image.png

این جشنواره در 4 بخش نمایشنامه خوانی، نمایش های کافه ای، نقالی و پرده خوانی با موضوع آزاد برگزار می شود.

اشاره: مدتی است که فراخوان نخستین جشنواره سراسری نمایش های کافه ای «کفیشه» با هدف گسترش رونق اجراهای نمایشی، پیشرفت اقتصادی و توسعه گردشگری در بستری تازه، توسط دبیرخانه این جشنواره منتشر شده است؛ جشنواره ای که آبان ماه 1403 با مشارکت گروه های نمایشی سراسر کشور در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد. به همین بهانه گفت وگوی کوتاهی داشتیم با دبیراجرایی این جشنواره.

محمدرضا قاسمی متولد 25 بهمن ماه 1359فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی که در حال حاضر بعنوان تهیه کننده، کارگردان و نویسنده در صدا و سیمای مرکز آبادان مشغول به کار است. او از اوایل دهه 80 به طور جدی کار نمایشی را آغاز کرد و بیشتر بعنوان یک نویسنده چیره دست آثارش در شهرستان های مختلف از بندرعباس تا آستارا و حتی خارج از مرزها به صورت تلفیقی کار شده است. قاسمی علاوه بر نویسندگی؛ کارگردانی چند تئاتر، مستند و سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد.

همکاری شما بعنوان دبیراجرایی با جشنواره کفیشه چطور شکل گرفت؟

ایده کفیشه، ایده بسیار جذابی بود که قابل فکر و تأمل بود. زمانی که فرشید قنبری دبیر و ایده پرداز این جشنواره با من تماس گرفت و از کفیشه گفت، خیلی سریع تمایل به همکاری پیدا کردم این جشنواره قطعا اتفاق فرهنگی و هنری خوبی است.

کمی از شرایط شرکت در جشنواره و فراخوان بگویید؟

جشنواره در 4 بخش نمایشنامه خوانی، نمایش های کافه ای، نقالی و پرده خوانی با موضوع آزاد برگزار می شود؛ اما آثار خلاقانه و دارای دستاوردی تازه و آثاری که شکل اجرایی متناسب با فضای کافه دارند در اولویت قرار خواهند گرفت. در قسمت داوری نیز هر بخش به طور مجزا و جداگانه داوری خواهد شد و برگزیدگان لوح تقدیر، تندیس و جایزه جشنواره را دریافت می کنند. مهلت ارسال آثار هم تا تاریخ 10 مهرماه خواهد بود و نیمه اول آبان جشنواره به مدت 5 روز در کافه هایی که از قبل مشخص خواهند شد، برگزار می شود.

استقبال هنرمندان از زمان انتشار فراخوان تا کنون را چطور ارزیابی می کنید؟

بسیار عالی. جالب اینکه از بخشی که فکر می کردیم کم تر مخاطب داشته باشد( نقالی و پرده خوانی) استقبال بیشتری شد و این اتفاق بسیار ارزشمندی است که نشان از ظرفیت بالای هنرمندان کشور در این سبک خاص از هنر نمایش دارد.

شرایط ارسال آثار چگونه است؟

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال مدارک و فیلم نمایش 10 مهرماه و اعلام نتایج بازبینی 30 مهرماه 1403 خواهد بود. مدارک مورد نیاز نیز شامل ارسال رضایت نامه نویسنده نمایشنامه، ارسال 3 نسخه از فیلم نمایش و ارسال فرم شرکت در جشنواره به نشانی دبیرخانه جشنواره: آبادان پارک معلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واحد امورهنری می شود. لازم به توضیح است که برای تسهیل در ارسال آثار این امتیاز به هنرمندان داده شده که می توانند فیلم آثار خود را به پیام رسان تلگرام با شماره تماس09168859603 ارسال نمایند.

به نظر می رسد جشنواره از هیچ ارگانی حمایت مالی نشده است؛ آیا این یک تصمیم شخصی بوده و یا اینکه قرار است شاهد اتفاقات جدید در این خصوص باشیم.

قطعا رایزنی هایی در حال شکل گرفتن با ادارات دولتی و ارگان ها است وعده هایی نیز داده شده اما هنوز هیچ چیز به طور قطعی مشخص نیست شاید بهتر باشد پاسخ این سوال را به روزهای بعد موکول کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس