نور شرق

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: رضا درویش در تاریخ ۲۳ مرداد نامه نوشت و خواستار کمک به باشگاه‌های آسیایی ما از طریق افزایش بودجه‌ شد.

به گزارش مشرق، جمشید نورشرق درمورد اضافه شدن پاداش آسیایی به سقف بودجه نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: بحث سقف بودجه جدید نیست و مفهدش فصل قبل هم اجرا شد. این فصل هم با اصلاحاتی اجرا شد اما آنچه به صدر اخبار پیوست، تفسیر و رفع ابهامی بود که درمورد بند ۷ دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه انجام شد.

وی افزود: در دستورالعمل فصل قبل و فصل جاری پاداش و یک موضوع انگیزشی برای باشگاه‌هایی که در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنند در نظر گرفته شد تا درآمد آنها کامل به سقف بودجه اضافه شود.رئیس کمیته وضعیت درخصوص اعتراض باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتور به دیر اعلام شدن این موضوع گفت: در بند دستورالعمل به صراحت در زمان تصویب و ابلاغ قید شده صد در صد درآمدهای خالص از پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا در فصل ۲۴_۲۰۳۳ لیگ قهرمانان و صد در صد درآمدهای حاصل از لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان در فصل ۲۵_۲۰۲۴ قابلیت اضافه شدن دارد و همه از این موضوع ابلاغی مطلع بودند. آنچه که ممکن است ادعا کنند از آن مطلع نبودند و چرا الان اعلام شده به رفع ابهام و تفسیری که از این بند در روزهای اخیر به عمل آمد بازمی‌گردد.

نورشرق تصریح کرد: از این جهت که ممکن است در مقرره تمام جزئیات گفته نشود. اینجا گفته شده صد در صد درآمدهایی که در مسابقات کسب می‌کنید، قابلیت اضافه شدن دارد. چهار باشگاه ما الان در فصل ۲۵_۲۰۲۴ لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان حضور دارند. این درآمد نیز بستگی به نتایج‌شان دارد. به همین دلیل ما براساس یک توقع متعارف از باشگاه‌های خودمان با یک رویکرد مثبت داشتیم، پیش‌بینی کردیم آنها حداقل درآمد را خواهند داشت‌.

وی اضافه کرد: این در مقام رفع ابهام و تفسیر به عمل آمد و مطلقا به معنای مقرره جدید نبود. تشریفات تغییر در خود دستورالعمل سقف بودجه پیش‌بینی شده است‌. به همین دلیل عددی به عنوان انتظار متعارف تحقق در نظر گرفته شد. از این جهت که ممکن بود این مسئله حادث شود که عدد اعلامی تحقق پیدا نکند. جهت مثبتش هم این است که شاید درآمد بیشتری از مبلغ اعلامی کسب کنند که امیدواریم این موضوع اتفاق بیفتد.

هر ۲ جهت در رفع ابهام اخیر کارگروه پیش‌بینی و گفته شد اگر کمتر از مبلغ اعلامی محقق شد از سقف بودجه فصل آینده کسر شود و اگر درآمد بیشتری تحقق پیدا کرد، به سقف بودجه فصل آینده اضافه می‌شود و از این لحاظ ایرادی وجود ندارد. عضو کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه تصریح کرد: ما باید به مسائلی توجه کنیم. می‌دانید باشگاه‌های حاصر در آسیا با ابرو و حیثیت ملی سر و کار دارند و وطیفه داریم مسائل را از این بعد ببینیم. از منظر فدراسیون فوتبال می‌گوییم تصمیم بدون تبعیض گرفتیم. یعنی این تصمیم برای تمام تیم‌هایی است که در آسیا شرکت می‌کنند.

ممکن است باشگاهی از این امکان کمتر بهره ببرد یا اصلا استفاده نکند. این به مصلحت خود باشگاه بازمی‌گردد اما نکته‌ای که حتما باید در سیاست‌گذاری‌ها کلی به آن توجه شود، سهمیه تیم‌های ایرانی در فصل بعد مسابقات است. نورشرق عنوان کرد: نزدیک ۷۵ درصد این سهمیه در سال‌های آینده براساس نتایج باشگاه‌ها تعیین می‌شود و ۲۵ درصد براساس نتایج ملی‌. اگر به این گیر بدهید که سهمیه فصل بعد ما کاهش پیدا نکند و حداقل این سهمیه را حفظ کنیم باید از چه راهی جز تقویت تیم‌های فعلی با حفظ سقف بودجه اقدام کنیم. کلیات مفاد بند ۷ تغییر پیدا نکرده و فقط به آن ترتیب رفع ابهام شد.

وی اضافه کرد: سقف بودجه پلکانی در هر فصل افزایش پیدا می‌کند اما این موضوع مستقیم افزایش قیمت بازیکن را به دنبال ندارد. قیمت قرارداد بازیکنان یک موضوع مستقل است‌. به عنوان یک مدیر باشگاه اگر بودجه‌تان را از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار تومان افزایش بدهند با توجه به مسئولیت قانونی که نسبت به مجامع و مراجع بالاتر خود دارید و رعایت اساسنامه، بودجه خود را هزینه می‌کنید.

اینگونه نیست که بازیکن یک میلیاردی را ۱۰ میلیارد بخرید. رئیس کمیته وضعیت در پاسخ به ادعای رضا درویش مبنی بر اینکه اگر این موضوع زودتر اعلام می‌شد بازیکنان پرسپولیس را حفظ می‌کرد، گفت: به باشگاه خاصی اشاره نمی‌کنم اما اظهارنظر برخی دوستان یا ناشی از بی‌اطلاعی نسبت به مقررات است یا سمت و سوی دیگری دارد. بند ۷ صریح دستورالعمل امر جدیدی نیست. فصل قبل هم بوده است. ما یک تبعیض مثبت داریم که عامل انگیزشی است.

در فصل قبل گفتید هر تیمی در آسیا شرکت کند، درآمدش از این مسابقات به سقف بودجه‌اش اضافه می‌شود که اعلام عمومی شده تا تیم‌های ما با حضوری موفق سهمیه باشگاه‌های کشور را افزایش بدهند. نورشرق تصریح کرد: فدراسیون فوتبال طبق وظیفه‌اش تصمیمی را برای تمام نمایندگان ما در آسیا گرفت و حداقل قابل انتظاری را تعریف کرد. این دستورالعمل برای ۳ فصل در نظر گرفته شد.

ضمن احترام به درویش باید بگویم او در تاریخ ۲۳ مرداد به ما نامه نوشت و درمورد ۲ بازیکن خارجی این تیم که از طرف فدراسیون درمورد آنها مساعدت شد، مبحثی را مطرح کرد. در فراز آخر این نامه آمده تیم‌های ایرانی حاضر در آسیا آبروی کشور هستند و هرچه می‌توانید به ما کمک کنید. همه جا باید از یک زاویه به موضوع نگاه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس