آمریکا و انگلیس

رسانه‌های خبری به نقل از نخست وزیر انگلیس گزارش دادند که وی در نشست امروز (جمعه) با بایدن قصد ندارد به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به اهدافی در روسیه را بدهد.

به گزارش مشرق، «کر استارمر» نخست وزیر انگلیس قرار است امروز در کاخ سفید با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کند و در جریان این نشست، ۲ طرف قصد ندارند اجازه استفاده از تسلیحات غربی را برای هدف قرار دادن اهداف در خاک روسیه به اوکراین بدهند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استارمر همچنین گفته که روسیه جنگ با اوکراین را آغاز کرده و می‌تواند همین الان به این جنگ خاتمه دهد.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد در صورتیکه غرب به اوکراین اجازه استفاده از تسلیحات دوربرد را علیه مسکو بدهد، کشورش وارد جنگ با ناتو می‌شود، استارمر از حق کی‌یف در دفاع از خود حمایت کرد اما گفت که آمریکا و لندن به دنبال اجازه دادن به کی‌یف برای استفاده از تسلیحات غربی برای هدف قرار دادن اهداف در عمق خاک روسیه نیستند.

استارمر ادامه داد انگلیس به دنبال هیچ جنگی با روسیه نیست و انگلیس چنین هدفی ندارد.

انگلیس موشک‌های کروز استورم شادو را از سال گذشته میلادی به اوکراین داده اما مانند آمریکا از بیم تشدید تنش‌ها به کی‌یف اجازه استفاده از این تسلیحات را علیه اهداف در روسیه نداده است.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین بارها خواستار برداشته شدن برخی از محدودیت‌ها در استفاده از چنین موشک‌هایی علیه اهدافی در روسیه شده است.

نخست وزیر انگلیس همچنین در واکنش به صحبت‌های پوتین به خبرنگاران گفت: «روسیه خودش این جنگ را آغاز کرده است و می‌تواند همین الان به این جنگ خاتمه دهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس