کد خبر 1642004
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آمریکانا منتشر کرد:

نظرسنجی تازه‌ای نشان می‌دهد که اکثریت جمهوری‌خواهان بیشتر به ادعاهای دونالد ترامپ درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعتماد دارند تا نتایج رسمی که از سوی دولت تأیید شده است.

این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقاتی آسوشیتدپرس-نورک و یوسای فکتس انجام شده، می‌گوید حدود دوسوم جمهوری‌خواهان به کمپین ترامپ برای ارائه اطلاعات دقیق درباره انتخابات ۲۰۲۴ اعتماد دارند. اما فقط نیمی از آنها به نتایج انتخاباتی که دولت آن را تصدیق کرده است، باور دارند.

از سوی دیگر، اکثریت شهروندان آمریکایی - حدود ۷۰ درصد - تا حدودی به تأییدیه‌های دولتی نتایج انتخابات اعتماد دارند. اما این اعتماد در میان احزاب سیاسی متفاوت است. تقریباً ۹۰ درصد دموکرات‌ها به نتایج تأییدشده توسط دولت اعتماد دارند، در حالی که تنها تعداد کمی از جمهوری‌خواهان چنین اعتمادی دارند.
علاوه بر این، ۸۲ درصد دموکرات‌ها به کامالا هریس و کمپین او برای ارائه اطلاعات درست اعتماد می‌کنند، اما فقط ۴۰ درصد آمریکایی‌ها به ترامپ و کمپین او اعتماد دارند.

اطلاعات نادرست یکی از نگرانی‌های اصلی رأی‌دهندگان است. این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها، اطلاعات غلط را مشکل بزرگی در دریافت اطلاعات درباره دولت می‌دانند. حدود ۶۰ درصد معتقدند پیام‌های کمپین ترامپ به ندرت یا هرگز بر پایه واقعیت نیست، در حالی که ۴۵ درصد همین نظر را درباره کمپین هریس دارند.

این نظرسنجی از ۱۰۱۹ بزرگسال در بازه ۲۹ ژوئیه تا ۸ اوت ۲۰۲۴ انجام شده و حاشیه خطای آن بین منفی و مثبت ۴ درصد است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس