تل آویو، تشکیلات خودگردان را به انحلال تهدید کرد

وزیر خارجه رژیم اشغالگر گفت که اگر تشکیلات خودگردان طرحی را علیه اسرائیل در سازمان ملل مطرح کند، منحل خواهد شد و موجودیت خود را از دست خواهد داد.

به گزارش مشرق، «اسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم اشغالگر اسرائیل در مصاحبه‌ای، تشکیلات خودگردان فلسطین را به انحلال تهدید کرد.

این تهدید پس از آن صورت می‌گیرد که تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد طرحی را به مجمع‌عمومی سازمان ملل ببرد تا شاید بتواند احکام دیوان دادگستری بین‌المللی (لاهه) در خصوص اسرائیل را به مرحله اجرا بگذارد. رأی‌گیری در خصوص این طرح هفته جاری در مجمع‌عمومی انجام خواهد گرفت.

طبق طرح تشکیلات خودگردان، رژیم تل‌آویو ملزم خواهد بود تا مصوبات دادگاه لاهه در خصوص عقب‌نشینی از اراضی اشغالی ظرف ۶ ماه، پایان شهرک‌سازی، و بازگشت فلسطینی‌ها به خاکشان را اجرا کند، همچنین دیگر کشورها نیز باید مقامات بلندپایه اسرائیلی را تحریم کرده و از فروش سلاح‌هایی که علیه فلسطینی‌ها به کار گرفته می‌شود، خودداری کنند و همچنین سفارتخانه‌های خود را به قدس اشغالی انتقال ندهند.

در این راستا وزارت خارجه رژیم اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که اسرائیل کاتس، رایزنی‌هایی را در جهت مقابله با اقدامات تشکیلات خودگردان و جلوگیری از رأی‌گیری در مجمع‌عمومی انجام داده است.

به گفته این وزارتخانه، اسرائیل کاتس هماهنگی‌هایی با آمریکا و دیگر متحدان تل‌آویو انجام داده و مجموعه اقداماتی را برای اقدام علیه تشکیلات خودگردان در پیش گرفته است.

کاتس به دیپلمات‌های اسرائیلی از جمله دنی دانون، سفیر این رژیم در سازمان ملل متحد، گفته است که به مقامات آمریکایی، اروپایی و سازمان ملل اطمینان دهد که در صورت تصویب پیشنهاد فلسطین، اسرائیل «تحریم‌های شدید» را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال خواهد کرد که ممکن است شامل تعلیق کلیه ارتباطات باشد.

در این باره اسرائیل کاتس به روزنامه تایمز اسرائیل گفت: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین در تضاد کامل با تعهداتی که در قراردادهای موقت امضا شده علیه اسرائیل عمل کند، اسرائیل نیز به همین ترتیب عمل خواهد کرد و هرگونه همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین متوقف خواهد شد که منجر به انحلال آن می‌شود».

همچنین «دنی دانون» سفیر رژیم تل آویو در سازمان ملل نیز طی سخنانی با به چالش کشیدن تصمیمات سازمان ملل مدعی شد: «هیچ چیزی اسرائیل را از وظیفه خود برای بازگرداندن گروگان‌ها و شکست حماس، متوقف نمی‌کند».

تهدید وزیر خارجه رژیم اشغالگر در خصوص انحلال تشکیلات خودگردان با متسمسک قرار دادن قرارداد اسلو (۱۹۹۴) در حالی است که این رژیم تقریبا هیچ کدام از بندهای این پیمان را عملی نکرده است، پیمانی که بنیامین نتانیاهو که پس از ترور اسحاق رابین به قدرت رسید، صراحتا گفت که حاضر به اجرایی کردن آن نیست.

گفتنی است که در پیمان اسلو با شعار «صلح در برابر زمین» بر ضرورت مذاکره در مورد راه حل نهایی بین فلسطینی‌ها و اسرائیل در مدت ۵ سال تاکید شد، اما گذر زمان نشان داد که رژیم اشغالگر حقوق فلسطینیان را در تمام موارد از جمله شهرک‌سازی، کنترل قدس، مسجد الاقصی، امنیت ساکنان، تعیین مرزها، سرنوشت پناهندگان و آوارگان، تقسیم آب و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، کاملاً نادیده گرفته است

در واقع، رژیم اشغالگر اسرائیل، درست برعکس مفاد پیمان اسلو عمل کرد و از این توافق تنها برای مصادره اراضی بیشتر فلسطینی‌ها و توسعه شهرک‌ها سوء استفاده نمود.

حکومت موقت تشکیل شده با عنوان «حکومت خودگردان فلسطین» قرار بود طی یک دوره حداکثر ۵ ساله جای خود را به «دولت مستقل فلسطین» بدهد اما به جای تأسیس چنین دولتی، «دولت شهرک نشینان» محقق شد!

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    این هم نتیجه دیپلماسی !!! آخر و عاقبت سر خم کردن جلوی دشمن و پذیرفتن خفت و خواری رابطه با اسرائیل همینه ! ای کاش عده ای عبرت بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس