ترامپ: اوکراین درباره تعداد تلفاتش در جنگ دروغ می‌گوید

رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا می خواهد تریلیون ها دلار برای کاهش مالیات هزینه کند و این امر برخی از اقتصاددانان را نگران کرده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد کرده است تعرفه‌های گسترده‌ای برای همه واردات به ارزش ۳ تریلیون دلار به آمریکا اعمال شود، از جمله تعرفه ۶۰ درصدی بر واردات از چین و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات از سایر کشورها.

شبکه سی سی ان آمریکا وابسته به حزب دموکرات های آمریکا و از حامیان کاملا هریس نامزد این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ می گوید اخیرا، ترامپ این تهدید را دوچندان کرد و گفت که در تلاش برای محافظت از مشاغل طبقه کارگر و مجازات آنچه که رویه‌های تجاری ناعادلانه می‌خواند، تعرفه‌های ۲۰ درصدی بر بیشتر کالاهای وارداتی را در نظر گرفته است.

در تئوری، افزایش بی‌سابقه تعرفه‌ها می‌تواند تریلیون‌ها دلار درآمد دولت را افزایش دهد، بودجه‌ای که به پوشش هزینه‌های کاهش مالیات کمک می‌کند. با این حال، بسیاری از اقتصاددانان هشدار می‌دهند که این تعرفه‌ها می‌تواند با افزایش قیمت‌ها برای خانواده‌های آمریکایی، نابودی مشاغل و به راه انداختن یک جنگ تجاری جهانی، نتیجه معکوس داشته باشد.

گلدمن ساکس یکی از اقتصاددانان در یادداشتی تحلیلی در سی ان ان نوشت: سیاست های اقتصادی ترامپ - به ویژه در تجارت - باعث کوچک شدن اقتصاد آمریکا می شود. در مقابل، گلدمن ساکس پیش بینی کرد که پیشنهادهای سیاست اقتصادی کامالا هریس معاون رئیس جمهور باعث رشد اقتصاد می شود.

گلدمن و دیگر کارشناسان بیم دارند که تاکتیک‌های سخت تجاری پیشنهادی ترامپ می‌تواند بحران اقتصادی در آمریکا را بدتر کند.

دیوید کلی، استراتژیست ارشد جهانی در سازمان جی پی مورگان در مصاحبه با سی ان ان گفت: «این یکی از آن پیشنهادهای اقتصادی خیالی است که در واقع می تواند باعث تورم شود و ما را در رکود اقتصادی قرار دهد.»

کلی هشدار داد که تعرفه‌ها «ماشین رکود تورمی کامل» هستند، زنجیره‌های تامین را تهدید می‌کنند و شرکای تجاری را به واکنش تنبیهی دعوت می‌کنند.

او گفت: «بچگانه است که فکر کنید اگر با مشت به بینی کسی بکوبید و او به شما ضربه نزند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس