نگرانی صهیونیست‌ها از حکم بازداشت فوری نتانیاهو

درخواست دادستان دادگاه لاهه مبنی بر تسریع صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت، موجی از نگرانی را در میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی در سایه وخیم‌تر شدن اوضاع در نوار غزه، درباره درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر تسریع صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی می‌کنند.

به نوشته المیادین، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی بار دیگر، سه‌شنبه‌شب خواستار تسریع صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت شد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، اگرچه این دادستانی هم‌زمان خواستار صدور حکم بازداشت علیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس یحیی السنوار شد، اما افکار عمومی در اسرائیل از مقایسه بین رئیس حماس و نتانیاهو در دادگاه کیفری بین‌المللی ابراز نارضایتی می‌کنند و آن را یک باخت برای وجهه «اسرائیل» در برابر جهانیان می‌دانند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل به‌شدت نگران صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت طی هفته‌های آتی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی هستند. از سوی دیگر انتظار می‌رود که در سایه اختلافات شدید میان نتانیاهو و گالانت درباره نحوه اداره جنگ غزه، وزیر جنگ استعفا کند یا دست‌کم به آن تهدید کند.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی کریم‌خان، از قضات این دادگاه خواست صدور حکم بازداشت علیه سران صهیونیست را به تعویق نیندازند.

وی در نامه خود به قضات این دادگاه، ضمن درخواست از آنها برای رد دادخواست‌های قانونی ارائه شده درباره حکم بازداشت، توضیح داد که تأخیر غیرموجهه صدور حکم بازداشت، بر حقوق قربانیان در اراضی فلسطین تأثیر می‌گذارد.

خان،پیش‌تر در ماه می گذشته اعلام کرده بود که به دنبال صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت به اتهام ارتکاب جنایاتی مانند نسل‌کشی، ایجاد قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی و ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه و هدف قراردادن عامدانه غیرنظامیان در جریان درگیری» است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    اگه صهیونیست‌هامخالف نتانیابو هستند پس نگرانی برای چی؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس