دادستان کل آمریکا مدعی مداخله ایران در انتخابات این کشور شد

دادستان کل آمریکا در اظهاراتی مدعی شدت گرفتن «حملات ایران برای تاثیرگذاری» بر کارزارهای انتخاباتی آمریکا شد.

به گزارش مشرق، «مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا، شامگاه چهارشنبه در اظهاراتی خصمانه، به کشورهای ایران، چین و روسیه تاخت.

او در ابتدا به روسیه حمله‌ور شد و گفت: «حلقه درونی پوتین به شرکت‌های روابط عمومی روسی دستور داده تا اطلاعات نادرست را به عنوان بخشی از برنامه تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تبلیغ کنند. شبکه آر تی و کارکنان آن طرحی را برای شرکت مستقر در تنسی برای انتشار محتوای مطلوب برای دولت روسیه اجرا کردند.»

گارلند همچنین با اتخاذ موضعی علیه سه کشور «چین»، «روسیه» و «ایران»، مدعی شد و گفت: «ما در برابر تهاجم و تلاش‌های روسیه، چین یا هر بازیگر خارجی دیگری همچون ایران که در پی مداخله در انتخابات ما هستند بی واکنش باقی نخواهیم ماند و بی‌امان با آن کشورها مقابله خواهیم کرد.»

وی در آخر، بدون ارائه هرگونه سندی گفت: «در برابر تلاش‌های تهاجمی فزاینده ایران برای تأثیرگذاری بر کارزارهای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هشدار می‌دهم.»

اظهارات دادستان کل آمریکا درحالی است که دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک، ۳۰ مرداد اعلام کرد اگر دولت آمریکا درباره ادعای دخالت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور صادق است، اسناد خود را ارائه کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به رسانه‌های آمریکایی درباره بیانیه مشترک نهادهای اطلاعاتی و سایبری درباره دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با تاکید بر اینکه «چنین ادعاهایی بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت است» اعلام کرد: همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد. اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق باشد، اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ ما را دریافت کنند.

پیشتر سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده در بیانیه‌ای و بدون ارائه شواهد مدعی شدند اطمینان دارند ایران مسئول هک ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور پیشین آمریکاست و گفتند این نفوذ سایبری را بخشی از تلاش گسترده‌تر تهران برای مداخله در سیاست آمریکا و به‌طور بالقوه شکل دادن به نتیجه انتخابات می‌دانند.

مقامات فدرال مدعی‌اند که هک و فعالیت‌های مشابه به منظور ایجاد اختلاف، سوءاستفاده از شکاف در جامعه آمریکا و احتمالا تأثیرگذاری بر نتیجه انتخاباتی است که ایران آن را به‌ویژه از نظر پیامدی که می‌تواند بر منافع امنیت ملی‌اش داشته باشد، تأثیرگذار می‌داند.

اف‌بی‌آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی و امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت در بیانیه مشترک خود مدعی شدند: ما شاهد فعالیت‌های تهاجمی فزاینده ایران در این دوره از انتخابات بوده‌ایم که به‌ویژه، عملیات‌های نفوذی که عموم مردم آمریکا را هدف قرار می‌دهد و عملیات سایبری که کارزارهای انتخابات ریاست‌جمهوری را هدف می‌گیرند، در برمی‌گیرد.

ایالات متحده تاکنون جزئیاتی را که نشان می‌دهد چگونه به این نتیجه رسیده که ایران مسئول هک است، ارائه نداده و همچنین ماهیت اطلاعاتی را که ممکن است از کارزار ترامپ به سرقت رفته باشد، مشخص نکرده است.

اما در این بیانیه ادعا شده است که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده اطمینان دارد ایرانی‌ها از طریق مهندسی اجتماعی و تلاش‌های دیگر به دنبال دست یافتن به افرادی بوده‌اند که به ستادهای انتخاباتی هر ۲ حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دسترسی مستقیم دارند.

همچنین در این بیانیه ادعا شده است که تلاش‌ها این چنینی برای تاثیر بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیز جدید نیست و ایران و روسیه پیش از این هم از تاکتیک‌های مشابه برای دخالت در انتخابات در دوره‌ای گذشته استفاده کرده بودند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    8 3
    این آمریکایی های پدر سوخته هر جایی با ابزار رسانه ای شون دخالت می کنند و کلی دروغ به خورد مردم دیگر کشورها میدن تا نتیجه باب میلیون بشه . حالا با فرض اینکه دیگر کشور ها همین کار رو با آمریکا بکنند ، آقا ناراحت شده!!! مثل اینکه یکی بگه تو دعوا فقط من حق دارم فحش بدم و کتک بزنم و طرف مقابل هیچی!!!
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      4 1
      باید این مثال فارسی را برای این جناب مثلاً دادستان ترجمه کنند که: چیزی که عوض دارد گله ندارد !!!!
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    6 2
    چه نفعی برای ایران دارد که کدامیک از این دو کفتار میتاجر کاخ سفید بشوند ؟
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      2 0
      البته ایران می خواهد که کمترین تعداد در این انتخابات حضور داشته باشند! همان گونه که یانکیستان در قبال انتخابات ایران موضع دارد !!
  • US ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    6 3
    کار اینها افترا و امتیاز گیری هست
  • علی IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    9 1
    برای گرم کردن تنور انتخابات قلابی ک دارند با اتهام آنرا داغ می‌کنند.وقتی بین سگ زرد و شعال تفاوتی در اصل وجود ندارد چه نیازی ب مداخله خارجی است؟
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 2
    از قدیم گفتن یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست راست میگفتن!!! 🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹
  • CA ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 1
    هیچکس جز صهیونیستها نمیتونه بر انتخابات آمریکا تأثیر بذاره. هردو حزب آمریکا مال صهیونیستهاست، تایید نهایی صلاحیت کاندیدای هر دوحزب هم با آنهاست. البته اولویت صهیونیستها اسرائیل و تقویت جبهه متحد صهیونیسم جهانیست. متقاعد کردن مردم به انتخاب یکی از دو کاندید در سیرک انتخاباتی هم با صهیونیستهاست. در آشفته بازار سیرک انتخاباتی میلیاردها دلار خرج میشه که اکثر پولها به رسانه های صهیونیستی برای تبلیغات پرداخت میشه. در واقع مردم آمریکا در نمایش و سیرکی بازی میکنند که سناریو آنرا تماما صهیونیستها نوشتن. اتهام دخالت در انتخابات به روسیه،چین و ایران بیشتر برای هیجان انگیزتر کردن این نمایش مسخره و فریب هرچه بیشتر مردم آمریکاست..
  • سیف IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 1
    خدا را شکر که دشمنان ما از احمق‌ترین‌ها هستند! آخه اسکول برای ما سگ زرد با شغال چه فرقی داره؟!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 1
    نمیدونم این همه ناو و کشتی و هواپیمای جنگی رو میخواد چیکار پس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس