ابو عبیده / 19

فعالیت رسانه‌ای بیش از یازده ماهه مقاومت در جنگ غزه نشان داد جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی توانسته‌اند به طور هوشمندانه افکار عمومی صهیونیست‌های ساکنان فلسطین اشغالی را مدیریت کنند.

سرویس جهان مشرق - دقایقی پس از پخش زنده تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو برای فشار بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای موافقت با آتش بس و تبادل اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در غزه - و از طرفی پخش کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو درباره ادامه جنگ علیه مردم غزه و تلاش او برای توضیح رد آتش بس و همچنین پیام ابو عبیده سخنگوی گردان های القسام، ذهن صهیونیست‌ها را آشفته و سردرگم کرده است.

ابوعبیده با انتشار توییتی تاکید کرد که هیچ راهی برای آزادی اسیران صهیونیست وجود ندارد، مگر از طریق توافقی که مورد تایید مقاومت باشد. فشار نظامی نتانیاهو در نوار غزه هم منجر به بازگشت اسیران نخواهد شد. صهیونیست‌ها یک انتخاب بیشتر ندارند، آن هم آزادی اسیران پس از موافقت با شرایط مقاومت. در صورت اصرار نتانیاهو بر ادامه جنگ برای بازگرداندن اسیران، آنها در تابوت به فلسطین اشغالی برمی گردند.

کابینه نتانیاهو به دنبال هر گونه برگه پیروزی برای ارائه به جهان و جامعه صهیونیستی است، مطمئن شده است که به دست آوردن برخی از اجساد زندانیان تنها باعث افزایش نارضایتی آنها خواهد شد. صهیونیست‌ها به خیابانهای فلسطین اشغالی ریختند تا با صدای بلند درباره فروپاشی موجودیت کیان نا مشروع رژیم صهیونیستی از جمله نهاد نظامی، وضعیت اقتصادی، اختلافات اجتماعی و انزوای بین المللی است هشدار بدهند، این همان چیزی است که در تظاهرات اعتراضی تل آویو روز به روز بیشتر می شود. طولانی شدن جنگ بدون چشم‌انداز یا هدف مشخص، شکنندگی این رژیم عریان کرده است.

پیام ابوعبیده سایه سنگینی بر جامعه صهیونیستی انداخته و صحنه‌ی تاریک و ناامیدکننده‌ای را برای آنها ترسیم کرده است. آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌ نتانیاهو حتی برای فرماندهان و مسئولان امنیتی و سیاسی رژیم اشغالگر قانع‌کننده نبود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سختی تلاش کرد، ادامه جنگ و فشار بر حماس را با استدلال‌های متعدد توجیه کند، اما او کلافه و خسته‌تر از همیشه و ناتوان در برقراری ارتباط با مخاطبان به ویژه خانواده‌های اسیران صهیونیست بود.

عملیات روانی مقاومت؛ همه منتظر پیام ابوعبیده هسنتد

گادی آیزنکوت، عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو، گفت: نتانیاهو هرگونه تغییر در اهداف جنگ را نمی پذیرد، او در پی بازگرداندن اسیران اسرائیلی نیست، او به بقای سیاسی خود فکر می کند.

عملیات روانی مقاومت؛ همه منتظر پیام ابوعبیده هسنتد

گردان های القسام ویدئویی از دو اسیر که روزها پیش در بمباران ارتش اشغالگر کشته شدند را پخش کرد. این ویدئوها نشان می‌دهد که هر دوی آن‌ها نتانیاهو و کابینه جنگ‌اش را مسئول باقی ادامه اسارت آنها می‌دانند و او را به علت آنچه در 7 اکتبر رخ داد متهم می‌کنند و خواهان نجات سریع آنها از رنج اسارت هستند.

آدینا موشه، اسیر آزاد شده صهیونیست، به رسانه‌های صهیونیستی گفت: بنیامین نتانیاهو، دروغ می گوید، او و ارتش اسرائیل چیزی از تونل های حماس در نوار غزه نمی دانند.

موشه در پاسخ به عضو شاباک که از او خواسته بود تونل های حماس را توصیف کند، گفت: تونل های غزه پیچ وخم بزرگ هستند و در امتداد کل نوار واقع شده اند. این یک تونل نیست، بلکه شبکه ای از تونل های بی پایان است.

عملیات روانی مقاومت؛ همه منتظر پیام ابوعبیده هسنتد

انتشار ویدئوهای اسیران صهیونیست که عاجزانه از نتانیاهو می خواهند، آنها را در مقابل آزادی اسیران فلسطینی آزاد کند، روز به روز افکار عمومی صهیونیست‌ها تحت تاثیر قرار می دهد.

نهاد ابو غوش، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، معتقد است که فیلم های اسیران صهیونیست ثابت می کند که آنها بدون راهنمایی و به راحتی صحبت می کنند و آنچه اسیران می گویند همان خواسته جنبش اعتراضی در تل آویو است که در آن 300 هزار نفر برای تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو به خیابانها آمدند.

ابو غوش در گفتگو با شبکه الجزیره، تاکید کرد، پیام سیاسی سخنان آوری دانینو و عیدان یروشلمی دو اسیر صهیونیست کشته شده، نتانیاهو را مسئول شکست رژیم اشغالگر در 7 اکتبر و آنچه زندانیان تا به امروز از آن رنج می برند، می دانند.

مهند مصطفی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی درباره جنگ رسانه‌ای مقاومت گفت، حضور ابو عبیده در رسانه ها پس از گذشت، بیش از یازده ماه از جنگ علیه غزه، به نماد حضور فعال مقاومت در نوار غزه تبدیل شده است. پیام‌های تلویزیونی ابو عبیده ادعاهای نتانیاهو درباره دست برتر در مذاکرات آتش بس و تبادل اسیران را خنثی می کند و قدرت حماس و مقاومت را به نمایش می گذارد. به عبارت دیگر ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه هر چه بیشتر فشار نظامی بر حماس وارد شود، به توافق نزدیک تر می شود. این ادعای با پیام های ابو عبیده و انتشار ویدئوهای اسیران در جامعه صهیونیستی به ویژه خانواده های اسیران صهیونیست رنگ باخته است.

این کارشناس فلسطینی در ادامه گفت، ابو عبیده و اظهارات اسیران فلسطینی نشان می دهد که بازگشت اسیران صهیونیست فقط از طریق مذاکره امکان پذیر است و این نتانیاهو است که مانع بازگشت آنها شده است.

عملیات روانی مقاومت؛ همه منتظر پیام ابوعبیده هسنتد

رینو جیراد روزنامه نگار فرانسوی در مقاله‌ای با عنوان " اسرائیل جنگ رسانه‌ای را در غزه باخت" در فرانسوی روزنامه لوفیگارو نوشت: انتشار تصویر اجساد سوخته فلسطینیان در چادرهای آتش گرفته در غزه بر اثر بمباران هواپیماهای نظامی اسرائیلی در رسانه‌های جهان، افکار عمومی در سراسر کره خاکی دچار شوک کرده است. این تصاویر شبهات زیادی به سوزاندن ویتنامی ها در جنگ با آمریکا دارد.

زمانی که هواپیماهای جنگی در ژوئن ۱۹۷۲ روستایی در ویتنام را با بمب‌های حاوی "ناپالم" بمباران کردند، عکاس تصویری را ثبت کرد که به نماد وحشت جنگ تبدیل شد، دختر کوچک ویتنامی برهنه و وحشت‌زده در حال فرار بود. این عکس یکی از چشمگیرترین عکس‌های قرن بیستم توصیف شده است.

اگرچه در وهله نخست از انتشار عکس "دختر ناپالم" به ادعای برهنگی این کودک جلوگیری شد، اما انتشار متعاقب آن در سراسر جهان تاثیری فوری و گسترده داشت، این عکس تبدیل به تصویری تعیین کننده برای اثبات بیهودگی جنگ در ویتنام شد.

عملیات روانی مقاومت؛ همه منتظر پیام ابوعبیده هسنتد

این روزنامه نگار فرانسوی افزود: با وجود تبلیغات گسترده اسرائیل در جنگ علیه غزه، اما استفاده غیر قابل کنترل دوربین تلفن همراه در انتقال ویدئوها و عکس‌های کشته ها و زخمی های غیر نظامی و بی گناه فلسطینیان و انتشار آن در شبکه های اجتماعی روایت‌های اسرائیل را از جنگ غزه بی اثر کرده و موجب شده جوانان به این باور برسند که اسرائیل استعمارگر خشن است.

رینو جیراد در پایان گفت، مجموعه اقدامات رسانه‌ای علیه اسرائیل به افزایش تحریم ها و مخالفت با خرید کالاهای اسرائیلی دامن خواهد زد. اگر اسرائیل پیش از این توانسته بود، رسانه ها و افکار عمومی غرب با خود همراه کند، اما جنگ غزه تصویر قربانیان یهود سوزی هیلتر به ظالمان سلطه‌جو تغییر داده است.

انتشار ده‌ها ویدئو از کمین، هدف گیری، شلیک مستقیم از مسافت نزدیک، شلیک خمپاره و موشک، مصاحبه اسیران صهیونیست در این یازده ماه جنگ علیه مردم غزه، بیانگر این مسئله است که روایت اول همچنان در اختیار رسانه‌های مقاومت است. این ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام و ابو حمزه سخنگوی گردان‌های قدس هستند که خبرهای دست اول را در به رسانه‌های جهان مخابره می کنند. اما در این میان ساکنان فلسطین اشغالی و به ویژه خانواده‌های اسیران صهیونیست به ابوعبیده و ابو حمزه بیشتر از نتانیاهو، اعضای کابینه جنگ و فرماندهان صهیونیست اعتماد پیدا کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    11 1
    وای بر مسلمانی ما
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    6 2
    زنده باد امپراطوری مقدس محور مقاومت
  • بچه جنوب IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    7 0
    داداش تو چقدر شجاع و نترس هستی ؟ حتما که اسراییل از تو میترسه !
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    3 0
    عنوان این مقاله اشتباه تایپی داره: هسنتد
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    6 1
    لات های کوچه خلوت
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    باش
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    5 1
    پس از ترور هنیه و عدم واکنش مناسب از محور مقاومت دیگه رغبتی برای خواندن اخبار مقاومت و غزه ندارم
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    8 6
    همه منتظر ابو عبیده ن؟ والا ما منتظر گرونی بنزین هستیم نون ک گرون شد.
    • ali2 IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      ای والله صدق-
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    اینها همه از مشکلات عصر مدرن و افزایش جمعیت و افزایش توان حکومت ها و بی نظمی در موازنه قوا و دموکراسی است
  • مهدی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    رسانه مهمترین رکن قدرته
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    اسلام هراسی دارند خب شما می توانید اسلام مسیحی را پیشنهاد دهید
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    7 3
    عجب آدم شجاعی فقط یکم صورتش معلومه _)
    • روزبه IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 1
      اگر میبینی صورت کاملا پوشانده بخاطر حفاظت ازخانواده اش است که شناسایی نشن توسط قاتلین بلفطره صیهون
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    بعد شما هم ناتو اسلامی تشکیل بدهید
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    این صهیونیست ها شاید دنبال آرماگدون هستند ؟!
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    به نظرم بهتر استکه تیم ها را مطرح کنیم ، چونکه یک نفر باعث نوعی احساس حقارت خفیف در مردم می شود ، مردم هم فکر می کنند که می توانستند عضو آن تیم باشند ، هر چه تیم ها بزرگتر بهتر ،
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    3 0
    به طور هوشمندانه باعث مرگ 50000 نفر در غزه و رهبرشان شدند.
  • TR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    1 4
    دیگه زمان استفاده از ۵۰۰ بمب اتمی در این منطقه رسیده . انشالله و بحق صاحب الزمان و پنج تن آل عبا . آمین
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    1 1
    سخنم با حاکمیت است. سرنوشت کشور امام حسین و 80 میلیون شیعه ایرانی را فدای یک میلیون نفر اهالی غزه نکنید
  • US ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    چقدر شبیه کلیپهای داعشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس