کد خبر 1641421
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
وعده پوتین به تقویت روابط مسکو-الجزیره

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی با تبریک پیروزی عبدالمجید تبون در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، وعده داد در جهت تقویت روابط میان مسکو و الجزیره تلاش کند.

به گزارش مشرق، پوتین با اشاره به حمایت گسترده مردم الجزایر از تبون، ارتباط پایدار وی با مردم را عامل پیروزی قاطع او در انتخابات ریاست جمهوری خواند.

رئیس جمهور روسیه با تمجید از توانایی تبون در هدایت الجزایر در میان چالش‌های پیچیده جهانی و داخلی نسبت به ادامه پیشرفت این کشور با حضور وی در راس این کشور آفریقایی ابراز خوش‌بینی کرد.

پوتین در ادامه با اشاره به «پیمان مشارکت عمیق استراتژیک» که سال گذشته بین الجزایر و روسیه امضا شد، این توافق را سنگ بنای روابط دو جانبه دانست و بر آمادگی کشورش برای همکاری در زمینه‌های کلیدی مانند انرژی، امور دفاعی، فناوری و تجارت در چارچوب این پیمان، تاکید کرد.

کمیته ملی انتخابات الجزایر روز یکشنبه (هشتم سپتامبر / ۱۸ شهریور) اعلام کرد که «عبدالمجید تبون» با کسب ۹۴.۶۵ درصد آراء انتخاباتی، پیروز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

کمیته مذکور افزود: در نتیجه شمارش آراء در داخل و خارج از کشور، ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۹۶ رأی مأخوذه برای سه نامزد انتخابات به ثبت رسیده است.

کمیته ملی انتخابات الجزایر همچنین شرایط برگزاری مبارزات انتخاباتی در فضایی آرام و مسالمت‌آمیز را ستود.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر روز شنبه (هفتم سپتامبر / ۱۷ شهریور) برگزار شد. مردم این کشور برای انتخاب یک نفر از میان سه نامزد، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهوری فعلی و مستقل، «عبدالعالی حسانی شریف» از حزب «جامعه برای صلح» و «یوسف اوشیش» از حزب سوسیالیست پای صندوق‌های رای رفتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس