نشنال اینترست: با پیشروی روسیه، اوکراین همانند «ایکاروس» سقوط می‌کند

رسانه آمریکایی گزارش داد وضعیت میدان نبرد حاکی از پیشروی نیروهای ارتش روسیه در دونباس و تغییر وضعیت کلی جنگ به نفع این کشور است.

به گزارش مشرق، طی هفته‌های اخیر بسیاری از تحلیلگران نظامی و رسانه‌های غربی، حمله غیرمنتظره اوکراین به «کورسک» روسیه را «قمار ارتش اوکراین» خواندند؛ ارتشی که به گفته همین منابع در وضعیت ضعیفی هم به لحاظ تعداد نیرو و هم از نظر کمبود تجهیزات به سر می‌برد.

مجله آمریکایی «نشنال اینترست» در پاسخ به پرسشی که خود در ابتدای این گزارش مبنی بر اینکه آیا حمله به «کورسک» موجب تغییراتی در نقاط ضعف ارتش اوکراین از زمان آغاز جنگ شده است، با تاکید می‌نویسد «خیر» و در ادامه می‌افزاید: «اوکراینی‌ها در موضعیت خطیری هستند که نه می‌توانند سرزمین‌ها را از دست بدهند و نه قادر به حفظ آنها هستند. آنها هم‌چنین باید نیروها و منابع خود را گسترش دهند؛ اقدامی که برای آنها دشوار خواهد بود.»

این رسانه آمریکایی در ادامه با اشاره پیشروی نیروهای روسیه در دونباس می‌نویسد: «شاید حمله به کورسک نشان داد که روسیه شکست‌ناپذیر نیست اما در عین حال برتری این کشور نسبت به ارتش اوکراین نشان از پیشروی‌های متوالی آن در میدان نبرد دارد. نیروهای ارتش روسیه بدون هیچ تاخیر و توقف جدی به پیشروی‌های خود ادامه داده و به آرامی به سمت اهداف خود درخصوص آزادسازی کامل دونباس پیش می‌روند.»

نشنال اینترست: با پیشروی روسیه، اوکراین همانند «ایکاروس» سقوط می‌کند

حمله اوکراین به «کورسک» روسیه

«نشنال اینترست» در ادامه این گزارش می‌نویسد: «در صورت تداوم پیشروی روسیه در دونباس و جلوگیری از نفوذ اوکراینی‌ها در کورسک، کی‌یف بی‌شک در موقعیت بدتری قرار خواهد گرفت. اگر اوکراین نتواند مواضع خود را حفظ کند، روحیه مثبت کوتاه مدتی که نیروهای اوکراینی به آن دست یافته بودند، بدتر خواهد شد؛ درست همانند ایکاروس، شخصیت اساطیری که با امید به سوی آزادی با بالهای مومی پرواز کرد اما پس از نزدیکی بسیار به خورشید، بالهایش آب شد و سقوط کرد.»

این مجله هم‌چنین با اشاره به بلاتکلیفی ارتش اوکراین تاکید می‌کند: «این واقعیت که اوکراین نمی‌تواند پیشروی روسیه در دونباس را کنترل می‌کند و به گشت‌وگذارش در کورسک ادامه می‌دهد، نشان‌دهنده این است که ارتش اوکراین نمی‌داند با تعداد محدود نیروهایش چه کند. باید تاکید کرد که نه روسیه، بلکه این اوکراین است که به دلیل کمبود نیروهایش درد شدیدی را حس می‌کند.»

«نشنال اینترست» در پایان این گزارش شگرد جنگی اوکراین را زیر سوال می‌برد و می‌نویسد: «اگر هدف اوکراین از حمله به کورسک تشویق حامیان غربی به ادامه یا افزایش کمک‌ها به کی‌یف بوده است، باید گفت که چنین چیزی محقق نشده است و حتی اخیرا وزیر دارایی آلمان از قطع ارسال کمک به اوکراین از بودجه کشورش خبر داد و دارایی‌های توقیف‌شده روسیه را جایگزین می‌کند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    21 17
    امیدوارم روسیه شکست بخوره
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      1 2
      قرار بود 4سال پیش به محض شروع جنگ اوکرایمن ساعته سقوط کنه ولی زلنسکی کبیر مثل کوه پشت کشورش ایستاد
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    19 16
    زلنسکی یک یهودی لجوج و پست فطرت است و مزدور امریکا و غرب برای تضعیف روسیه ولی این یهودی لجوج خبیث تا اکراین را نابود نکند دست از مزدوری غرب نمی کشد
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      1 2
      زلنسکی کوکائینی ماموریتش رو انجام داد و اوکراین زیبا رو نابود کرد. آنگلا مرکل گفت نقشه ناتو _برای جنگ با روسیه _ از 2014 کشیده شده بود. زلنسکی بدبخت فقط یه مهره بود.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    19 15
    انشاالله روسها ضعیف میشن و کشورهای قفقاز جنوبی میتونن بعد از دویست سال سیطره روسها به سرزمین مادرشون یعنی ایران ملحق بشن
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    17 15
    اگه روسیه در اوکراین پیروز بشه میاد و ارمنستان هم اشغال میکنه و این برای ایران فاجعه خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس