سوریه توقیف هواپیمای مادورو توسط آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه امروز شنبه، اقدام آمریکا در توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا را «دزدی دریایی بین‌المللی» و ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه، به‌شدت اقدام واشنگتن در توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو و انتقال آن به ایالت فلوریدا را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است : «دمشق این رفتار آمریکا را یک عملیات دزدی دریایی بین‌المللی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌داند».

در ادامه این بیانیه آمده است که دمشق حمایت خود از دولت ونزوئلا در مقابل استکبار آمریکا و تلاش غرب برای مداخله در امور این کشور را اعلام می‌کند.

چند روز پیش، منابع رسانه‌ای از توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا توسط آمریکا در جمهوری دومینیکن خبر دادند و اعلام کردند که واشنگتن بهانه خود از این اقدام را «نقض تحریم‌های ایالات متحده» عنوان می‌کند و هواپیمای مذکور به ارزش ۱۳ میلیون دلار را به فلوریدا منتقل کرده است.

این در حالی است که چند روز پیش از آن نیز، یک هواپیمای دیگر مرتبط با مادورو نیز که در فهرست اقلام توقیف شده وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار داشت، در دومینیکن به دستور مقامات آمریکایی توقیف شده بود.

وزارت امور خارجه ونزوئلا همان روز در بیانیه‌ای تأکید کرده است که «مقامات ایالات متحده بار دیگر به اقدامات جنایت‌کارانه‌ای متوسل شده‌اند که فقط می‌تواند به‌عنوان دزدی دریایی شناخته شود و به طور غیرقانونی هواپیمای مورداستفاده رئیس‌جمهور را توقیف کرده‌اند».

ایالات متحده در ماه‌های اخیر، ونزوئلا را برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تحت‌فشار قرار داده است. آمریکا اعلام کرده که نتایج انتخابات اخیر ونزوئلا را نمی‌پذیرد و مادورو را به‌عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.

ایالات متحده رقیب مادورو یعنی «ادموندو گونزالس» را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری می‌داند این در حالی است که صحت انتخابات ونزوئلا به‌ تأیید دادگاه عالی این کشور و همچنین شورای انتخابات ملی ونزوئلا رسیده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لزاب IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    1 0
    سفره آمریکایی ها با همین پولا رنگین مونده از قدیم هم همین بوده.بخشیش دزدی بوده.یادمه یه کشور بدبخت آفریقایی رو یا یه سازمانش رو در لیست سیاه گذاشتن و برای خروجشون از همون لیست چند میلیون دلار گرفتن ازشون تا بتونن با دنیا تجارت داشته باشن...سیاست کثیف و پول ناپاک به این میگن
  • رضا IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    1 0
    دمشق در جنگ با رژیم صهیونیستی تند و برنده نیست ،شجاعت لازم ندارد ،جواب حملات را نمی‌دهد ، صرف حمایت از مقاومت کافی نیست . زهرچشم دشمن ازاعراب نسل اندر نسل آنها را ترسانده است . غیرت مصر را خفه کرد و آنها به ابولهول افتخار میکنند یعنی کار بت پرستان راستایش میکند . مقاومت بهتر است موقع انتخابات آمریکا به دشمن اشغالگر حمله کند تا آمریکا خفه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس