به گزارش مشرق،کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی به م وضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر ایالت های کلیدی بر نتایج آن پرداخت:

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ که سرنوشت رهبری این کشور با جمعیت بیش از ۳۳۰ میلیون نفر را مشخص می‌کند، گروه کوچکی از رأی‌دهندگان در تعداد محدودی از ایالت‌های رقابتی کلیدی، نقش تعیین کننده‌ای خواهند داشت. در انتخابات سال ۲۰۲۰، جو بایدن با پیروزی در پنج ایالت حیاتی آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین و با اختلاف بسیار اندک، اغلب کمتر از یک درصد، به پیروزی دست یافت.

برای مثال، وی در ایالت جورجیا تنها با ۱۱,۷۷۹ رأی (۰.۲۴ درصد) و در آریزونا با ۱۰,۴۵۷ رأی (۰.۳۱ درصد) بیشتر، پیروز شد. این حاشیه‌های باریک در چند ایالت کلیدی، باعث تغییر جهت آنها از جمهوری‌خواه به دموکرات شد و در نهایت بایدن را با ۳۰۶ رأی الکترال در برابر ۲۳۲ رأی ترامپ به پیروزی رساند.

برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که دارای ۵۳۸ رأی الکترال است، یک نامزد باید حداقل ۲۷۰ رأی را کسب کند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ کمتر از یک‌سوم کل رأی‌های الکترال واقعاً رقابتی باشد، تغییرات جزئی در مشارکت یا ترجیحات رأی‌دهندگان در این ایالت‌های کلیدی می‌تواند تأثیر چشمگیری بر نتیجه نهایی داشته باشد.

سرشماری سال ۲۰۲۰ منجر به تغییراتی در توزیع رأی‌های الکترال در میان ایالت‌ها شد که بازتابی از روندهای جمعیتی بود. ایالت‌های کارولینای شمالی، کلرادو، فلوریدا و تگزاس به ترتیب یک، یک، یک و دو رأی الکترال اضافی دریافت کردند، در حالی که پنسیلوانیا و میشیگان هر کدام یک رأی از دست دادند.

این تحولات جمعیتی و جابجایی‌های رأی الکترال، چشم انداز سیاسی در حال تغییر را نشان می‌دهد که در آن جابجایی‌های جمعیتی داخلی می‌تواند بر انتخابات آینده تأثیرگذار باشد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود کمتر از ۱۷۰ رأی الکترال واقعاً در دسترس باشد، کمپین‌های انتخاباتی احتمالاً بر این ایالت‌های رقابتی کلیدی مانند پنسیلوانیا، آریزونا و ویسکانسین متمرکز خواهند شد، جایی که هر رأی حیاتی خواهد بود.

همانند انتخابات‌های گذشته، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ممکن است در نهایت با اختلاف چند هزار رأی در این مناطق حساس تعیین شود. این امر اهمیت مشارکت گسترده و درگیری رأی‌دهندگان در این بخش‌های کلیدی را برجسته می‌کند، زیرا تغییرات جزئی در میزان مشارکت یا ترجیحات رأی‌دهندگان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر نتیجه نهایی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس