قاهره

صهیونیست‌ها امروز دوشنبه اعلام کردند که مصر حاضر به پذیرش سفیر جدید اسرائیل در قاهره نیست و حتی احتمال دارد سفیرش را از تل‌آویو به قاهره برگرداند.

به گزارش مشرق، «اسرائیل دو هفته است که در مصر سفیر ندارد». این بخشی از هشدار وبگاه «اسرائیل ۲۴» درباره تصمیمات قاهره در پاسخ به لجاجت‌های نتانیاهو و مانع‌تراشی‌های او در مسیر مذاکرات آتش‌بس غزه است.

منابع آگاه می‌گویند که مقامات امنیتی و دیپلماتیک مصر در حال بررسی چندین سناریو برای تشدید تنش با اسرائیل هستند که فراخواندن سفیر مصر خالد عزمی از تل‌آویو و مراجعه به شورای امنیت برای فشار بر اسرائیل برای عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا از جمله آنهاست.

وبگاه عبری آی نیوز نیز گزارش داد که مصر «عامدانه» مانع ورود سفیر جدید رژیم صهیونیستی به قاهره می‌شود و با این کار می‌خواهد تل‌آویو را تنبیه کند.

سفیر قبلی اسرائیل امیره اورون، دو هفته پیش مأموریتش در قاهره به اتمام رسید و به فلسطین اشغالی بازگشت اما سفیر جدید اوری روتمان هنوز موافقت مصر را برای ورود به قاهره و ارائه استوارنامه‌اش جلب نکرده است.

با این وجود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر اشغال محور فیلادلفیا تأکید دارد، امری که با مخالفت شدید مصر و جنبش حماس همراه است.

منابع صهیونیستی در خصوص ممانعت قاهره از پذیرش سفیر جدید اسرائیل می‌گویند که بر اساس پروتکل، رئیس‌جمهور مصر در یک مراسم رسمی باید استوارنامه سفرا را تحویل بگیرد. در چنین شرایط پر تنشی، آخرین چیزی که قاهره می‌خواهد، تصویری از سفیر جدید اسرائیل است که مورد استقبال محترمانه رئیس‌جمهور عبدالفتاح السیسی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، مصری‌ها به‌شدت از پاسخ آمریکا به درخواست‌ اعمال فشار بر نتانیاهو برای خروج از محور فیلادلفیا خشمگین هستند زیرا این امر ناقض توافقنامه صلح امضا شده بین قاهره و تل‌آویو است.

امری که با واکنش نتانیاهو همراه شد و گفت که «دیگر نیازی به نقش میانجیگرانه مصر در مرحله بعد نیست». امری که خشم مصری‌ها را بیش از پیش برافروخت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس