واکنش اردوغان به کشته شدن فعال ترکیه‌ای در کرانه باختری
واکنش اردوغان به کشته شدن فعال ترکیه‌ای در کرانه باختری

رئیس‌جمهور ترکیه تیراندازی مرگبار به یک زن ترکیه‌ای-آمریکایی در حالی که در تظاهرات ضداسرائیلی شرکت کرده بود را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به خبر کشته شدن «عایشه نور ازگی ایگی» فعال صلح ترکیه‌ای-آمریکایی در کرانه باختری واکنش نشان داد و گفت: «من مداخله وحشیانه اسرائیل علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز ضداشغالگران در کرانه باختری را محکوم می‌کنم و برای شهروند ما که در این حمله جان خود را از دست داد، از خداوند طلب رحمت می‌کنم».

به گزارش تی‌آرتی، رئیس جمهور ترکیه وعده داد که به تلاش‌های خود برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های نسل‌کشی آن که سبب شهادت ۴۱ هزار فلسطینی شده، ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای جداگانه کشته شدن این فعال صلح ۲۶ ساله را به خانواده او تسلیت گفت و «قتل انجام شده توسط رژیم صهیونیستی» را محکوم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «اسرائیل در تلاش است تا همه کسانی را که به کمک فلسطینیان می‌آیند و به طور مسالمت‌آمیز قصد دارند علیه نسل کشی مبارزه کنند، بترساند، اما این سیاست خشونت‌آمیز نتیجه‌ای نخواهد داشت».

در ادامه این بیانیه هشدار داده شده است که «مقامات اسرائیلی که مسئول جنایت علیه بشریت هستند، به همراه حامیان بی قید و شرط خود در برابر دادگاه‌های بین المللی پاسخگو خواهند بود».

یک فعال آمریکایی ترک تبار امروز (جمعه) در جریان تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در منطقه نابلس در کرانه باختری هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته و به جان خود را از دست داد. کشته شدن این دختر ۲۶ ساله که تابعیت دوگانه ترکیه‌ای و آمریکایی داشت، واکنش کاخ سفید را نیز برانگیخته است. کاخ سفید اعلام کرد که از این حادثه «عمیقا ناراحت» است و از مقامات صهیونیست درخواست کرده در خصوص آن تحقیق کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 0
    واقعا که زنده باشی اردوغان لیدری جهان حقته
  • ابی آذری زبان هستم IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 4
    دروغه.. بیشرف از خودشونه
  • ایرانی ترک IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 3
    خردوقان فقط برای ارباب دم تکون میده
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 5
    جاسوس ترک حقش بوده
  • مسلم IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 5
    کثافت محکومیت لفظی منافقانه ات پیش کش خودتان مگرنمی دانی،که دعای منافق قابل قبول نیست
  • احمد IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 6
    مثلا اردوغان میخواد چکار کنه، اونکه طرفدار اسرائیل بدبخت میخواد فقط ار ار کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس