پارسا نجفی

جوانان مقاومت فلسطین در کرانه باختری در طول 10 ماه گذشته پا به پای مردم غزه با رژیم صهیونیستی مبارزه کرده‌اند و کانون جدید مقاومت در اراضی اشغالی را تشکیل داده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدپارسا نجفی با اشاره به ترور محمد جابر ابوشجاع، فرمانده یکی از گروهان‌های وابسته به جهاد اسلامی در اردوگاه نورالشمس در نزدیکی شهر طولکرم در شمال کرانه غربی رود اردن که عملیات‌های زیادی را در ۱۰ ماه گذشته علیه صهیونیست‌ها انجام داده بود، از شکل‌گیری کانون جدید مقاومت در کرانه باختری رود اردن علیه صهیونیست‌ها خبر داد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: هر چند بعد از این ترور، درگیری‌ها میان جوانان مقاومت فلسطین در شمال کرانه غربی به ویژه اردوگاه‌های نورالشمس و جنین و شهرهای طولکرم و نابلس افزایش پیدا کرده است، اما این جوانان در طول ۱۰ ماه گذشته پا به پای مردم غزه با رژیم ستمگر صهیونیستی مبارزه کرده‌اند و کانون جدید مقاومت در اراضی اشغالی را تشکیل داده‌اند که رژیم علی‌رغم اقدامات خود از قبیل بمباران هوایی نتوانسته است این مقاومت را کاهش دهد.

وی گفت: جوانان جهاد اسلامی کرانه غربی رود اردن در ماه‌های گذشته با ‌بمب‌گذاری بر سر کاروان نظامی صهیونیست‌ها و عملیات‌های تک‌تیراندازان ضرباتی را به رژیم غاصب وارد کرده و بخشی از توان صهیونیست‌ها را معطوف به کرانه غربی کرده‌اند.

نجفی با بیان این که رژیم سفّاک صهیونیستی می‌داند اگر مقاومت را در کرانه غربی سرکوب نکند، به کل کرانه غربی از جنین تا الخلیل و از قلقیلیه و تا رام الله گسترش پیدا خواهد کرد، افزود: تاکنون تمام تلاش‌های این رژیم برای کنترل مقاومت جوانان فلسطینی در این منطقه ناموفق بوده است.

این کارشناس بین‌المللی ادامه داد: مردم فلسطین امروز می‌دانند گزینه‌ای به جز مقاومت و مبارزه پیش روی خود ندارند و به‌ویژه در کرانه باختری هر روز با نقض تعهدات صهیونیست‌ها در توافقنامه‌هایی که بین فلسطینیان کرانه باختری رود اردن و ایشان منعقد شده است مبنی بر عدم پیشروی صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینیان روبرو هستند و صهیونیست‌ها هر روز با اشغال و غصب سرزمین‌های جدید فلسطینی در این منطقه اقدام به ساخت شهرها و شهرک‌های بزرگی نظیر معاله آدومیم و آریئل می‌کنند.

وی تصریح کرد: حتی قبل از این که فلسطینی‌ها عملیاتی علیه صهیونیست‌ها داشته باشند، رژیم کودک‌کش با ایجاد دیوار حائل در وسط کرانه باختری جلو عبور و مرور مردم بین شهرهای مختلف را گرفته و عرصه را برای زندگی مردم این منطقه تنگ کرده بود لذا مردم این منطقه نیز به این مسئله پی برده‌اند که برای ادامه زندگی چاره‌ای جز مقاومت و مبارزه ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    خدا بهمراهشان موفق باشند در مقابل رژیم حرامزاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس