ماجرای عکس ماهواره‌ای از کشتی حامل بالستیک‌های ایرانی/ کدام موشک‌های ایران از بندر امیرآباد به روسیه رفت؟

آمریکا و تروئیکای اروپایی می‌کوشند با دستاویز قرار دادن موضوع ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی برای روسیه، اقدام‌ تازه‌ای را به‌منظور تغییر معادلات میدانی در جنگ اوکراین در دستورکار قرار دهند.

به گزارش مشرق، در ادامه فضاسازی‌های غیرمستند مقام‌ها و رسانه‌های غربی با محوریت نقش‌آفرینی ایران در جنگ اوکراین، که طی دو سه سال اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته، در روزهای گذشته شاهد موج‌ تازه‌ای از خبرسازی‌های غربی با کلیدواژه «ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی به روسیه به‌منظور استفاده در جنگ اوکراین» بوده‌ایم.

اگرچه موج‌سازی ضدایرانی اخیر به تنش دیگری در روابط ایران و غرب انجامیده و تهدیدها و اقدام‌های تحریمی تازه‌ای را علیه تهران به‌دنبال داشته، اما بررسی تحولات روزهای اخیر نشان‌می دهد دولت‌های غربی از فراخور اتهام‌زنی‌های تازه علیه تهران، به‌دنبال پیشبرد راهبرد تازه‌ای هستند.

در چنین وضعیتی است که برخی کارشناسان معتقدند غربی‌ها با به‌راه‌انداختن بازی ضدایرانی تازه و دستاویز قرار دادن موضوع ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه، می‌کوشند فاز تازه‌ای را در معادلات میدانی جنگ اوکراین بگشایند و به تقاضای کی‌یف برای استفاده از موشک‌های دوربرد علیه اهدافی در خاک روسیه پاسخ مثبت دهند.

براین اساس به‌نظر می‌رسد طرح اتهام‌های تازه علیه ایران، آن‌هم در شرایطی که مقام‌های سیاسی – نظامی ایران طی روزهای اخیر خبرسازی‌ها درباره ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه را از اساس تکذیب کرده‌اند، قطعه‌ای از این پازل به‌شمار می‌رود.

سند سازی‌ با استناد به عکس ماهواره‌ای

طرح اتهام‌های بی‌اساس علیه ایران تا جایی ادامه داشت که برخی رسانه‌های غربی تلاش کردند پاشنه‌آشیل این ادعاها، یعنی بی سند و مدرک بودن آنها را با انتشار تعداد عکس ماهواره‌ای رفع کنند. براین اساس هم بود که پایگاه‌خبری «اسکای‌نیوز» در روزهای اخیر با انتشار گزارشی، کوشید القا کند عکس‌های ماهواره‌ای که دراین گزارش از کشتی‌های روس در بندر ایرانی منتشر شده، حامل موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی به مقصد روسیه است.

این گزارش اما با واکنش ایران مواجه شد و سفارت جمهوری‌اسلامی در انگلستان آن را داستان‌پردازی ماجراجویانه دانست. سفارت ایران در لندن در واکنش به ادعاهای شبکه خبری اسکای نیوز طی پستی در فضای‌مجازی نوشت: «نه تصویری از موشک هست، نه مدرکی دال بر بارگیری یا تخلیه موشک و نه حتی مقصدی که موشک رفته است. فقط با استناد به عکس یک کشتی در بندر، می‌گویند ایران به روسیه موشک ارسال کرده‌است؛ این گزارش مبتنی بر رویکرد حرفه‌ای رسانه‌ای نوشته نشده، بلکه صرفا داستانی ماجراجویانه روایت شده‌است».

ماجرای گزارش چه بود؟

شبکه خبری اسکای‌نیوز در روزهای اخیر با انتشار گزارشی اختصاصی، مدعی شد تصاویری که دراین گزارش منتشر شده، مربوط به یک کشتی باری روس است که قصد دارد موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی را به روسیه منتقل کند؛ آن‌هم «یک روز پس از آن که آمریکا اعلام کرد معتقد است ارتش روسیه محموله‌هایی از موشک‌های بالستیک فتح ۳۶۰ ایران را دریافت کرده‌است».

دراین گزارش همچنین به نقل از یک منبع اوکراینی ادعا شده‌ کشتی «Port Olya ۳»، که ۴ سپتامبر به روسیه رسیده، حدود ۲۲۰ موشک بالستیک کوتاه‌برد را از طریق دریای خزر به روسیه ارسال کرده‌است تا برای جنگ در اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

این گزارش به نقل از منبع ناشناس اوکراینی مدعی است که «براساس داده‌های ردیابی، کشتی «Port Olya ۳» ۲۹ اوت (۸ شهریورماه)، در بندر امیرآباد ایران بوده‌است. گمان می‌رود این کشتی، که حامل موشک‌های بالستیک فتح ۳۶۰ با برد بیش از ۷۰ مایل بوده، پس از ورود به روسیه در یک قطار باری بزرگ بارگیری شده باشند».

کشتی‌های غیرقابل ردیابی در خزر؟

اسکای‌نیوز با طرح این ادعا که «استفاده از کشتی‌های غیرقابل ردیابی در تجارت تسلیحاتی ایران و روسیه در دریای خزر رایج شده‌است»، ادامه می‌دهد که براساس داده‌های ردیابی موجود، کشتی روس به صورت منظم میان ایران و روسیه در حال تردد است و مشخص نیست مقصد موشک‌های بالستیک ایرانی پس از رسیدن به بندر روسیه کدام نقطه بوده‌است.

این گزارش در ادامه ارائه داده‌های مبهم از «تبادل تسلیحاتی ایران و روسیه از طریق خزر» به نقل از منبع اوکراینی پیش گفته، ادعا می‌کند که «احتمال می‌رود این موشک‌های بالستیک ایرانی به‌منظور آزمایش و همچنین آموزش بیشتر پیش از استفاده در میدان نبرد به منطقه نظامی «آشولوک» در استان آستاراخان روسیه برده شوند».

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به تکذیب این ادعاها ازسوی مقام‌های ایرانی و روس، به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا ادعا شده‌است که روس‌ها احتمالا طی چند هفته آینده از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی علیه مواضعی نیروهای اوکراینی استفاده خواهند کرد.

اسکای‌نیوز همچنین ادعا کرده که «ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی به روسیه «اقدامی جدی» در چارچوب کمک‌های نظامی ایران به روسیه است؛ کمک‌هایی که تا پیش از این شامل پهپادهای تهاجمی و گلوله‌های توپخانه می‌شد و باعث افزایش تحریم‌ها و خشم غرب شده‌است».

پشت پرده اتهام‌زنی‌ها

دراین گزارش با اشاره به موج تحریمی تازه دولت‌های غربی علیه ایران، عنوان شده‌است که کشتی «Port Olya ۳» یکی از کشتی‌هایی است که در آخرین فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

دراین میان اما، اسکای‌نیوز به یک موضوع مهم دیگر نیز اشاره می‌کند؛ اینکه گذشته از تحریم‌ها، انتظار می‌رود عرضه موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه، آمریکا و انگلیس را وادار کند تا به اوکراین اجازه شلیک موشک‌های دوربرد آمریکایی و انگلیسی را به اهدافی در داخل خاک روسیه بدهد.

این در شرایطی است که با وجود درخواست‌های مکرر کی‌یف دراین زمینه، آمریکا و انگلیس با این درخواست اوکراین موافقت نکرده‌اند و فضاسازی‌های ضد ایرانی اخیر در چارچوب این موضوع قابل بررسی است. در چنین شرایطی گفته می‌شود وزرای امورخارجه آمریکا و انگلیس مشغول رایزنی با مقام‌های اوکراینی به‌منظور صدور اجازه شلیک موشک‌های دوربرد آمریکایی و انگلیسی به اهدافی در داخل خاک روسیه هستند؛ رایزنی‌هایی که قرار است با تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس همراه شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • مهرداد IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    61 24
    وقتی از ریزترین اسرار حکومت مطلع هستند می خواهید از این ماجرا آگاهی نداشته باشند ، ایران موشک صادر کرده و می کند
    • محمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      32 37
      اسرار یا اصرار؟ عزیز دلم شما همین یه قلم رو جواب بده مگه بهانه حمله آمریکا به عراق سلاح های شیمیایی صدام نبود؟ میشه یه گزارش رسمی از پیدا کردن سلاح ها توسط آمریکایی ها ارائه کنی؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      30 24
      اگر صادر بکند هم اشکالی ندارد! چون روسیه هم از اون طرف به ما سلاح میده! وقتی برای غربی ها اهمیتی نداشت که اوکراینی ها طی چند سال 15000 نفر روس تبار رو کشتن و به درخت ها آویزون کردن، برای ما هم اهمیتی نداره که غربی ها از حمله روسیه به اوکراین و کسانی که به روسیه سلاح می فروشن عصبانی هستن!
    • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      2 7
      همه میدونن که از روسیه برای ما آبی گرم نمیشه تعجبی هم نداره ولی باید سیاست تعامل با همه رو رعایت کرد و تعجب از این دارم این عوامل استعمارگران مقیم ایران به چه دلیل از این کمونیستها دفاع میکنند زمانی که اینا اتحاد جماهیر شوروی هم بودند عددی نبودند چه برسه به الان که خودشون یکی در میون با هم در جدال هستند.
    • طاهری IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      17 4
      ظاهرا فقط آمریکا میتونه به هر جایی سلاح صادر کنه !!! اونموقع شوهرت پاسبون بود ! آمریکا.
    • سید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      اسرار درست نوشتی دوست عزیز. باتو موافقم
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      روسيه فقط ما را مي دوشد
    • عمو ولادیمیر IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      بیا اینم سلاح
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      حتما واسه همینه که فقط عکس یک کشتی خالی رو منتشر کرده چون خیلی اسرار میدونه! خخخخ
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      صادرات موشک تا جون غربی ها بالا بیاد
    • ابی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      تا چند سال پیش میگفتن موشک های ایرانی فوتو شاپ هستند ،به راحتی رهگیری میشن و تو ناکجا آباد سقوط میکنند....پس دیگه این همه ترس و واهمه و تایید وتکذیب نداره!مهرداد تو هم مثل انگللیس و اروپا و آمریکا شل کن و لذت ببر....‌
    • DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      آقا مهرداد، آلبانی حوصله ات سر رفته، داستان رهبرت مسعود خونت رو بخون که چه جوری وسط معکره «مجاهدین» غیبش زد.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    51 31
    شیطان بزرگ آمریکاست...مرگ بر آمریکا و مزدوران ریز و درشتش ....
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      50 53
      ولي شيطان بزرگتر روسيه پليده كه با طناب پوسيده اش ته چاه مي ريد!
    • تربتی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      40 19
      چرا بصورت سوال نوشته ای اسرار یا اصرار؟اول اینکه بنده خدا درست نوشته یعنی اسرار که جمع سر باشه،اما وقتی بدونند که اتاق خواب هنیه کجا بوده حتما از بار کشتی هم خبر دارند.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      روسیه در تخوبل اس ۳۰۰ بیش از ۸ سال پولش را از ما تقد گرفته بود و انرا نمی داد. به نرکبه اس ۴۰۰ پیشرفته تر را ۲ ماهه تحوبل داد. ۳ سال است که قول می دهد سوخو ۳۵ ها به زودی تحویل نمی دهند هنوز یک قروندش را هم نداده. اتمی ما مه ۶۰ درصدش قبلا توسط زیمنتس ساخته شده بود را برای تکمیلش حدود ۲۰ سال طول داده و حسابی ما را دوشید.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      روسیه اسرائیل سومه بند اقتصادش به صهیون بنده
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    12 1
    ب نظر می‌آید انگلیس در صدد ب میدان کشاندن آمریکا است. عکس العمل روسیه در برابر ادوات دور برد غربی، انگیس را معرض خطر جدی قرار خواهد داد.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    29 93
    حقیقت اینه که تو خود ایرانتو مخفی ترین مکان ها اب بخورید امریکا و اروپا میفهمن.چرا فکر میکنید میتونید یه کشتی تسلیحات بدید به روسیه بدون اینکه امریکا و اروپا باخبر بشن؟
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      وقتی دولت دست اصلاحاته مشخصا این اتفاقات هم میفته پس چیز عجیبی نیست انکار هم بیشتر ماهیت حقوقی داره تا ماهیت دیگر
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    34 25
    وقتی نماینده مجلس میگه موشک میدیم گندم می گیریم و کارشناستون در شبکه خبر تایید می کنه چرا حرف مفت می زنی.در این 45 سال به این نتیجه رسیدیم امریکایی مسیحی از شیعه امام زمانی ما راستگوتره
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      4 2
      پسر خوب، آمریکا در مورد دیگران راستگویه، اما در مورد خودش راستگو نیست! آمریکا در مورد حادثه 11 سپتامبر و حمله به عراق و افغانستان رلست گفته، یا در مورد کمک کردن به داعش، یا هزار تا کثافت کاری دیگه اش؟
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      7 6
      دقیقا دمت گرم خبرهای مشرق همش جهت دستمال به دست بودنه
    • امیر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      کارشناستون ،میگه؟نمایندتون میگه؟یعنی تو ایرانی نیستی و فتنه گری و چه حقی داری درمورد شیعه نظر بدی آتئیست بی دین و ایمان موشک دادیم خوب کردیم دادیم تو چکاره ایی اینجا برای ما تایین تکلیف میکنی؟ چرا همه جا امثال تو هستن تو همه مسائل نطق میکنن راست میگن شهر که شلوغ باشه غورباقه ابوعطاء میخونه
    • امیر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      کارشناستون ،میگه؟نمایندتون میگه؟یعنی تو ایرانی نیستی و فتنه گری و چه حقی داری درمورد شیعه نظر بدی آتئیست بی دین و ایمان موشک دادیم خوب کردیم دادیم تو چکاره ایی اینجا برای ما تایین تکلیف میکنی؟ چرا همه جا امثال تو هستن تو همه مسائل نطق میکنن راست میگن شهر که شلوغ باشه غورباقه ابوعطاء میخونه
    • ابی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      آره آمریکای مسیحی هم راستگو هست هم کلی بمب سنگین و تجهیزات مده به اسراییل تا حدود 15000زن و کودک بیگناه رو شهید کنه....‌دموکراسی به سبک آمریکای راستگو!!!!
  • حسام IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    24 9
    اینها همون بیشرفهایی هستند بمب شیمیایی به صدام دادن و با هواپیماها وخلبان اجاره ای به صدام ایران بمباران میکردن..توی ایران کدتا کردن..قحطی اوردن و فقط کشتار ازشون دیدیم الان مدعی شدن...کاش اگر کاریم کرده دولت علنی انجام بده بدونن که هر هاییک هوی داره
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      4 3
      شوروی سابق و روسیه کنونی را می فرمائید درسته ؟؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      البته ۹۰ درصد سلاحهای صدام ساخت شوروی روسیه)بود. نقش شوروی در قحطی ایران بیشتر از انگلیس بودو اگر زیرکی احمد قوام و فشار آمریکا نبود شوروی تا نزدیک تهران را هم ضمیمه خاک خودش کرده بود.
    • ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      عمده و عدیده تسلیحات عراق ساخت روسیه بود از میگ و سوخو و هلیکوپترهای روسی بگیر تا کلاشنیکف و تانک تی هفتاد و دو و تیربار دوشکا و انواع توپ و .....
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      1 1
      اصلا ما به روسیه کمک می کنیم تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • علی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    17 6
    لطفا شما بگو محموله کشتی چی بوده؟
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      موز
  • میثم IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    16 10
    مقامات ایرانی نباید ترس و واهمه ای داشته باشند از اعلام ارسال سلاح به روسیه ما می فروشیم اونا خریداری میکنند بعدشم غرب هم به اسراییل سلاح میدهد و با افتخار اعلام میکنند لطفا به مسئولین بفرمایید دست از ترسو بودن بردارند و اعلام کنند تا غرب بفهمد ما می توانیم
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      تونستید که همه اش تحریم هستیم.انثال تو کاسبان تحریم اید
  • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    23 8
    روسیه هم از این خبر بدش نمیاد ایرانو تو باتلاق خودش بکشونه
  • جعفری IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    16 16
    روسها برای قربانی کردن ما خودشان دارند جار میزنند دیگر نیازی به عکس ماهواره ای نیست ،روسها درعوض این محبت ما مشغول ایجاد دالان زنگزور وقطعی کردن مالکیت جزایر سه گانه برای اعراب میباشند ،فراموش نمیکنیم روسها تنها کسانی بودند که نصف خاک مارا اشغال کرده اندوتمامیت ارضی ما دردریای خزر رابه مخاطره انداخته اند،دشمن دانابه ازدوست نادان.
  • مینا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    10 3
    به نظر میرسه بعصی از مردم کشورمان حتی حاصر نیستند یک کمی عقلشان را بکار بیندازند و فقط شایعات را منتقل میکنند
  • امیر IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    13 5
    امر یکا وانگلیس دو شیطان صفت هستن که برای نابودی ایران دست به هرکاری می زنند حالا بماند بعضی‌ها هم عادت کردند کشور خودشان را به هر قیمتی تحقیر کنند که این روش تحقیر کردن حدود صد سال روی کشور ما کار کردن که ی تعدادی اشخاص برای هرکاری کشور خودش را به بخاطر آمریکا و غرب مرتب تحقیر کند
  • تاج IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    15 69
    تانباشدچیزکی مردم نگویندچیزهاولی دوستی باروسیه مثل دوستی باخرس گرسنه اش که بشه هاپولیت میکنه به هیچ قول قراری هم پایبندنیست
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      3 2
      تا نباشد چیزکی مردم ... تو محل شما هم مردم یک چیزهایی راجع به ... تو می‌گویند.
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      احسنت!!!!!! چون ریش برادر سبیل است آنگاه قورباغه پسر عموی فیل است!!!!!
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    13 0
    وقتی نماینده مجلس اعلام می کنه که موشک می دیم سویا می گیریم شما چه انتظاری از بقیه دارید؟ فکر نمی کنید واقعیت داشته باشه؟
  • ی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    9 5
    جاسوسان روسیه در سطح بالا به این سیاسنمدارن خوش خیال بگید از دشمن قدیمی دوست نمیشود باور کنید روسیه برای نجات خود از جنگ اوکراین دنبال قربانی کردن ایران است در کشته شدن هنیه ام روسها صدرصد دست داشتن چرا باید ما به روسیه موشک یدیم هزیته ای که تعدادی روس پرست رو دست ما گزاشتن
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    15 3
    چند روز دیگه هم یه فیلم از چند تا تیکه لوله پاره شده که روی اونا به زبان فارسی نوشته شده باشه ساخت ایران، توی تلویزیون اوکراین نشون میدن و میگن دیدی گفتم ایران به روسیه موشک داده!!! به قول شهید آوینی "دیگه اینهمه ننه من غریبم بازی نداره که!" جنگ، جنگه. تو هم اگه میتونی بزن
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      چند روز دیگش هم یه هواپیما تو اسمون میترکه بعد شما میگید نقص فنی داشته اونا میگن نه شما با موشک زدیدش اولش تکذیب و انکار میکنید بعد که قرار میشه گروه حقیقت یاب بفرستن مجبور میشید راستشو بگید
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    13 7
    ایران نباید از روسیه حمایت می کرد
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      شکست امریکا تو اکراین اینهمه سوزش داره که سربازای سایبری امریکا فقط تلاش میکنند ایران رو از فروش موشک به روسیه سرزنش کنن بسوزید همراه اربابانتان که اینده مال ایران عزیزه
  • TR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    10 7
    فقط یک شیطان میتونه موشک و پهباد بده برا متجاوز و ریختن خون مظلوم ،، یک تروریست و جنایتکار مثل آمریکا به اسراییل
  • مرد خدا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    11 5
    مگه آمریکا و کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی سلاح وبمب یک تنی نمی دن مگه این همه تجهیزات جنگی پیشرفته توسط آمریکا و اروپا به اوکراین می دن کسی در شبکه های اجتماعی نق می زنندکه اینقدر شما نسبت به کشورتان که معلوم نیست آیا موشک به روسیه داده یا نداده زود قضاوت می کنید خوشم می یاد تا همچین تهمت های توسط آمریکا وانگلیس نسبت به ایران داده می شود ی سری اشخاص زود کارشناس نظامی می شوند یا بهتر بگویم کاسه داغ تر از آش می شوند
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    4 0
    هرچی بگویی بی رحم وخون آشام و مستبد و کلاش و.......هستند
  • جهان IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    15 7
    روسیه خودش موشک نداره ؟ او میخواهد ایران را هم درگیر ماجرای اوکراین کنه تا روزی که غرامت خواستند ۵۰درصدش را ایران پرداخت کنه چون شریک جنگ شدیم
    • باسواد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      اتفاقا زوسهای شایدموشکهای بهترازماهم داشته باشندامابخاطراینکه میخواهندنام ایران راخراب کنندوپای ایران را به این جنگ بازکندخودروسها جارمیزنندکه ازایران موشک دریافت میکنیم . مسئولان نظامی مابایدهوشیارباشندودرچاه این خوانین ازشیطان شیطانترنیفتند. تاحالافکرکرده اند روسهاچه سودی به کشوررسانده اند؟ معلومه هیچ سودی اماتادلت بخواهدضرروضرر.اینراباید رییسی جمهوربداندکه مدیریت کند.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      بهش میگن تبادل کالا تو زندان‌ها هم رسمه
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    13 2
    همیشه بعد جنگ قویترها صلح اشتی میکنن ضعیفترها هم قربانی.فقط مواظب باشید قربانی نشوید
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      روسیه بهشون دستور داده بیاید خودتونو قربانی ما کنید
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    من فقط یه چیز رو میتونم بگم: به آقای خامنه ای اعتماد داشته باشیم، آقا کسی هست که ما رو به سرمنزل مقصود میرسونه! سرمنزل مقصود امام زمان هست، سرمنزل مقصود روسفیدی روز آخرت هست!
  • ادم IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 2
    درسته تو سختی و فشار تحریم قرار داریم ولی بازم به تدبیر رهبرم اعتماد و اعتقاد دارم اندکی صبر سحر نزدیک است
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 2
    ما همکاری نظامی داریم
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    تا دیروز می گفتند پهپاد های ایرانی ماکت هستند و کاغذی بعد گفتند بهترین پهپاد های دنیا هستند و به روسیه داده شده است! حالا تا دیروز می گفتند ایران موشک های از رده خارج و بیخود دارد حالا می گویند ایران بهترین نوع موشک های نقطه زن را به روسیه داده تا در جنک اوکراین استفاده کند! اخر دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس! اره شما بگویید ایران هیچی نداره ما همان هیچی را می فروشیم ! شما همه اروپا داره به اوکراین سلاح می دهد مسئله ای نیست! خوب روسیه هم پول می دهد و می خرد ! غلط زیادی می کنند اروپائیان
  • عباس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 1
    روسیه خودش ابرقدرت مگر نیست خودش ازکارهای اش برمیآید رفیق خوب میخوای روسیه؟قفقاز وآذربایجان وارمنستان وگرجستان روازایران گرفت ...مجلس رو به توپ بست ...حرم امام رضا روموردحمله وتعرض قرارداد...امتیاز نفت دریای خزر روگرفت....باهمه دستی ترکیه مرزهای تاریخی بین ایران وارمنستان روقطع کرد...دست ایران روازصحنه ی اقتصادی سوریه کوتاه کرد...جلوی عادی سازی روابط ایران وغرب روگرفت ....نیروگاه بوشهر رابیش از۳۰سال معطل گذا شت وبدون بازدهی فقط ثروت مملکترابه یغما برد...به تمام قطعنامه‌های ضدایرانی رای مثبت داد...ازتوافق بزرگ واستراتژیک گازی ایران واروپا جلوگیری کرد...توی واکسن کرونا تعهدداده بودبدعهدی کرد....وجنگ ایران وعراق تسلیحات جنگی می‌داد که موشک سام وسوخوومیگ ازجمله آنها بود ...بازهم بگویم درضمن خودکارشناس درصداوسیما ونماینده مجلس اعلام کردند که موشک ارسال شده
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      0 0
      احسنت!!! کودتای 28 مرداد را راه انداخت ! جنگ 8 ساله ایران و عراق!!! حادثه طبس و ...مگه میشه به روسیه اعتماد کرد؟
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      0 0
      احسنت!!! کودتای 28 مرداد را راه انداخت ! جنگ 8 ساله ایران و عراق!!! حادثه طبس و ...مگه میشه به روسیه اعتماد کرد؟
  • حمید IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 1
    یا مثل مرد حقیقت بگبد یا انکار کنید یه بام و دو هوا نمیشه روسیه کثیفه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 8
    چرا روسیه هیچ وقت این مسئله رو تکذیب نکرده؟؟ بنظرتون مسئولین عزیز کشور رو وارد بازی بدی با دوستی که از پشت خنجر میزنه نکردین. روسیه قابل اعتماد نبوده و نیسن
  • مجازات واقعی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    خوب کاری میکنه ایران سلاح ارسال میکنه همون طور که کشورهای اروپایی و اربابشون یعنی آمریکا سلاح میدن به صهیونیستی و اکراین ما هم باید سلاح بدیم به روسیه و اگر به پاسخ گویی باشه اون ها باید پاسخ بدن که چرا سلاح میدن به اکراین و صهیونیست
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 2
    آقا فتوشاپ که ترس نداره تازه فتوشاپایی که میگین تو بیایون یا مرغداری میخوره
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    دروغ به این کله گنده کی وقتی فرش کاخ را به روسیه میدن میخواهید تسلیحات ندن اینم یه حرف دروغ خود نمایندگان میگن عجب روزگاری ماشدیم مستعمره روسیه
  • نادر شاه IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    روس علاقه داره ما رو هم شریک جرم کنه نماینده بی سواد مجلس هم کمک میکنه نمیدونه غرب داره برای ایران پرونده سازی میکنه
  • یاری IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    آمریکا وکشورهای غربی مگر خودشان دلقک اوکراین را تحریک نکرده وبه او سلاح نمی دهند مگر این حرامزاده ها اسرائیل نجس جنایتکار را تجهیز واز اوحمایت نمی کنند
  • ناشناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    اگرایران نبایدسلاحی به هیچ کشوری نفرستدونفروشدپس باید کل کارخانه های سلاح سازی جهان راپلوم کنیدوروسیه روکندچقدرسلاحهای غربی وامریکایی داردویاحتی خودایران وطالبان واسرائیل وکلا کل کشورهای جهان.
  • امیر IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    چرا یکسری افراد اینقدر سادلوح و آب بریز آسیاب دشمن هستن شما دیدید مگه قضاوت میکنید؟؟؟که ایران موشک داده به روسیه؟ ببینید هر کی به طور عمد یا غیر عمد بخاد با دشمنان ایران ما همکاری کنه یا حتی علیه منافع ایران دروغ بگه وطن فروشه معنی وطن فروش هم معلومه یعنی چی
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    جالب تر از ان که باید متاسفانه هم زمان با اتهام زنی غرب علیه ایران در داخل هواداران لیبرالیسم غربگرا هم درر زو نامه های ده در و مصاحبه با آنها به نوعی دیگر به سیاستهای داخلی هم خورده می گیرند و در راستای اهداف آنها سخن می گویند
  • قادر IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    منظورت کدام امریکایست هون همان امریکا که دمش را تکون میده صد تا کشور میرن تو سایه اش وامثال شما را ادم هم حساب نمیکنن.منظورت هموم ابر قدرت جهتن هست
  • قادر IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    منظورت کدام امریکایست هون همان امریکا که دمش را تکون میده صد تا کشور میرن تو سایه اش وامثال شما را ادم هم حساب نمیکنن.منظورت هموم ابر قدرت جهتن هست
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    آمریکا پرستان بخط شدند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    با جنگ جنگ جنگ کردن هیچ کشوری در قلوب مردمان شان جای نخواهد یافت پس شایسته هست حاکمیت به جای جنگ طلبی و جنگ افروزی به فکر مردم خودش باشد
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    از چی می ترسید؟ سرتون رو بگیرید بالا و بگید موشک می فرستیم روسیه تا چشمتون درآد. این توجیهات و به زمین و زمان چنگ زدن و قرآن گردن انداختن و قسم خوردن ها والله نشانه قدرت و هژمونی نیست ها!!! از ما گفتن.
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    تاوقتی رهبرمان حضرت سیدعلی خامنه ای ولی امر مسلمین جهان است هیچ غمی نداریم...معاویه در زمان حضرت علی میگفت که ما نباید رودررو با امام علی بجنگیم که دراین صورت قطعا شکست میخوریم وباید این را قبول کنیم توان مقابله با علی را نداریم و باید کاری کنیم حکومت علی به وسیله مردم ازهم بپاشد که متاسفانه موفق هم شد..الان هم میدانند که هیچکس توان مبارزه باایران ندارد فقط روی فتنه هایی مثله 88و 1401 حساب باز کرده اند..اینبار کشور شیعیان امام علی باهوشیاری پیش خواهد رفت و یهود را نابود خواهد کرد..سلاامتی آقا امام زمان وجهت تعجیل درظهور صلوات...لبیک یاخامنه ای
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    به امام رضا قسم همان امام رضا كه گتبد مطهر او را روس ها به توپ بستن اين روسيه قابل اعتماد نيست فقط منافع خودش را در نظر داره حالا باور نكنيد ضربه شديذ انرا خواهيد خورد
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    در طول تاریخ ضربه ای که ما از روس خوردیم خدایی از هیچ کشوری نخوردیم چرا نمی فهمید گرگ اهلی نمی شود روس متجاوز است چرا شما نخود هر اشی می شوید تا تاوانش رامردم بیچاره با تحریم ها بدهند برای شما با آقا زاده ها گور پدر مردم
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    زمان قاجار آذوقه ملت و دادن انگلیس و این بهانه ای شد برای حمله همین روسهای حیله گر این کار حکومت باعث اون قعطی و اون فاجعه شد اینها درسهای تاریخ هستند آیا گوش شنوایی هست
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    مشرق خواهش میکنم سانسور نکن. مگر چند روز پیش یک نماینده بی تجربه مجلس که عضو کمسیون امنیت ملی بود. با صدای بلند نگفت ما به روسیه موشک و پهباد دادیم و بازم می‌دهیم
  • TR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    آخرش چی شد ؟!! موشک به روسیه دادین یا نه ؟!!! من اگه جای بایدن بودم ،میومدم توی یه سخنرانی میگفتم که قبول فکر کنم فرداش همه بیان بگن ما موشک فرستادیم روسیه !!! خخخ
  • US ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    خوب جوابش اینه که تورو سنه نه
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    خودمون که داخل رسانه ها میگیم میدیم، چرا به خودمون با این گزارش ها دروغ میگیم؟
  • کریم IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    جنگ چیز خوشایندی نیست ولی همونطورکه بقیه کشورها سلاح میفروشند چرا ما نفروشیم از ما نگیرند میرن از چین میگیرند
  • ا🇮🇷 IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    آقایان برادر، وقتی آقای احمد بخشایش اردستانی میگه ما به فلسطین و سوریه و یمن و لبنان موشک و پهپاد میدیم چرا به روسیه ندیم به روسيه هم پهپاد میدیم هم موشک بجاش روسيه با ما همکاری میکنه تا تحریمهارو دور بزنیم هم اینکه به ما گندم و سویا میده. این مصاحبه آقای اردستانی بوده. پس چرا حرف الکی می‌زنید شما چه بگید چه نگید مردم فهیم ایران از همه چی باخبرند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    در همه ی مطالب که می گذارید فقط نظراتی که موازین شرعی را رعایت می کنند منتشر کنید
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    به روسیه و طرفداران گذشته ایران با روسیه را دوباره مرور کنید
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    امریکا و اروپا میخوان زور بگن و نقش ارباب رو بازی کنند . تمام دنیا باید به دستور امریکا و اروپا از اوکراین پشتیبانی کنه ؟ این حرف زوره.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    به نظرم بالاترین سطح مدیریت این بهشت وجهنم برایشان واقعی نیست چون اگر جهنم و بهشت واقعی بود
  • محمد IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    ما نمی خوایم دست هایمان به خون اکراین ها آلوده باشه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    قسم حضرت عباستو قبول کنم یادم خروس که زده بیرون
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    آخه به دیگران ربطی داره که ما اسلحه می فروشیم یا نه اگر فروش اسلحه خوب نیست پس چرا آنها اون کار را انجام میدهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جناب آمریکا بابا خیلی زرنگی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از رشت
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    ترسو ها کامنت نذران اکراین همان صهیونه یه چیزی از این روس‌ها باید گرفت
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    همه دروغ میگن این وسط ما مردم ایران سختی بیشتری می کشیم.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    وقتی امریکا میگه موشک دادین یعنی صد درصد موشک دادین .. چون اولین کشوری که خودش اینو لو داده روسیه هست
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    روسیه هم موشک میگیره . هم به دنیا اعلام میکنه که ایران بهم موشک داد .. تنها هدفش هم تحریم ایران و منزوی شدن ایران هست ..
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    مثل پهپادها که میگفتن ندادیم و بعدش معلوم شد مثل همیشه حق با امریکاست و صدها پهپاد بهشون دادین
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    روسیه هم سوخو بهمون نداد . هم باعث تحریم و منزوی شدنمان شد . هم زنگزور رو ازمون گرفت . هم جزیره هامون رو مال امارات اعلام کرد
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    یک سئوال فنی : چرا وقتی دولت های ضعیف و متمایل به غرب در ایران سر کار می آیند اتهام پراکنی غربی ها و تحریم ها و ... بیشتر و هزینه ها بر گردن مردم صدچنان می شود؟؟؟
  • هادی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر دادید با افتخار بگین دادیم. این موش و گربه بازیا چیه؟ آمریکا و غرب که تا فیها خالدون مارو تحریم کردن. از چی میترسین؟ اصلا مگه فقط آمریکا حق سلاح فروشی داره؟ آمریکا هزار سال دیگه هم تحریم هارو بر نمیداره. بیخود دلتون رو خوش نکنید.
  • هادی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر دادید با افتخار بگین دادیم. این موش و گربه بازیا چیه؟ آمریکا و غرب که تا فیها خالدون مارو تحریم کردن. از چی میترسین؟ اصلا مگه فقط آمریکا حق سلاح فروشی داره؟ آمریکا هزار سال دیگه هم تحریم هارو بر نمیداره. بیخود دلتون رو خوش نکنید.
  • حبیب بن مظاهر IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    شما(شیطان بزرگ)چرا موشک و تسلیحات به دنیا می فروشی؟ما هم به همان دلایل تسلیحات به دنیا و همپیمانانمان خواهیم فروخت.
  • هاشم IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    آمریکا و کشورهای اروپا آزادند به هر کشوری سلاح بدن ولی ایران نمی تونی این با عقل جور در نمیاد وایران هرجا منافع اش باشد سلاح صادر می‌کند و آمریکا و اروپا هم هیچ علتی نم توانند بکنند
  • رضا IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    چقدر پست و پلشتند این جماعت غربی ، خودشون هر غلطی که دل شون بخواد انجام میدن اما نوبت به بقیه که میرسه هزار تا دوز و کلک سوار میکنند که از حق شون منصرف شون کنند ، من جای مقامات بودم هر چیزی رو که منافع ملی ام رو تامین کنه انجام میدم منتها با رعایت اصول مخفی کاری ، عین خودشون !
  • CZ ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید خودخاکبرسربینهای مضاعف فارسی زبان تا قبل از قائله اوکراین میگفتن ایران هیچی نداری و هر چی داره از روسیه و چین گرفته حالا لال شدن
  • CA ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    آخرش هم به این نتیجه میرسید که داشتن سلاح هسته ای بزرگترین بازدارنده‌ست. آمریکا ابرقدرت حمله به بیدفاعه. اگه ایران هسته ای بشه دیگه جاسوسهای IAEA لازم نیست پاشون رو بذارن تو ایران و آمریکا هم متوجه میشه نمیتونه هیچ غلطی بکنه چون ایران بیدفاع نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس