پیامد انتشار تصاویر تاسیسات هسته‌ای کره شمالی؛ آمریکا نظارت بر پیونگ‌یانگ را می‌افزاید

آمریکا در واکنش به انتشار بی‌سابقه تصاویری از تاسیسات غنی سازی اورانیوم کره شمالی، اعلام کرد که نظارت بر توان اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، به دنبال افشای کم سابقه تصاویری از تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم توسط کره شمالی، آمریکا روز گذشته (جمعه به وقت محلی) اعلام کرد که مجموعه بیشتری از امکانات و منابع اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را جهت امنیت در شبه جزیره کره تخصیص داده است.

این گزارش می افزاید: جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در مورد تاسیسات اتمی کره شمالی گفت که آمریکا به نظارت خود بر تحولات برنامه های اتمی و موشک های بالستیک کره شمالی ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، کربی در یک نشست خبری گفت: در اینجا نمی توانم وارد یک تحلیل اطلاعاتی شوم. تنها می توانم بگویم که آمریکا نظارت بر توسعه بلندپروازی های اتمی کره شمالی و به همان منوال بر برنامه و فناوری موشک های بالستیک را ادامه خواهد داد.

کربی افزود: دقیقاً به همین علت است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا جهت احیای شبکه ای از متحدان و شرکا در منطقه تلاش بسیاری داشته و به همین دلیل وی منابع و امکانات ویژه اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را به این منظور در منطقه شبه جزیره کره و پیرامون آن اختصاص داده است.

پیامد انتشار تصاویر تاسیسات هسته‌ای کره شمالی؛ آمریکا نظارت بر پیونگ‌یانگ را می‌افزاید

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در این باره گفت که سیاست کلی واشنگتن در قبال پیونگ یانگ با دیدن تصاویری از تاسیاست غنی سازی اورانیوم کره شمالی، تغییر نمی کند.

وی نیز در یک نشست خبری گفت: تصور نمی کنم که تصاویر جدید نشانگر مورد جدیدی از توانایی های کره شمالی باشد. ما روشن می کنیم که بر دفاع از متحدان خود، کره جنوبی و ژاپن و همچنین بر تلاش جهت عاری سازی کامل اتمی از شبه جزیره کره خواهیم داد.

پیونگ یانگ روز گذشته برای اولین بار تصاویری از تاسیسات هسته‌ای این کشور را منتشر کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را در حال بازرسی از تاسیسات و سانتریفیوژهای جدید نصب شده در این تاسیسات نشان می‌دهد.

رهبر کره شمالی در جریان بازدید از این تاسیسات، دستور افزایش سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم و تقویت زیرساخت‌های این کشور را برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بیشتر صادر کرد.

وی در بازدید خود از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی با تاکید بر نیاز پیونگ یانگ به تقویت بنیه دفاعی و توانایی انجام حمله پیش‌دستانه، گفت: تهدیدهای هسته‌ای از سوی امپریالیسم آمریکا به تازگی از خطوط قرمز عبور کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    15 7
    آفرین بر مسئولین انقلابی کره شمالی که مردانه جلوی زورگویی آمریکاییهای جنایتکار ایستادگی می کنند
    • آقا IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      خاک توی اون سرت ...و خاک توی اون سر کسی که همچین احمقی رو بزرگ کرد
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      بهترین هستن
    • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      0 0
      یارو را توی ده راه نمی‌دادند سراغ خونه کدخدا را می‌گرفت آمریکا توی کشتی تایتانیک نشسته و برای آینده خیالبافی میکنه. کوه یخ نزدیکه...
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    13 5
    این اون خوب بلده چجوری جواب رژیم شرور و وحشی آمریکارو بده. زبون خر رو خلج بلده.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    9 1
    دم کره شمالی گرم.
  • حسین IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    9 1
    دم برادر کیم گرم ،خوب پوزه یانکی ها رو به خاک مالیده.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 1
      همین برادرت اگه آمریکا نباشه نصف دنیا رو ویران می‌کنه
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    نظارت؟؟؟!!! این رو نگی چی می خوای بگی
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    معلوم نیست آمریکا تا کی مثل پلیس جهانی بر این و آن نظارت کنه ولی فردای ضعیف شدن آمریکا ، کشورهایی مثل کره شمالی و روسیه پوتین جهان رو جهنم میکنن
  • خ IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    زرشک ..کره شمالی تحویلت نمیگیره و پوتین را داره وگردوخاک میکنه
  • ترابیان IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    در زمانی که قانون جنگل از سوی آمریکای جنایتکار جنگ افروز شرور بر جهان حاکم است ایران هم باید مجهز به سلاح اتمی باشد حق وتوی آمریکا،فرانسه ،انگلیس در شورای امنیت باعث ایجاد نظام خر تو خر در جهان شده است
  • حبیب بن مظاهر IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    شیطان بزرگ هیچ غلطی امی تواند بکند.
  • کریم IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    اینکه یه عرق خور بخواد جلوی یزید وایسه که بدرد نمیخوره . منظور اینکه نیت کره از دشمنی با امریکا چیه ؟ کره دنبال صلح جهانی هست آیا ؟ دنبال قلدری هست ؟ یا اینکه دنبال نجات دادن گرسنه ها و پایان دادن به ظلم هست ؟ ایا دشمنی کره با امریکا نفعی برای بشریت و مظلومین و صلح جهانی داره ؟ هرچند که هرکی با شیطان بزرگ دشمن باشه حتما وجدانی در وجودش هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس