کد خبر 1641286
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به روایت تصویر

برخی انگاره سازی‌ها به گونه ای است تا تلاش شود که شکست کاروان پارالمپیک در پاریس، یک موفقیت و دستاورد به شمار رود.

سرویس ورزش مشرق - بازیهای پارالمپیک پاریس با برگزاری مراسم اختتامیه به اتمام رسید تا کاروان اعزامی کشورمان، با یک رتبه تنزل و از دست دادن مدال های طلا و نقره در مقایسه با دوره قبل، عملکرد ضعیفی را به نمایش بگذارد. کاروانی که ابهاماتی درباره همراهان و نفرات اعزامی دارد و کمیته ملی پارالمپیک نیز هنوز اسامی کامل را منتشر نکرده، نمودی از وضعیت مدیریتی و فنی این حوزه را نشان داد که در سال های اخیر با افولی جدی و ناامیدکننده همراه بوده. البته، پیش از این هشدارهای زیادی داده شده بود که کار در حوزه پارالمپیک تعطیل شده و صرفا شاهد نمایش و روزمرگی صرف هستیم اما نیاز بود تا چنین میدانی باشد تا اوضاع به وضوح دیده شود!

مروری بر عملکرد رشته هایی مانند جودو، گلبال، دوومیدانی، تیروکمان، تیراندازی و ... دلالت بر یک افت محسوس دارد. البته، می توان ساعت ها به واکاوی دلایل این ماجرا پرداخت اما در راس امور، ناتوانی مدیرانی قرار دارد که در فدراسیون های جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان حضور داشته و دارند. مدیرانی که با رویکرد غیرراهبردی و سنتی، صرفا به گذران امور پرداخته و زمینه ساز هیچ اتفاق تازه و توسعه محوری نیستند. در این میان، انجمن ها نیز به حیاط خلوت هایی تبدیل شده که مسبب اصلی نتایج رقم خورده کنونی هستند. این ساختار مدیریتی موجب شده تا شاهد ریزش عجیب مدال های کیفی و ارزشمند باشیم که در نوع خود بی سابقه به شمار می رود.

ایران در پارالمپیک پاریس شکست خورد یا پیروز شد؟!

پارالمپیک با این شرایط، اوضاعی به مراتب بدتر و وخیم تر را در آینده شاهد خواهد بود. دستگاه مدیریتی ورزش بایستی تدبیری جدی درباره این فدراسیون ها داشته باشد ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    7 1
    خبر بسیار ماستی بود. عقده‌گشایی محض.
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    1 4
    دوره قبلی هنوز رئیسی رئیس جمهور نشده بوذ
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    10 0
    دست بچه ها دردنکنه ، خیلی زحمت کشیدند ما بسیار لذت بردیم
  • DE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 6
    متاسفانه عملکرد بسیار ضعیفی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس