اتحادیه اروپا: ایران برای روسیه موشک ارسال می‌کند

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه مدعی شده است که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، ایران موشک‌های بالستیک برای روسیه ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق، «پیتر استانو»، سخنگوی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرده است که «ما از اطلاعات موثق ارائه شده توسط متحدان خود در مورد تحویل موشک‌های بالستیک ایران به روسیه آگاه هستیم». اتحادیه اروپا همچنین نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت اثبات ارسال موشک برای مسکو هشدار داده است.

پیش‌ازاین، وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی و اروپایی ادعا کرده بود که تهران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد برای روسیه ارسال می‌کند. کرملین امروز دوشنبه در واکنش به این گزارش تصریح کرده است که این اطلاعات همیشه با «واقعیت مطابقت ندارد».

مسکو همچنین افزوده است: ایران شریک روسیه است و دو کشور درحال‌توسعه گفت‌وگو در همه زمینه‌ها هستند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اذعان کرد که «ما درحال‌توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود هستیم، ما درحال‌توسعه همکاری و گفتگو در همه زمینه‌های ممکن از جمله حساس‌ترین زمینه‌ها هستیم».

فضل‌الله نوذری، فرمانده ارشد سپاه پاسداران نیز گزارش‌ها درباره انتقال موشک‌های ایران به روسیه را «جنگ روانی» خواند. ایالات متحده روز جمعه اعلام کرده بود که هرگونه انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه به منزله تشدید شدید جنگ اوکراین است.

اتحادیه اروپا در حالی مدعی است که ایران موشک‌های بالستیک برای روسیه ارسال می‌کند که بخش زیادی از سلاح‌های اوکراین توسط کشورهای اروپایی تأمین می‌شود. کی‌یف از زمان آغاز جنگ با روسیه، بارها در فواصل مختلف، محموله‌های تسلیحاتی از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس