به گزارش مشرق،انصاری در توئیتی نوشت:

به نظرم واقعیت امروز ایالات متحده را "جفری ساکس" تحلیلگر معروف آمریکایی به خوبی شرح داده است.

تحلیلگر آمریکایی: کسی حاضر به بر عهده گرفتن پایان جنگ نیست

وی در ارتباط با جو بایدن و نقش او در تصمیمات اساسی دولت میگوید "بایدن در شرایط ذهنی مناسبی برای راهبری هیچ چیزی نیست، و کشور در حالت اتو پایلوت قرار دارد". اتو پایلوت به سیستم ناوبری خودکار در هواپیما گفته میشود که طیاره بر اساس سیستم کامپیوتری و برنامه هایی که از قبل به آن داده شده میتواند بدون دخالت خلبان و بر اساس یک استاندارد ثابتِ عادی به مسیر خود ادامه دهد، اما در شرایط خاص که نیاز به تصمیم گیری و اقدام فوری است، این فقط خلبان است که میتواند موثر واقع شود. "ساکس" جنگ اوکراین و روسیه را نه جنگ "کیف و مسکو" که جنگ "واشنگتن و مسکو" قلمداد میکند و معتقد است برای پایان این جنگ نمیتوان به دولت فعلی آمریکا امید داشت. این استاد دانشگاه کلمبیا تاکید میکند کسی در غرب نمیخواهد مسئولیت پایان این جنگ را بر عهده بگیرد.

با توجه به اظهارات این تحلیلگر برجسته آمریکایی، پیشروی مستمر روسها در خاک اوکراین، تلفات میانگین ۱۵۰۰ نفر پرسنل اوکراینی در روز و انهدام ده ها و بلکه صدها تجهیزات نظامی این کشور و مهمتر از همه بی تفاوتی آمریکا و اروپا نسبت به تلفات اوکراینی، به نظر میرسد منظور "ساکس" از اینکه "کسی حاضر به بر عهده گرفتن پایان جنگ نیست" در واقع این است که آمریکا و ناتو نبرد را به روسها واگذار کرده اند، اما به این دلیل که کسی نمیخواهد مسئولیت این شکست را بپذیرد، اوکراین را در یک وضعیت نا مشخص و در جنگ خانمان سوز برای مدتی نا مشخص رها کرده اند. در واقع این وضعیت بیش از اینکه تصمیم دولت ها باشد، تصمیم افرادی است که در دولت ها مسئولیت دارند و نمیخواهند تا زمانی که در قدرت هستند فاجعه پذیرش شکست به نام آنها نوشته شود. اگر دقت کنید چنین شرایطی در غزه نیز وجود دارد و نتانیاهو دقیقا اسرائیل را در بن بست مشابهی قرار داده است، با این تفاوت که در نهایت شانس به در بردنِ جان سالم از تبعات تصمیمات اشتباه برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مراتب کمتر همتایان غربی خود در جنگ اوکراین است، هرچند در شکست دولت هایشان به یک میزان خفیف خواهند شد!

تحلیلگر آمریکایی: کسی حاضر به بر عهده گرفتن پایان جنگ نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 3
    اتفاقا قمار روسیه درحمله به اوکراین ناکام ماند واکراین با حمله به کورسک مهلک ترین ضربه را به هیمنه پوشالی رژیم تروریستس روسیه وارد کرد و شرمطلق روسیه را به خودشان بر گردون و شامس شکست روسیه و پیروزی‌اوکراین به مراتب بیشتر از هر سناریویی خواهد بود
    • FR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      0 0
      واقعا ؟!!! اوکراین مثل خر در گل گیر کرده ….
  • عمیر IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 3
    شیربچه های اوکراینی بیشمارن 💛💙😉
  • FR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 0
    غرب که با این درجه هوش خرگوش شده مجبوره به هوش مصنوعی پناه ببره ! در واقع همان اتو پایلوت اتوماتیک ست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس