به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات راهبردی آمریکا منتشر کرد:

در تازه‌ترین نظرسنجی NBC News درباره دیدگاه نسل Z، کامالا هریس در میان رای‌دهندگان جوان نسبت به ترامپ برتری چشمگیری دارد. این نظرسنجی که توسط SurveyMonkey از ۲۳ تا ۳۰ اوت انجام شده، نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از رای‌دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله از هریس حمایت می‌کنند، در حالی که ترامپ تنها ۳۳ درصد آرا را کسب کرده است. با اینکه این شکاف قابل توجه است، اما به اندازه برتری دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ نیست.

در این نظرسنجی که شامل ۲۶۱۷ رای‌دهنده ثبت‌نام شده بود، ۵۵ درصد از جوانان کاملاً مطمئن هستند که در انتخابات ماه نوامبر شرکت خواهند کرد، که مشابه سطح تعهد در انتخابات قبلی است. ۷۳ درصد از نسل Z، از وضع محدودیت سنی برای نامزدهای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند که ۵۴ درصد آنان خواستار محدودیت سنی زیر ۶۵ سال هستند.

تفاوت جنسیتی در حمایت از هریس نیز مشهود است؛ زنان جوان با اختلاف ۳۰ درصد از او حمایت می‌کنند، در حالی که مردان جوان با اختلاف ۴ امتیاز از هریس پشتیبانی می‌کنند.

هریس همچنین در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه با ۲۶ درصد و در میان دانشجویان فعلی با ۲۵ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. در مقابل، حمایت از ترامپ در میان افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند، قوی‌تر است.

همچنین، نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از جوانان مستقل که وابستگی حزبی ندارند، هنوز در مورد رای دادن تردید دارند که این می‌تواند بر نتیجه کلی انتخابات تأثیر بگذارد. حاشیه خطای این نظرسنجی ±۳.۱ درصد است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 2
    به درک .سر و ته یک کرباس چیزی که هست تحصیلات شعور نمیاره مگر اینکه به علممون عمل کنیم .الان مردم قدیم که سواد نداشتن خیلیاشون اخلاق و فعمشون از خیلیا درس خونده توی این دوره بیشتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس