راهبرد جدید یمنی‌ها در قبال اسرائیل/ روزهای سختی در انتظار تل‌آویو و حامیانش است

یک تحلیلگر مسائل نظامی یمن سخنرانی اخیر رهبر جنبش انصارالله یمن درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی را به منزله تحولی راهبردی دانست و از روزهای سختی خبرداد که در انتظار تل آویو و حامیان آن است.

به گزارش مشرق، «کامل المعمری» در مطلبی در روزنامه رای الیوم با عنوان «سلاح راهبردی جدید» نوشت: «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی اخیر خود به مناسب میلاد پیامبر اکرم (س)، چشم انداز نظامی جدیدی را ارائه و اعلام کرد که غافلگیری‌هایی در زمین، مشابه دریا با استفاده از تجهیزات جدید در راه است که این نمایانگر تحول بارزی در راهبرد نظامی ارتش یمن است.

وی افزود: این اظهارات زمینه را برای تحلیل هایی درخصوص آمادگی یمن برای به کارگیری سلاح و تکنولوژی جدید فراهم آورده است که بُعد جدیدی به این نبرد می‌دهد. این سخنرانی فقط تهدیدی گذرا نیست بلکه نشان دهنده راهبرد حساب شده با هدف ایجاد تغییر بزرگ در معادله نبرد است. تاکید بر تشدید عملیات نظامی در عمق سرزمین های اشغالی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، نمایانگر اراده یمن در تقویت توان هجومی خود و گسترش تاثیر آن فراتر از حملات متعارف است.

این تحلیلگر نظامی یمنی آورده است: سید عبدالملک الحوثی تاکید کرد که یمن خود را آماده رویارویی فعال تر و پیشرفته تر کرده است. اینکه رهبر جنبش انصارالله یمن از غافلگیری در زمین مشابه دریا سخن گفته است نکات نظامی به همراه دارد که نیازمند تحلیل دقیق است به این مفهوم که عملیات نظامی یمن در عمق اراضی اشغالی صرفا یک واکنش نیست بلکه عملیاتی مداوم، موثر و تاثیرگذار مشابه عملیات علیه ناوها و کشتی های تجاری آمریکا، انگلیس و اسرائیل است. عملیات در عمق اراضی اشغالی به اندازه عملیات دریایی فعال، دقیق و تاثیر گذار خواهد بود.

راهبرد جدید یمنی‌ها در قبال اسرائیل/ روزهای سختی در انتظار تل‌آویو و حامیانش است

المعمری تاکید کرد: بحث به کارگیری فناوری جدید گواهی بر احتمال ورود ارتش یمن به مرحله پیشرفته تسلیحاتی و فناوری شامل؛ تسلیحات مدرن مانند موشک های دقیق و مافوق صوت با قابلیت انفجار شدید و پهپادهایی با توان انجام عملیات پیچیده و تکنولوژی جنگ الکترونیک است که توان اسرائیل را از کار خواهند انداخت. آنچه از بطن سخنان سید عبدالملک الحوثی می‌توان فهمید این است که رژیم صهیونیستی نیاز به ضربه های قوی و بازدارنده ای دارد که آن را وادار به توقف جنگ علیه نوار غزه کند. آگاهی از تاثیر فشارهای نظامی نقش موثری در تحقق این هدف دارد و همسو با ماهیت نبرد جاری در منطقه است.

وی بیان کرد: یمنی‌ها متوجه شده‌اند که اسرائیل با برتری نظامی و تکنولوژی خود نیازمند حمله ای است که ثبات داخلی آن را به شکل گسترده برهم بزند. صنعا به دنبال اجرای راهبردی با هدف تحقق تاثیر ملموس بر رژیم صهیونیستی است تا این رژیم را به بازنگری در سیاست های تجاوزکارانه خود علیه نوار غزه سوق دهد.

این تحلیلگر مسائل نظامی نوشت: ارتباط قائل شدن میان عملیات دریایی موثر و فعال و توان انجام ضربات موثر و فعال علیه رژیم صهیونیستی صرفا یک تهدید یا اظهارنظر مقطعی نیست. اگر صنعا در فناوری و روش های دریایی موفق شده پس امکان انتقال این موفقیت به میادین دیگر از جمله حملات زمینی علیه اسرائیل وجود دارد و از این همین رو، سخنان سید عبدالملک الحوثی درباره روی آوردن به تکنولوژی جدید در حملات زمینی متکی به موفقیت های ملموسی است که ارتش یمن در صنایع نظامی کسب کرده است. آنچه رهبر جنبش انصارالله یمن روی آن تاکید کرد، بیانگر راهبرد حساب شده با هدف تحقق تاثیر واقعی و فعال بر دشمن صهیونیستی است. همانگونه که استراتژی یمن در تنگنا قرار دادن اسرائیل در دریا موفق شده است پس باید این موفقیت در حملات زمینی نیز محقق شود.

راهبرد جدید یمنی‌ها در قبال اسرائیل/ روزهای سختی در انتظار تل‌آویو و حامیانش است

المعمری تاکید کرد: سخنرانی سید عبدالملک الحوثی مفصل و قوی بود و وی تاکید کرد که لحظه ای که در آن به سر می بریم تاریخی است. سید عبدالملک الحوثی همچنین تاکید کرد که جهاد علیه رژیم صهیونیستی فقط شعار نیست بلکه جنگی طولانی مدت است که رژیم صهیونیستی در آن آسوده نخواهد بود. این رهبر جز از خداوند نمی‌ترسد. او تاکید کرد که ملت یمن از حمایت فلسطین دست بر نمی دارند و روزهای آتی شاهد اقدامات شدید علیه رژیم اشغالگر خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل نظامی یمنی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و آمریکایی‌ها باید بدانند که در پشت سر این رهبر، میلیون‌ها یمنی مایل به جنگ هستنند و حمله به بندر الحدیده یمن و نسل کشتی علیه برادران ما در فلسطین، فرصتی عالی به یمنی‌ها برای اعلام جهاد علیه اسرائیل داده است. سید عبدالملک الحوثی در گفته هایش صادق است و هنگامی که حرف می‌زند آن را اجرایی می‌کند. آمادگی یمن برای این نبرد قوی و آکنده از غافلگیری است و همانطور که سید عبدالملک الحوثی گفت، خطوط قرمزی در کار نیست.

وی در پایان نوشت: سخنرانی اخیر سید عبدالملک الحوثی فقط صرف یک بیانیه نظامی نیست بلکه نمایانگر تحول راهبردی است که تاثیرات عمیقی در نبرد منطقه ای و کل منطقه به همراه دارد. از این رو، روزهای آتی روزهای سختی برای رژیم صهیونیستی و حامیانش خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس