کد خبر 1639240
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
استفاده اوکراین از سلاح‌های سمی علیه روسیه
استفاده اوکراین از سلاح‌های سمی علیه روسیه

منابع نظامی روسیه می‌گویند نیروهای اوکراینی در دونتسک از سلاح‌های سمی و ممنوعه علیه سربازان روس استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی روسیه گزارش داد که نیروهای اوکراینی به طور مداوم از مواد سمی، فسفر ممنوعه و مهمات خوشه‌ای به ویژه در منطقه چاسوف یار در محور آرتیوموفسک در جمهوری دونتسک استفاده می‌کنند.

براساس گزارش آر تی، این منبع اعلام کرد: برخی از عوارض و علائم مواد سمی مورد استفاده نیروهای کی یف باعث تهوع، استفراغ و سرگیجه می‌شود و با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آنها ممکن است کشنده باشد.

او افزود: سربازان روسی که از چنین علائمی رنج می‌برند در خط مقدم در چاسوف یار در محور آرتیوموفسک می‌جنگند، همچنین ۱۸ مورد با این علائم ثبت شد.

یک زندانی اوکراینی قبلا در مورد آزمایشگاهی در نزدیکی کراماتورسک صحبت کرده بود که کلروپیکرین تولید می‌کند. از سویی دیگر وزارت دفاع روسیه فاش کرده است که پرسنل نظامی اوکراین برای شلیک مهمات شیمیایی از توپخانه غربی آموزش دیده اند.

در همین راستا ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه نیروهای اوکراینی را به استفاده از مواد سمی متهم و تاکید کرد که اوکراینی‌ها از مواد سمی ای استفاده می‌کنند که فقط در آمریکا قابل تولید است.

طبق اظهارات مقامات وزارت دفاع روسیه سربازان اوکراینی از مواد شیمیایی کنترل شورش مانند نارنجک های گازی CS آمریکایی، نارنجک های خانگی با محرک شیمیایی Teren-۶ و سایر مهمات شیمیایی دست ساز استفاده می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سهیل بشردوست DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    1 1
    کار به جاهای جالب داره کشیده میشه
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    3 2
    اوکراین در خاک خودش هر غلطی می تواند بکند. صلواتی مرحمت فرمائید
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      1 0
      پس چرا از سال 2015 مردم دنپاس و دونتسک توسط ارتش نازی اوکراین کشته می شدند . حتی کودکان مورد تیراندازی و هدشات قرار می گرفتند .
  • محمد IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    2 0
    اکراینی ها و ریس جمهورش همانند آمریکا و اسراییل حیوان هستند برای بقای خود هر گه میخورند. یکی به اکراین بگه وقتی مرد نیستی بجنگی چرا تمام نمیکنی چرا از سم استفاده میکنی یا کشورهای دیگه را دعوت به جنگ میکنی خاک بر سرتان
    • ایرانی GB ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      1 0
      دلیلش اینه که زلنسکی یک دلقک رقاصی بود که هنرش لباس زنانه پوشیدن و رقص دلقکی کردن جلوی ملت بود ( فیلمش موجوده ) و اوکراینی های کله پوک هم به یک چنین دلقکی مقام ریاست جمهوری دادن و خاک رو بر سر خودشون ریختن و اوکراین الان شده ویرانه ای که تا پنجاه سال دیگه قابل احیاء نیست , وقتی مملکت میوفته دست سلبریتی جماعت , دیگه چی میتونی انتظار داشته باشی جز ویرانی و خانه خرابی و آواره گی و نیستی ؟ قابل توجه سلبریتی پرست های داخلی که مثل گله های گوسفند ها دنبال سلبریتی جماعت راه میوفتن و سلبریتی جماعت خدایان مقدس زندگی شون هست , این آخر و عاقبت ملتی هست که اختیار خودشو میده دست سلبریتی های پیزوری بیسواد دلقک مزاج
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      0 1
      تو خودتم حیوانی مانند اسرائیل نیستی ؟ امیدوار هستیم خودت تمام بکنی .
  • حامد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    9 3
    فک کردن میتونن اوکراین رو اشغال کنن .روس‌ها رو باید کشت
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    3 0
    خوب مگه انتظار دیگه ای داشتین؟؟! این اوکراینیهای مزدور نازی کوکائینی همجنس باز صهیونیست کپی برابر اصل اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون هستند، جنایتکار و وحشی و بی شرافت!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس