حماس شهادت یک امدادگر در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی را تایید کرد

یکی از رهبران جنبش حماس شهادت یک امدادگر به نام «حمدان عنابه» به دست سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در زندان‌های این رژیم را تایید کرد.

به گزارش مشرق، «عبد الرحمان شدید» از رهبران جنبش حماس امروز سه‌شنبه اعلام کرد که «حمدان عنابه» امدادگر در داخل زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی به دست سربازان این رژیم به شهادت رسید.

این رهبر حماس اظهار کرد: این امدادگر پس از آنکه نیروهای دشمن صهیونیستی او را هنگام انجام کارش به عنوان راننده آمبولانس وزارت بهداشت غزه بازداشت کردند، به شهادت رسید.

به گفته عبد الرحمان، این شهید در ماموریتی بشردوستانه برای انتقال زخمی‌ها از غزه حضور داشت که توسط اشغالگران صهیونیست بازداشت شد و تحت شکنجه قرار گرفت و از آن زمان هیچ اطلاعاتی از او وجود نداشت.

او افزود: در واقع دشمن صهیونیستی این امدادگر را در همان روزی که بازداشت کرد، به شهادت رساند اما عامدانه خبر شهادت او را منتشر نکرد و به این شکل مرتکب جرم دیگری نیز شد.

به گزارش شبکه خبری «المسیره» یمن، این چهره جنبش حماس تاکید کرد: شهادت حمدان عنابه لکه ننگ جدیدی است که به زنجیره جنایات رژیم اشغالگر افزوده شد.

همچنین عبد الرحمان آغاز تحقیقات بین‌المللی فوری را برای مشخص شدن واقعیت اتفاق رخ داده برای این شهید و پیگیری پرونده او در زمره امدادگرانی را که خدمات بشردوستانه ارائه می‌کردند و نیز اقدام فوری برای نجات اسرا از تشدید جنایات دشمن صهیونیستی در زندان‌ها را خواستار شد.

انجمن اسرای فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران در حملات اخیر خود به جنین، محمد ابراهیم عابد (۳۰ ساله) از ساکنان روستای کفر ذان در غرب جنین را به شهادت رساندند.

این انجمن به نقل از شاهدان عینی ماجرا گزارش داد زمانی که پیکر شهید عابد منتقل شد، ۲ دستش بسته بود، این مساله نشان می‌دهد که او اعدام میدانی شده و اعدام میدانی (اعدام غیرقانونی در ملأ عام و یا ضرب و جرح منجر به مرگ بدون محاکمه) یکی از اصلی‌ترین جنایات و سیاست‌هایی است که نیروهای اشغالگر از زمان‌ آغاز جنگ غزه به شدت در پیش گرفتند.

انجمن اسرای فلسطین در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که مسؤولان زندان‌های رژیم صهیونیستی ۲ اسیر به نام‌های «زکریا زبیدی» و «محمود شریم» را از سلول انفرادی در زندان «ریمون» به سلول انفرادی در زندان «الرمله» منتقل کردند.

در همین رابطه هیئت عالی اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز دوشنبه تاکید کرد: آنچه در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها رخ می‌دهد، فراتر از تصور بوده و در طول عمر مبارزه‌های ملی فلسطین رخ نداده است.

این هیئت در پیامی اعلام کرد کتک زدن، تحقیر، گرسنگی دادن، محرومیت از درمان، بیماری‌ها و بسیاری موارد دیگر شرایط فعلی زندان‌های رژیم صهیونیستی است، تصاویری که از زندان «سدی تیمان» منتشر شد تنها بخش کوچکی از تروریسم، ضرب و شتم و حملات در این زندان‌ها است و آنچه در این زندان‌ها برای اسرای ما و مبارزان راه‌ آزادی و حق رخ می‌دهد، تنها محدود به یک زندان نیست.

همچنین هیئت یاد شده درباره تلاش‌ها برای ترور تعداد زیادی از رهبران محبوس گروه‌های فلسطینی در سلول‌های انفرادی زندان‌های دشمن و بازداشتگاه‌ها و پایگاه‌های ناشناخته آن هشدار داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس