فرهاد مجیدی

مصاف تیم‌های استقلال و الغرافه در چهارچوب هفته اول لیگ نخبگان آسیا سومین رویارویی تاریخی این دو باشگاه است.

سرویس ورزش مشرق - تیم‌های استقلال تهران و الغرافه قطر در چهارچوب هفته اول لیگ نخبگان دوشنبه بیست و ششم شهریور به مصاف هم می‌روند.

استقلال تهران با سرمربیگری صمد مرفاوی پیش از این دو بار در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ و در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نماینده قطر رفته است.

اولین مسابقه؛ گلباران الغرافه در آزادی

تیم‌های استقلال و الغرافه قطر اولین بار در طول تاریخ این دو باشگاه در تاریخ سوم فروردین ماه سال ۱۳۸۹ حدود ۱۴ سال و ۵ ماه و ۲۱ روز پیش در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم استقلال در پایان توانست با نتیجه سه بر یک الغرافه قطر را شکست بدهد. فرهاد مجیدی در آن دیدار دو بار در دقایق ۱۳ و ۵۳ همچنین پژمان منتظری در دقیقه ۷۹ گل‌های استقلال را به ثمر رساندند تا این تیم با نتیجه سه بر یک حریف خود را پشت سر بگذارد.

نقش پررنگ فرهاد مجیدی در ارتباط الغرافه با سرخابی‌ها/خطر یک رومانیایی برای دفاع استقلال +عکس و فیلم

*فرهاد مجیدی در ۴۰ دقیقه دو گل به الغرافه زد

فرهاد مجیدی در جمع بازیکنان استقلال با به ثمر رساندن دو گل مقابل الغرافه بهترین آمار را دارد. او در فروردین ماه سال ۸۹ در برد سه بر یک استقلال دو گل به این تیم قطری زد.

دیدار دوم و آخر؛ استقلال در قطر نباخت

دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۸ روز بعد، چهارشنبه یازدهم فروردین ماه سال ۱۳۸۹ یعنی ۱۴ سال و ۵ ماه و ۱۳ روز پیش در استادیوم الغرافه شهر دوحه قطر برگزار شد.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی که در دیدار رفت حریفشان را سه بر یک مغلوب کرده بودند در بازی برگشت موفق شدند تیم الغرافه را در خانه متوقف کنند. تک گل استقلال در آن دیدار را سید محمد مهدی سید صالحی در دقیقه ۵۹ در شرایطی به ثمر رساند که استقلال در دقیقه ۴۹ یک گل از حریف عقب افتاده بود.

خطر یک رومانیایی برای دفاع استقلال

نگاهی به بازی‌های اخیر تیم الغرافه در لیگ ستارگان قطر و دیگر مسابقات این تیم مشخص می‌کند کدام نفرات برایش گل زده‌اند.

تیم الغرافه قطر حریف اول استقلال در چهارچوب لیگ نخبگان آسیا در شرایطی به تهران می‌آید که - تا پیش از دیدار جمعه شب مقابل الشمال - با دو گل زده و دو گل خورده و تفاضل گل صفر در رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ ستارگان قطر قرار دارد.

هر دو گل این تیم در لیگ ستارگان قطر را "فلورینل تئودور کومان" مهاجم ۲۶ ساله رومانیایی تیم قطر به ثمر رسانده است. این بازیکن در هر سه بازی این تیم در لیگ ستارگان به طور کامل از ابتدا در ترکیب این تیم حضور داشته و تاکنون ۲۷۰ دقیقه برای الغرافه به میدان رفته است.

نقش پررنگ فرهاد مجیدی در ارتباط الغرافه با سرخابی‌ها/خطر یک رومانیایی برای دفاع استقلال +عکس و فیلم

این فوتبالیست با ۱۸۲ سانتی متر قد، قدرت سرزنی خوبی هم دارد و در دیدار مقابل الریان در دقایق ۷۰ و ۸۳ دو بار دروازه تیم مطرح قطری را باز کرده و حالا با آمادگی کامل و در شرایط مطلوب خود را آماده دیدار مقابل استقلال کرده است.

سید حسین حسینی دروازه‌بان استقلال و دیگر اعضای خط دفاعی این تیم قطعاً برای مهار این بازیکن برنامه‌هایی را تدارک خواهند دید و جواد نکونام نیز در آنالیز تیم الغرافه نگاه ویژه‌ای به این بازیکن جوان رومانیایی خواهد داشت.

ناگفته نماند؛ سومین رویارویی این دو تیم روز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه جاری و در چهارچوب هفته اول لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه شهر قدس برگزار می‌شود. علت برگزاری این دیدار در این ورزشگاه این است که ورزشگاه در دست تعمیر آزادی آماده پذیرایی از تیم‌های داخلی و خارجی نیست.

خاطره سرخها از حریف دوشنبه استقلال؛

نمادسازی فرهاد مجیدی مقابل پرسپولیس با پیراهن الغرافه

تیم استقلال در شرایطی دوشنبه ۲۶ شهریور با الغرافه دیدار خواهد کرد که این تیم یادآور خاطره حرکت نمادین فرهاد مجیدی مقابل پرسپولیس است.

حریف قطری استقلال در لیگ نخبگان آسیا در سال ۹۹ یک فوروارد ایرانی به خدمت گرفت که در دیدار مقابل پرسپولیس نماد عدد ۴ را بدعت گذاشت.

در تاریخ سی و یکم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ و در چهارچوب دیدارهای مرحله گروهی فصل ۲۰۱۲ لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس و الغرافه با هم در یک گروه قرار گرفتند.

فرهاد مجیدی که در آن فصل و به صورت موقت به تیم الغرافه پیوسته بود در دیدار خانگی پرسپولیس همراه با کاروان تیم الغرافه به تهران آمد و در زمین آزادی مقابل پرسپولیس به میدان رفت.

نکته جالب توجه در آن بازی کری خوانی زیاد بین فرهاد مجیدی و هواداران پرسپولیس در حاشیه این مسابقه بود که شعارهایی علیه مهاجم سرشناس استقلالی تیم الغرافه سر می‌دادند.

نقش پررنگ فرهاد مجیدی در ارتباط الغرافه با سرخابی‌ها/خطر یک رومانیایی برای دفاع استقلال +عکس و فیلم

این روند ادامه داشت تا فرهاد مجیدی به دلیل تمارض کارت زرد دوم را از داور دریافت کرد و از زمین اخراج شد. او در هنگام خروج پیراهن الغرافه را از تن در آورد تا لباس آبی‌اش حسابی هواداران سرخپوش را در این نبرد آسیایی عصبانی کند.

نقش پررنگ فرهاد مجیدی در ارتباط الغرافه با سرخابی‌ها/خطر یک رومانیایی برای دفاع استقلال +عکس و فیلم

او سپس به سمت سکوهای پرسپولیسی پیش رفت و با نشان دادن عدد چهار که نماد پیروزی‌های پشت سر هم استقلال در دربی های پیش از آن که خود مجیدی همراه با استقلال آنها را به دست آورده‌ بود بر آتش خشم طرفداران رقیب افزود تا آن‌ها هم با شعارهایشان از خجالت مجیدی در آیند.

نقش پررنگ فرهاد مجیدی در ارتباط الغرافه با سرخابی‌ها/خطر یک رومانیایی برای دفاع استقلال +عکس و فیلم

هر چند حرکت مجیدی جنجالی و شاید کمی ناپسند در یک مسابقه بین‌المللی محسوب می‌شد، اما او توانست برای نخستین بار یک عدد را برای کری خوانی با همشهری تیم محبوب‌اش به سکوهای آبی‌پوش دربی‌ها هدیه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    5 1
    تو کابوس تمام لنگیایی اهای فرهاد مجیدی
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    4 0
    آی بدو آی بدو دنبال فرهاد بدو
  • استقلال⭐⭐ IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    دمش گرم حتی اسمش لنگ رو به وحشت میندازه😄

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس