انتقال تانکرهای سوخت از گیلان برای رفع کمبود بنزین در غرب مازندران +فیلم

استاندار مازندران در نشست شورای اداری رامسر خواستار تسریع در انتقال تانکرهای سوخت از گیلان به منطقه شد.

به گزارش مشرق، همزمان با تعطیلات پایان ماه صفر میزان قابل توجهی مسافران و گردشگران به استان‌های شمالی به ویژه غرب مازندران عزیمت کردند به نحوی که این شهرها با افزایش تقاضا این روزها دچار معضل کمبود سوخت شدند.

بنا به گزارش مردمی در شهرهای مختلف غرب استان مازندران صف‌های طولانی بنزین در شهرستان تنکابن، عباس آباد، نشتارود و سلمانشهر و شهر رامسر که بیشترین حجم مسافر را داشته است سبب شده حتی مردم بومی منطقه نیز کلافه و سردرگم شوند.

بنا بر آمار غیررسمی ارائه شده تردد در مازندران به در روزهای اخیر به مرز ۲۰ میلیون رسیده و بنابرین تامین مایحتاج از جمله بنزین لازم است در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

با این حال مشکل طولانی شدن صف های بنزین در غرب استان مازندران به دلیل همخوانی نداشتن عرضه و تقاضا و ورود گردشگران شرایط اسف باری را برای مردم و مسافران به وجود آورده و این روزها صف های پیچ در پیچ در خیابان ها و کوچه های اطراف جایگاه های سوخت ایجاد شده است.

انتقال تانکرهای سوخت از گیلان برای رفع کمبود بنزین در غرب مازندران +فیلم

نشست استاندار در فرمانداری رامسر تحت تاثیر چالش تامین سوخت در غرب مازندران

استاندار مازندران در نشستِ بررسی چالش‌های زیرساختی غرب مازندران در فرمانداری رامسر طی تماس تلفنی با متولیان ملی تامین سوخت کشور گفت: نیاز است با توجه به افزایش بی‌سابقه حضور مسافر در غربِ مازندران و ادامه این وضعیت سهمیهِ دیگر استان‌ها به این منطقه تخصیص یابد تا به این شکل چالش تامین سوختِ روزهای پرسفر تعدیل و بتوانیم پیکِ حضور مسافر را پشتِ سربگذاریم.

یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست بررسی چالش‌های دو شهرِ رامسر و تنکابن پیرامون صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت و چالش تامین سوخت در زمان اوج حضور مسافر در غرب مازندران طی تماس با متولیان این بخش خواستار تامین سوخت بیشتر برای این منطقه شد.

وی با بیان اینکه استان‌های جنوبی کشور در این فصل با این حجم از حضور مسافر و گردشگر مواجه نیستند تصریح کرد: در چین شرایطی می‌توان با انتقال سوخت از استان‌های گفته شده این چالش را مدیریت و تعدیل کرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: از سوی دیگر انتقال تانکرهای سوخت از استان‌های همجوار نظیر گیلان می‌بایست با جدیت بیشتری دنبال شود تا این وضعیت که بدون شک تا پایان شهریور ادامه دارد برطرف و از نارضیاتی مردم در این بخش جلوگیری شود.

همچنین سید شمس الدین حسینی نماینده مردم حوزه تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران افزود: طبق تماسها و پیگیری‌های انجام شده تعداد هفت تانکر سوخت از استان گیلان (رشت) وارد شهرستان تنکابن شده و جایگاه‌های بنزین پر شده است ولی حجم بالای مسافر این مشکل صف‌های طولانی را ایجاد کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه اگر مشکل کمبود بنزین در ۲ هفته دیگر در غرب استان حل نشود با معضلات بیشتری روبرو می‌شویم گفت: با پیگیری‌ها از وزارت نفت قرار شده که سوخت مورد نیاز تا هفته دیگر از بندر نوشهر وارد شهرستان تنکابن و رامسر شود.

انتقال تانکرهای سوخت از گیلان برای رفع کمبود بنزین در غرب مازندران +فیلم

۲۰ میلیون مسافر به مازندران آمدند

تورج امانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه غرب مازندران نیز گفت: با ورود بی‌سابقه مسافران به غرب مازندران روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه انبارهای تامین سوخت در رشت مستقر است و با ورود مسافران که بالای ۲۰ میلیون ثبت شده لازم است تا جایی که ممکن است مسافران مصرف سوخت را مدیریت کنند.

برابر آمار رسمی روزانه تردد خودروها در جاده کندوان به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو و در بهار و تابستان این آمار به ۴۵ هزار دستگاه تا ۵۰ هزار دستگاه خودرو افزایش می یابد.

غرب مازندران از ۵۷ جایگاه سوخت بنزین و ۴۱ جایگاه سوخت گاز سی ان جی برخوردار است.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر واقع در غرب مازندران سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 6
    االان دولت چهردهم مستقر شده متاسفانه چندین بار فقط برق خانگی ساعت ها قطع شده است . و از طرفی در طول سه سال دولت دکتر رئیسی هرگز مشاهده نشد که پمب بنزینها با توجه به تابستان های قبلی و تراکم مسافرین به شهرستان فومن بعضی وقت بسته شود . مع الاسف در این دولت ما شاهد بسته شدن پمپ بنزین در چندین مرتبه بودیم و مسافرین در این هوای گرم شدیدا گله مند و نارضایتی خوشان را اظهار می داشتند . من می خواهم بگم جناب دکتر پزشکیان این شیوه حکمرانی نیست . اگر می خواهی بنزین را گران کنی راه و رسمش این نیست که مردم به خاطر نداشتن بنزین چوب نالایقی مدیران بی تدبیر را بخورند و زن و فرزندانشان در این هوای گرم در پیاده روها اسیر شوند . و شاکی شوند . این نا مدیریتی به هیچ وجه با حمکرانی جور نمی اید . حالا من می گم این اولش هست مردم در طول مدت زمانی که بگذرد خیلی چیزها را از این بدترها را مشاهده خواهند کرد . چون با دولت پیر و فشل امتحان داده در دول ماضی مشخص است که راه به ترکستان است .
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      9 7
      قطع برق ربطی به دولت کنونی اصلا نداره جناب .کمبود برق کشور تو فصل گرم بالای ده هزار مگاوات هست که تو دولت قبل با قطع گسترده برق صنایع وتعطیلی کارخانجات صنعتی برق منازل رو تامین می کردن این دولت اما نخواست مثل سابق برق صنایع رو به شدت قبل قطع کنه .مشکل بنزین هم شما بیا یک سر تو گیلان ببین چه خبر هست وحشتناک مسافر وارد شهرها شده وگرنه همون سبستم سوخت رسانی با همون مدیران قبلی شرکت پالایش دارن کار می کنند استانداران هم همون استانداران دولت قبل هستن هنوز جناب .شما منتقد دولت هستین انصاف هم داشته باشین بذارین بذر بادمجان به گل بشینه بعدانتقاد کنین
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      1 3
      به علت بی مبالاتی وسهل انگاری مدیران درتمام این سالها هیچ واقعا هیچ کاری برای تامین انرژی وزیرساختها وبرطرف کردم عیوب برداشته نشد وباری به هرجهت رفتن جلو وبا ایشالا ماشالا وحرفهای مضحک دعوت به صرفه جویی وانداختن تقصیر به گرمای هوا ومصرف زیاد مردم خیلی شیک صورت مساله را پاک کردند والان دیگه کاملا ناتوان ازتامین اب وبرق مردم هستند خوب امسال که ازهمه سالها بدتر بود بالاخره میگذره سالهای بعد تکلیف چیست
    • هاشمی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      3 0
      جالبه، زمینهای زراعی شمال، تامین کننده غذای اصلی مردم کل ایران هست و باید شدیداً حفظ بشه تا غذای مردم تامین بشه نه اینکه اجازه تغییر کاربری بدن ومسافربیاد توزمین کشاورزی خونه بزنه.مسافر باید بیاد توسوئیت وبشه بومگرد نه اینکه صاحب منزل بشه تو شمال اونهم تو زمینهای کشاورزی. دولت بایدبه هر کشاورز وام میداد تا تو حیاطش یه سوئیت بزنه و اجاره بده به مسافر،نه اینکه مسافر از استانش بیاد برای خوشگذرانی که تبعاتش بشه اختلال در سیستم آبرسانی وبرق رسانی وگاز رسانی وجاده ای و مخابراتی وشبگردی با شلوارک در خیابانهای روستاها وسگ گردانی وزباله ریزی در کف خیابانها والبته ازبین رفتن مأمن اصلی غذای کشور یعنی شالیزارها... مجلس هییییچ اراده ای برای اصلاح قوانینواجرای قوانین ندارد دولت هییییچ وقتی برای اجرای قانون. تا اینها بخودشون بجنبند ماعمرمون سر میشه و طبیعت و زمین شالیزاری بفنا می‌ره ومردم شمال بدبخت تر.
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      2 0
      چند بار برق خانگی قطع شده؟ از زمان اومدن دکتر پزشکیات کلا دو بار برق خونه ها رفته که در برابر هزاران قطعی برق دولت رئیسی هیچه.پمپ بنزین ها هم در دوره رئیسی بار ها و بارها بدون بنزین بودن و بارها حتی الکی اعلام کردن برنامشون هک شده.البته دوره رئیسی تا 3سال هنوز همه چی تقصیر روحانی بود ولی الان از همون روز اول همه چی تقصیر پزشکیانه!
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      1 0
      چند بار برق خانگی قطع شده؟ از زمان اومدن دکتر پزشکیات کلا دو بار برق خونه ها رفته که در برابر هزاران قطعی برق دولت رئیسی هیچه.پمپ بنزین ها هم در دوره رئیسی بار ها و بارها بدون بنزین بودن و بارها حتی الکی اعلام کردن برنامشون هک شده.البته دوره رئیسی تا 3سال هنوز همه چی تقصیر روحانی بود ولی الان از همون روز اول همه چی تقصیر پزشکیانه!
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    6 6
    از زمان دکتر پزشکیان روزها کرارا برق خانگی قطع می شود . پمپ بنزین ها به دلیل نداشتن بنزین موقتا بسته می شود . صدها خودرو به صف و منتظر آمدن ماشین های حامل سوخت می باشند . زن و بچه های مردم در پیاده روها ساعتها در هوای گرم تابستان اسیر و گرفتار و خسته و کوفته . مردم از بی تدبیری کارگزاران در این باره گله مند و ناراضی . حال سوال این است چرا این مشکل در دوره شهید رئیسی وجود نداشت و با تمامی توان آرامش و آسایش مردم را فراهم می آورد . بدیهی است با دولت پیر و فرسوده هرگز نمی توان بار را به منزل و مقصد رساند . چرا که این کابینه دولت فعلی در گذشته امتحان خوبی در مسئولیت های قبلی به عمل نیاوردند و رفوزه شدند.
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      2 1
      دوره رئیسی برق ها اصلا قطع نمیشدن و پمپ بنزین ها اصلا به خاطر نداشتن بنزین تعطیل نمیشدن بنزین سوپر هم همشون داشتن.تازه اسب زین شده هم تحویل داده!
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      2 0
      ظاهرا یادت رفته همین چند وقت پیش پمپ بنزینهاتون از کار افتاده بودن اومدید گفتید هک شدن .اونم دوره پزشکیان بود یا اون موقع تا چند وقت همه چی تقصیر روحانی بود؟ دوران رئیسی هر دو روز یکبار قطعی برق داشتیم حتی تو زمستون.میگم این نیروگاه هایی که رئیسی ساخت و باهاشون برق تلید میکرد و نمیذاشت برقا قطع شه رو نباید با خودش میبرد و میذاشت میموند ا پزشکیان هم باهاشون برق تولید کنه!!
  • حسی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    6 1
    چقدر مدیران گیلان بی لیاقت هستن مردم استان گیلان بشدت از کمبود بنزین رنج می‌برند و جایگاه ها بدلیل نداشتن سوخت تعطیل هستن
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 3
    قدردان تانکرها باشید با این بمب پشت سر جاده امنیت پرچم بالا بالا بال
  • ممدبابلسری US ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 1
    دیگه چی از جون مازندارن میخواین باز خوبه همه اینها میگن وضع اقتصادی ما خوب نیست خوب نیست همه حمله کردن مسافرت شمال
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      3 0
      واقعا
  • عادل IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 6
    الحمدلله مشکل حل شده و مردم همه از کار و زندگی افتادن و گند زندگی مردم تنکابن و نشتارود و عباس آباد رو گرفته. این چه وضعیه؟ مملکت داری بلد نیستید
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 1
      مسخره
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 5
    در ایام شهادت پیامبرو امامان عزیز مردم دینمدار ایران اسلامی شیعه دنبال خوشگدرانی هستند. اعتقادات این مردم نردن را چه شده. تلویزیوت جالبه در خبرها گفت ایران غرق در سوگ و اندوه است. دروغ دروغ دروغ .کل سیستم با دروغ سرگرم است.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 5
    از گیلان سوخت بره برای مازندران؟!!!!!!یعنی تا این حد مسئولین کشور خواب تشریف دارن؟!!!!شمال فقط مازندرانه یعنی؟ دو روز میخواهیم تو‌گیلان بنزین بزنیم نمیشه و همه جا صفهای دو کیلومتری ایجاد شده. برادرم ساعت ۴ صبح رفته بنزین زده تازه باز تو‌صف وایساده.
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      1 0
      ببین چه بلایی سر کشور نفت خیر اوردید که برای مصرف مردم خودمون بنزین نداریم
  • امیر‌مرادی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 2
    خودگیلان‌‌‌جایگاه‌هاصف‌طولانی‌است.ونصف‌جایگاه‌‌های‌گیلان‌هم‌بنزین‌ندارندوتعطیل‌هستند‌.پس‌چرا بایدتانکرها‌بجای‌گیلان‌بروندمازندران‌‌‌بنزین‌برسانند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 1
    واقعا جای تاسفه، این حجم از خودرو و جمعیت و عدم تکافوی بسترهای لازم، مطمئنا سال بعد و عید نوروز بدتر و بدتر خواهد شد
  • محمدی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 0
    ما خودمون لنگرود هستیم بیشتر پمپ بنزین‌ها یا صف طولانی دارند یا بسته هستند وبنزین ندارن بعد اینها بنزین میفرستن مازندران ...
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 1
    نمی‌دونم شمال به جز زباله و سواحل آلوده چی داره که این مردم ولش نمیکنن
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    نزدیک قله ایم
  • محمد IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    خبرنگار گرامی چطور 20 میلیون تردد که حالا کاری ندارم چطور محاسبه شده رو در تیتر 20 میلیون مسافر عنوان می‌کنید؟
  • NL ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    بعد از ۱۵سال به انزلی رفتم امروز برق پاساژهای منطقه آزاد اونجا قطع بود واقعا تاسف بار هستش حاج و واج موندم از دیدن موتوربرق های مغازه ها
  • NL ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    هرساله عید درایام نوروز میهمان عزیزان گیلانی و مازندرانی در خوزستان هستیم و دوسشون داریم بعد از سالها از اندیمشک به شمال اومدم ازقزوین ۱۴ساعته رسیدم گیلان تاسف باره بخدا تا اخر عمرم دیگه به شمال نخاهم رفت علیرغم اینکه دوستان خوبی دارم اونجا. واقعا خسته و کلافه شدم از وضعیت اونجا
  • شریف IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 2
    درایام سوگواری اهلبیت ع.شمال ایران رامسافران خوشگذران غرق شوروشادی کردن ومزاحمت برای اهالی شمال...تا2روزتعطیلی مخوره6یاعلی توجاده شمالم......
  • مجید IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    وقتی بنزین گران شد ، مردم گله نکنند باید تاوان این آدمهای بی فکر رو بدهیم که بدون برنامه ریزی هجوم می‌آورند به شهرهای شمالی
  • مجید IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    وقتی بنزین گران شد ، مردم گله نکنند باید تاوان این آدمهای بی فکر رو بدهیم که بدون برنامه ریزی هجوم می‌آورند به شهرهای شمالی
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    یه هفته نشده وزیر نفت نتونست بنزین پمپ بنزین ها رو تامین بکنه و همش ضعف مدیریت وزارت نفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس