image.png

این رقابت بدنسازی دارای ۶ پروکارت بود که در واقع پیش نیاز حضور در رقابتهای مسترالمپیا آمریکا است

دومین دوره مسابقات بدنسازی npc یا همان تشکیلات بدنسازی مسترالمپیا در مورخ ۶ / سپتامبر /۲۰۲۴ در کشور ارمنستان شهر ایروان برگزار شد و اکبر خزایی اولین و تنها قاضی حرفه ای بدنسازی از کشور ایران در این دوره از رقابت‌ها بعنوان یکی از قضات حضور داشت .

این رقابت بدنسازی دارای ۶ پروکارت بود که در واقع پیش نیاز حضور در رقابتهای مسترالمپیا آمریکا است

دهمین قضاوت اکبر خزایی در رقابتهای بدنسازی پیش نیاز مسترالمپیا

خزایی در سال ۲۰۰۷ پس از گذراندن دوره‌های داوری بدنسازی (ifbb amater) که با میزبانی کشور تایلند در شهر بانکوک برگزار شده مدرک داوری بین‌المللی بدن‌سازی فدراسیون بین‌المللی آسیایی (Abbf) را کسب کرد و توانست در سن ۲۷ سالگی به عنوان جوان‌ترین داور ایرانی به این جایگاه دست یابد.

وی در سال ۲۰۱۵ نیز پس از کسب نمره قبولی به عنوان داور بین‌المللی فدراسیون جهانی بدنسازی (ifbb) منصوب شد و در سال ۲۰۲۲ پس از قبولی در آزمون داوری حرفه‌ای کارت داوری حرفه‌ای خود را از تشکیلات مسترالمپیا دریافت نمود و به ‌عنوان اولین و تنها داور حرفه‌ای مستر المپیا یا همان (npc & ifbb pro league) از ایران نام‌اش در تاریخ بدن‌سازی ایران ثبت شد.

از دیگر سوابق ورزشی اکبر خزایی می‌توان به عضو پیشین هیئت رئیسه کمیسیون داوران فدراسیون بدن‌سازی ، مشاور دبیر فدراسیون بدن‌سازی و مربی اسبق تیم ملی فیتنس ایران نام برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس