نیچروان بارزانی: حضور پزشکیان در اربیل عراق تاریخی است

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: از خاک اقلیم کردستان عراق به‌هیچ‌عنوان علیه جمهوری اسلامی نباید استفاده شود؛ البته مشکلاتی هست، اما این مشکلات را ما با هم به‌عنوان یک تیم باید حل کنیم.

به گزارش مشرق، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در حاشیه دیدار مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، به اهمیت سفر پزشکیان به اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: ما واقعاً در اقلیم کردستان، مردم اقلیم، حکومت اقلیم، رهبران اقلیم و تمام رؤسای دینی اقلیم که امروز اینجا جمع شدند، همه خوشحال هستیم که آقای پزشکیان در چارچوب سفرشان به عراق از کردستان عراق هم دیدن کردند.

رئیس اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: ما با ایران روابط و مشترکات تاریخی، فرهنگی و زبانی خیلی زیادی داریم، حضور آقای رئیس‌جمهور (پزشکیان) امروز به‌عنوان اولین رئیس‌جمهوری، جمهوری اسلامی ایران که از اربیل دیدن می‌کنند، برای ما به‌تمام‌معنا تاریخی است.

بارزانی همچنین تأکید کرد: در این جلساتی که خدمت آقای رئیس‌جمهور (پزشکیان) بودیم در رابطه با پیشبرد روابط و مخصوصاً مسئله امنیتی، ایشان نیز تأکید ویژه‌ای داشتند و ما هم بر این نکته تأکید کردیم که از خاک اقلیم کردستان عراق به‌هیچ‌عنوان علیه جمهوری اسلامی نباید استفاده شود؛ البته مشکلاتی هست، اما این مشکلات را ما با هم به‌عنوان یک تیم باید حل کنیم و این آمادگی از طرف اقلیم هست که در تمام سطوح روابط را با جمهوری اسلامی ارتقا دهد.

جزئیاتی از اولین روز سفر پزشکیان به عراق
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به این کشور سفرکرده است، در بدو ورود و در محل فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد استقبال رسمی وی قرار گرفت.
رئیس‌جمهور سپس، در مسیر فرودگاه تا کاخ ریاست‌جمهوری با حضور در محل یادمان فرماندهان شهید مقاومت، نسبت به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

پزشکیان همچنین پیام تقدیر رهبر معظم انقلاب از ملت عراق برای برگزاری مراسم اربعین را به نخست‌وزیر این کشور رساند.

پزشکیان در این سفر در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس شورای‌عالی قضایی این کشور گفت‌وگو کرد.

همچنین با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر عراق، ۱۴ سند همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی به امضای مقامات دو کشور رسید.

گفتنی است، رئیس‌جمهور از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد.

در دومین روز سفر پزشکیان به عراق چه خبر بود؟
همچنین مسعود پزشکیان دومین روز سفر خود به عراق را از صبح امروز (پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۳) با سفر به اربیل عراق و حضور در اقلیم کردستان این کشور آغاز کرد و در بدو ورود مورد استقبال نیچروان

بارزانی رئیس اقلیم کردستان این کشور قرار گرفت، سپس پزشکیان با «مسعود بارزانی» و نیچروان بارزانی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیش از دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق، در نشست رهبران گروه‌های شیعه عراق حضور یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    6 2
    به بارزانی ها اعتماد نکنید، شهید سليماني کم خدمت به این نمک نشناس ها نکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس