کد خبر 1640447
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
امتناع جورج بوش از بیان نحوه شرکت در انتخابات

جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد قصد ندارد تایید یا بیان کند که او و همسرش چگونه در انتخابات ریاست جمهوی ماه نوامبر رای خواهند داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد آقای بوش قصد ندارد تایید یا بیان کند که او و همسرش چگونه در انتخابات ریاست جمهوی ماه نوامبر رای خواهند داد.

وی که خواست نامش فاش نشود اظهار کرد بوش سال ها قبل از اقدامات سیاسی ریاست جمهوری بازنشسته شده است.

سخنگوی بوش در حالی این اظهارات را بیان کرد که روز گذشته دیک چنی معاون سابق بوش از حزب جمهوری خواه، اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر به جای رای دادن به هم حزبی خود دونالد ترامپ، به کامالا هریس از حزب دموکرات رای خواهد داد.

براساس این گزارش، برخی جمهوری خواهان از جمله کارکنان سابق دولت در دوران ریاست جمهوری بوش پدر و پسر، از کنترل ترامپ بر حزب خود و اقداماتی که وی اخیرا در برابر هریس انجام داده و منجر به افزایش حمایت های سراسری از نامزد دموکرات ها شده، ناراحت هستند.

این سیاستمدار کهنه کار آمریکایی اظهار کرد در تاریخ ۲۴۸ ساله کشور ما، هرگز هیچ فردی به اندازه دونالد ترامپ، تهدیدی بزرگ برای جمهوری ما نبوده است.

وی خاطرنشان کرد هر یک از ما به عنوان شهروند وظیفه داریم تا کشور را بالاتر از حزب گرایی قرار دهیم تا از قانون اساسی خود دفاع کنیم. به همین دلیل است که من به کامالا هریس رای خواهم داد.

دیک چنی طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹، معاون رئیس جمهور آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش بود. وی سال ها مورد انتقاد گروه های حقوق بشری به دلیل ایفای نقش پررنگ در طراحی جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان که منجر به مرگ غیرنظامیان زیادی در این کشورها شد، قرار داشت. در مورد جنگ عراق می توان گفت جنگ برمبنای این دورغ شکل گرفت که بغداد دارای تسلیحات کشتار جمعی است، تسلیحاتی که هرگز پیدا نشدند.

این در حالی است که لیز چنی دختر وی نیز، همین هفته اعلام کرد که به هریس رای خواهد داد. وی یکی از منتقدان اصلی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات پیش رو از جمله حمله گسترده طرفدارانش در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره است.

کمپین هریس در این باره گفت: خانواده چنی با اعلام حمایت از هریس، به جنبش رو به رشد جمهوری خواهان که کشور را بالاتر از حزب قرار می دهد، پیوستند.

دونالد ترامپ نیز در واکنش به این خبر در پستی در شبکه اجتماعی چنی ها را «رینوهای نامرتبط» خواند. اصطلاحی که وی از آن برای جمهوری خواهانی که به او وفادار نیستند و به زعم او، تنها نام جمهوری خواه را با خود به همراه دارند، استفاده می کند.

مایک پنس معاون سابق ترامپ نیز پیشتر اعلام کرده بود که در انتخابات ماه نوامبر به رئیس سابق خود رای نخواهد داد اما از هریس نیز حمایت نکرده است.

این در حالی است که ترامپ و هریس در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند و قرار است ۲ روز دیگر یک مناظره انتخاباتی را برگزار کنند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید در آمریکا حاکی از پیشتازی کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ در سراسر آمریکا و در ایالت های چرخشی و رقابتی است.

در حالی که زمان اندکی تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    همینکه این یانکی گاوچرون تروريست آدمکش هنوز زنده هست لکهٔ ننگی بر دامان آزادیخواهان جهان هست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس