کد خبر 1641959
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
تصویر یحیی سنوار برروی دیوارنگاره میدان فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به سیدحسن نصرالله از حمایت‌های حزب‌الله لبنان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، به‌نقل از المیادین، دفتر یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که پیام تبریک و تسلیت شما در مورد شهادت اسماعیل هنیه را دریافت کردیم.

در این پیام آمده است: از همدردی صادقانه شما سپاسگزاریم و اقدامات مبارک شما در جبهه های محور مقاومت تعبیری برای این همدردی است.

السنوار تاکید کرد: جنبش حماس همانند همیشه وفادار به خون شهدا خواهد ماند.آرمان های بلندی که شهید اسماعیل هنیه همواره خواهان آن بود ثابت باقی خواهد ماند و جنبش و مجاهدان ما این راه را ادامه خواهند داد. شهید فرمانده ما «ابوالعبد»(اسماعیل هنیه) در نبرد طوفان الاقصی که یکی از شرافتمندانه ترین نبرد تاریخی ملت ما است به شهادت رسید. به شهادت رسیدن فرمانده ما بدین معناست که خون رهبران و مجاهدان ما گران بهاتر از خون فرزندان ملت فلسطین نیست.خون مبارک شهدا باعث می شود که در مقابله با رژیم اشغالگر باصلابت‌تر شویم.

در بخشی از این پیام آمده است: در راس آرمان هایی که آن را ادامه خواهیم داد، اتحاد و همدلی ملت فلسطین در جهاد و مقاومت است. یکی دیگر از آرمان ها اتحاد امت اسلامی و در قلب آن محور مقاومت در مقابله با پروژه صهیونیستی و دفاع از امت و مقدسات آن که در راس آن ها بیت المقدس ‌و مسجد الاقصی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین بر لزوم بیرون راندن اشغالگران از خاک مقدس فلسطین و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کرد.

جنبش حماس اواسط مرداد یحیی السنوار را به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد. وی که ۶۲ سال سن دارد، ریاست جنش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است.

این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت می‌گیرد که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی در تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد. وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    9 5
    اونوقت مزدوران بیشرف و پست فطرت "کثافت انترنشنال" مدام تبلیغ می کردن که ایران آتش افروز جنگ شیعه و سنی است!!! انترنشنال = یه مشت حیوون کمتر از سگ.
    • ادرین DE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      نکنه توقع داری رسانه اسرائیل بیاد از مقاومت و اتحاد سنی و شیعه برای نابودی اسرائیل حرف بزنه...خخخخ.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    10 6
    22سال زندان به چه جرمی؟ چون خواسته از خانه و خانواده و خاک خودش دفاع بکنه !؟واقعا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      3 0
      خدا لعنت کنه اسراییل رو
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    7 5
    مظلومیت مردم فلسطین شاید از معدود مواردی باشه که کل مردم کشورهای دنیا بر سرش با هم توافق دارند ،همه کشورها بجز آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش حرومی
  • DE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    0 0
    السنوار .... از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.‏// این یانکی ها و جانکی ها هنوز در تفکرات پوسیده و کثیف و درندگی و سبعیت چند قرن چندش آور و خونخوازی و وحشیگری قرون وسطائی و بی تمدنی خود به سر میبرند . هنوز مانند فیلم های کابوی دنبال قتل و جنایت هستند.
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    1 1
    زنده باد السنوار
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    1 1
    خدا حفظ کنه هر دو نفر رو
  • US ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    1 0
    چند روز پيش كاملا هريس اين آشغال خانه زاد صهيونيسم جهانى گفت كه اسرائيل حق دارد از خود دفاع بكند . او فداكاران هفت اكتبر را تروريست خطاب كرد . اين بيشرف ها ؛آزادى؛و ؛حقوق بشر؛را بسخره گرفته اند. از تروريست هاى واقعى ؛نتانياهو و اسرائيل دفاع ميكنند و آزادى خواهان واقعى را تروريست ميخوانند . تف بر اين بيشرمى و بيشرفى.
  • US ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    0 0
    چند روز پيش كاملا هريس اين آشغال خانه زاد صهيونيسم جهانى گفت كه اسرائيل حق دارد از خود دفاع بكند . او فداكاران هفت اكتبر را تروريست خطاب كرد . اين بيشرف ها ؛آزادى؛و ؛حقوق بشر؛را بسخره گرفته اند. از تروريست هاى واقعى ؛نتانياهو و اسرائيل دفاع ميكنند و آزادى خواهان واقعى را تروريست ميخوانند . تف بر اين بيشرمى و بيشرفى.
  • دانیال IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    حفظه الله
  • US ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    امروز پوپ رهبر مسيحيان جهان ترامپ و كاملا هريس هر دو را. خبيث و شيطان خواند و به انتخاب كنندگان أمريكا گفت كمترين شخص خبيث را انتخاب بكنند. من فكر ميكنم در نظر پوپ خباثت ترامپ كمتر از كاملا هريس است . چرا كه خباثت ترامپ دستورات عيسى مسيح را زير پا نميگذارد ولى خباثت كاملا هريس مخالفت و زير پا گذاشتن دستورات عيسى مسيح ميباشد. رسانه هاى غرب دستور امروز پوپ را خيلى كمتر منتشر كردند كه اين خود قابل توجه است .ببينيم آيا كليسا راجع باين موضوع صحبت خواهد كرد يانه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس