گالانت: ۹۰ درصد توافق برای تبادل اسرا حاصل شده است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به امکان دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس از وجود توافقات ۹۰ درصدی در این باره خبر داد.

به گزارش مشرق، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیست در این باره گفت: توافق با جنبش حماس علی‌رغم توافق بر سر ۹۰ درصد امور، اما پیش نرفته است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وی گفت: دلیل شکست، ۱۰ درصد محتوای توافق است و همین ۱۰ درصد منجر به مختل شدن توافق شده است.

گالانت افزود: امکان ادامه مذاکرات درباره تعداد اسرای فلسطینی که باید آزاد شوند، وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به توافقنامه «شلیط»، گفت: اسرائیل حتی ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی را در مقابل یک اسیر آزاد کرده است.

گالانت اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، کسی بود که یک معامله مبادله مرحله‌ای را ترویج کرد.

مقامات نظامی رژیم صهیونیستی درحالی برای امضای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا ابراز تمایل می‌کنند که دستگاه سیاسی این رژیم و ازجمله وزرای تندرو کابینه شدیدا مخالف امضای چنین توافقی هستند و در همین راستا، تهدید به سرنگونی کابینه ائتلافی نتانیاهو در صورت موافقت با چنین توافقی کرده‌اند.

کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در تونلی در شهر رفح در جنوب نوار غزه اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است و آنها هر روز درحال اتهام زنی به یکدیگر هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

شماری از این اسرا از طریق توافق و شماری دیگر در اقدامی انسان‌دوستانه از سوی جنبش حماس آزاد شدند. تعدادی از آنها نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جانشان را از دست دادند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس