زلنسکی که همیشه میگه موشک ها و پهپادهای روسی و سرنگون کردیم پس چه نیازی به بقيه دارن؟!
    • عمیر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      1 0
      اربابت میگه ما نیرو داریم پس چرا منت کشی کشورای افریقایی میکنه؟ 😜😂
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    0 1
    کلا لهستان تنش میخاره برای جنگ و بدبختی . این همه تو دو جنگ جهانی متحمل تلفات و پیرانی شده بازم عبرت نمی گیره!!!!!
  • عمیر IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    1 0
    مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
  • شیما IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    0 0
    این در زمان گذشته اتفاق افتاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس