آغاز رسمی جنگ بین نتانیاهو و دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل

سیاستمدار صهیونیست و افسر سابق سازمان شاباک با انتقاد شدید از دولتمردان و فرماندهان فعلی رژیم صهیونیستی، شرایط جاری این رژیم را یک رسوایی خطاب کرد.

سرویس جهان مشرق - ایهود یاتوم، سیاستمدار صهیونیست و افسر سابق سازمان شاباک، در یادداشتی در رابطه با وضعیت داخلی این رژیم و صلاحیت مقامات و فرماندهان فعلی صهیونیست برای اداره امور جنگ نوشت:

«از روز شکست هولناک در ۷ اکتبر، مقامات ارشدی که تا گردن درگیر این شکست بزرگ بودند، به مسئولیت خود اعتراف کردند، اما به ابتکار خودشان تصمیم گرفتند که استعفا ندهند. مقامات ارشد و همچنین افرادی که در رده های پایین تر قرار دارند در سمت خود مانده اند. مدیران فعلی به سمت های بالاتر ارتقا می یابند. این پدیده های نگران کننده، غیرقابل درک و جدی را می توان در یک کلمه - رسوایی نامید.»

«تقریباً یک سال از ۷ اکتبر می گذرد، نخست وزیر که مسئولیت کلی را بر عهده دارد، همچنان در سمت خود است و به مدیریت امور اسرائیل ادامه می دهد و در سیاست‌های خود سرنوشت اسرا، سرنوشت پناهندگان از جنوب و شمال و سرنوشت همه شهروندان اسرائیل را تعیین می کند و تا این لحظه صلاح ندیده است که مسئولیت شکست ۷ اکتبر را بپذیرد.»

وضعیت فعلی اسرائیل در یک کلمه، رسوایی است/ رهبران ارشد سیاسی و نظامی ما نماد شکست هستند
از ۷ اکتبر تا به امروز، ناکامی‌های رده‌های ارشد سیاسی و نظامی بدون تغییر ادامه دارد و عدم پاسخگویی مؤثر و توجه مرتبط، بحران امنیتی و اجتماعی را تشدید می‌کند

«او بدون استراتژی، بدون چشم‌انداز و بدون امید به اداره امور ادامه می‌دهد. وزیر دفاع یوآو گالانت نیز مدیریت جنگ را ادامه می دهد و عملیات ویژه را برای رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل تائید و آنها را ستایش می کند.»

«رئیس ستاد ارتش کسی است که مسئولیت مستقیم شکست ارتش، ناتوانی آن در حفاظت از ساکنان شهرک های اظراف غزه را بر عهده دارد و در عین حال نه استعفا می دهد و نه مفهوم مسئولیت داشتن را تقدیس می کند. او همچنان مقامات را تعیین می کند و شرایط و وضعیت ارتش را برای سال های آینده مشخص می کند.»

«سازمان امنیت اسرائیل نیز همه چی کمافی السابق است. رونن بار که مستقیما به نخست وزیر گزارش می دهد و مسئولیت مستقیم عدم هشدار جنگ را بر عهده دارد، نه تنها به سمت خود ادامه می دهد، بلکه ممکن است در آینده مقاماتی را در سطح روسای لشکرها معادل ژنرال های ارتش اسرائیل منصوب کند»

این سیاستمدار صهیونیست در پایان درباره ادامه شرایط فعلی در رژیم صهیونیستی نوشت:

ما فکر می‌کردیم از بحران سخت، بحران عملیاتی، اطلاعاتی، ارزشی، اخلاقی و ملی خارج شویم. اما همچنان بدون ترمز، بدون محدودیت به انحطاط خود در پرتگاه ادامه می دهیم. تا زمانی که مقامات ارشد در سطوح سیاسی، نظامی و اطلاعاتی از مسئولیت خود کنار نروند و تا زمانی که اسرا زنده و مرده به خانه های خود باز نگردند این امر ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس