غلامی: قهرمان دنیای مجازی نباشید/ تخم مرغ‌ها را در سبد سرعت ۲ نفر نگذارید

دبیر کمیته پیشکسوتان فدراسیون دوومیدانی گفت: قهرمان دنیای مجازی نباشید؛ این خیلی بد است. چندین سال است که متاسفانه ورزشکاران ما به سمت دنیای مجازی رفتند.

به گزارش مشرق، حسین غلامی روز شنبه درباره عملکرد حسن تفتیان و فرزانه فصیحی در المپیک پاریس، اظهار داشت: تفتیان شاید در المپیک بهترین نتیجه را کسب کرده باشد. وقتی رکوردهای او را در بازی‌های رسمی می‌بینیم، رکورد او در پاریس بهتر بود اما می‌دانیم که تاریخ به ما گفته که در المپیک و بازی‌های آسیایی در سرعت‌ها سوابق درخشانی همچون استقامت و نیمه استقامت، پرتاب‌ها و گاهی اوقات پرش‌ها نداشتیم. در پرتاب‌ها طبیعتا در بازی‌های آسیایی و المپیک مطرح بودیم و احسان حدادی در المپیک افتخار ما بود. در نیمه استقامت و استقامت از سال‌های دور و از زمان خلیق رضوی که دونده ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر بود، همواره حرفی برای گفتن داشتیم.

فدراسیون‌های قبلی تخم مرغ‌ها را در سبد سرعت دو نفر گذاشتند

وی افزود: نمی‌خواهم زحمات عزیزان را در فدراسیون دوومیدانی نادیده بگیرم. در چندسال اخیر نیمه استقامت و پرتاب‌ها را فراموش کردیم. از این نظر که بتوانیم رده‌های پایه را کشف کنیم و پرورش دهیم و حتی آماده‌سازی داشته باشیم، به این ماده‌ها توجه نکردیم. فدراسیون‌های قبلی تخم مرغ ها را در سبد سرعت دو نفر گذاشتند. وقتی به دوومیدانی نگاه کنید متوجه تفاوت‌ها و ضعف‌ها می‌شوید. در مسابقات لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور در دو ۱۰۰ متر فاصله تفتیان با نفر دوم چقدر بود؟ این موضوع نشان می‌دهد که در دوومیدانی کار نشده است. وقتی نفر دوم تفاوت زیادی با تفیان دارد نشان می‌دهد که در سرعت کار نکردیم.

سرمایه‌گذاری دوومیدانی به نسبت رشته‌ها درست تقسیم نشد

دبیر کمیته پیشکسوتان فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: زمانی که من می‌دویدم نفر اول تا چهارم به سختی تشخیص داده می‌شد. من در ۱۰۰ متر و ۶۰ متر داخل سالن می‌دویدم و رکوردم در ۶۰ متر ۶.۶۵ ثانیه و در ۱۰۰ متر ۱۹.۶۸ ثانیه بود. متاسفانه سرمایه‌گذاری دوومیدانی به نسبت رشته‌ها درست تقسیم نشد. وقتی می‌دویدم علی کفاشیان رئیس فدراسیون دوومیدانی بود و در حین جنگ تحمیلی به سختی تیم انتخاب می‌شد تا به سفرهای برون مرزی اعزام شود. رکوردهای ماده‌ها را در جدول مقایسه می‌کردند و می‌گفتند که این مواد نمی‌توانند مقام بیاورند بنابراین اعزام نمی‌شوند. در آن زمان برای اعزام دقت عمل داشتند تا ورزشکار مدال کسب کند.

غلامی: قهرمان دنیای مجازی نباشید/ تخم مرغ‌ها را در سبد سرعت ۲ نفر نگذارید

رکوردها دلسردکننده است

وی ادامه داد: سرمایه گذاری همه سمت سرعت‌ها رفت و با توجه به اینکه می‌دانستیم در المپیک و بازی‌ها در بخش سرعت‌ها نتیجه مطلوب را نمی‌گیریم باز هم این روند در چندین بازی آسیایی و المپیک ادامه دادیم. نیمه استقامت و استقامت را رها کردیم و به حسین کیهانی هم خیلی نرسیدیم و او حتی بهترین رکورد ایران را ثبت کرد. امروز رکوردها در دوومیدانی ما را دلسرد می‌کند. برنامه‌ریزی نداشتیم و روی رشته‌هایی که سابقه داشتیم سرمایه‌گذاری نکردیم و حتی آنها را رها کردیم. باشگاه‌ها و ورزشکاران بی‌انگیزه شدند اما الان فدراسیون به دست کسی افتاده که با پوست و استخوان این مشکلات را لمس کرده و آمده تا تغییر ایجاد کند و به قولی که برای کسب ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی ناگویا داده است، عمل کند.

با حضور حدادی ورزشکارسالاری نخواهیم داشت

غلامی یادآور شد: نیاز است تا ما پیشکسوتان و ورزشکاران بدون هیچ چشم داشتی کمک کنیم و هر کسی هر چیزی که می‌داند برای کمک دریغ نکند. باید وفاق ملی ایجاد کنیم و مسابقات را در آینده نزدیک بهتر ببینیم. ضمن اینکه باید امکانات بین همه ماده‌ها تقسیم شود و مطمئنم که احسان حدادی با توجه به تجربه بزرگ در میادین بین‌المللی این کار را می‌کند. مطمئنم با حضور او ورزشکار سالاری نداریم و شایسته سالاری داریم و هر ورزشکاری بهتر باشد می‌تواند در میدان رقابت کند.

حرف‌های المپیکی‌های دوومیدانی کم‌لطفی است

وی با گلایه از ملی‌پوشان سرعت ایران، خاطرنشان کرد: دلگیرم از برخی دوستان که شنیدم امکانات ما مثل کشورهای خارجی نبوده و به همین دلیل در المپیک به مقام دلچسب نرسیدیم اما این حرف‌ها واقعا کم لطفی است و بیاییم و نگاه کنیم که چه هزینه‌ها و امکاناتی برای آنها تدارک دیده شده بود. آیا تقریبا با خیلی از کشورها این هزینه و امکانات برابری نمی‌کرده است؟ این نوع حرف زدن ملی‌پوشان کم لطفی کردن نسبت به دوومیدانی است.

غلامی: قهرمان دنیای مجازی نباشید/ تخم مرغ‌ها را در سبد سرعت ۲ نفر نگذارید

باید قبل از قهرمان پروری، پهلوان پروری داشته باشیم

دبیر فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: پهلوانی رئیس فدراسیون شده که خودش به این مسائل واقف است و ما باید قبل از قهرمان پروری پهلوان پروری داشته باشیم. باید ورزشکاران خود را از نظر فرهنگی بالا ببریم تا یاد بگیرند پهلوانی فراتر از قهرمانی است. وقتی آنها این را یاد بگیرند، قهرمانی برای آنها دور از دسترس نیست و باید یاد بگیرند در همان مجموعه مطیع آن باشند تا به درجات بالا برسند. در این صورت دوومیدانی متحول می‌شود و ما نباید تخم مرغ‌ها را در یک سبد بگذاریم و باید تقسیم شود.

ورزشکار باید متواضع باشد و باخت را قبول کند

وی درباره سخنان احسان حدادی در اختتامیه لیگ دوومیدانی کشور درباره اینکه ورزشکاران باید از فضای مجازی دور شده و در زمان حضور در اردوها تلفن‌های همراه خود را تحویل و با تمرکز به کار خود ادامه دهند، اظهار داشت: احسان حدادی بسیار حرفه‌ای فکر می‌کند. من بچه محل مرحوم تختی هستم و از او روایتی کردم که وقتی مدال طلا گرفت همه رسانه‌ها آن روایت را منتشر کردند. به او گفتیم چه حسی داشتی و گفت فقط فهمیدم باید سرم را آنقدر پایین بیاورم تا از دو نفری که در کنارم ایستاده بودند پایین‌تر بیایم تا مدال به گردنم بیفتد. این حرف‌ها به معنای تواضع است و تواضع یعنی باخت را قبول کنیم و مشکلات شکست را برطرف سازیم.

غلامی: قهرمان دنیای مجازی نباشید/ تخم مرغ‌ها را در سبد سرعت ۲ نفر نگذارید

بد است که قهرمان دنیای مجازی باشید

غلامی ادامه داد: قهرمان دنیای مجازی نباشید؛ این خیلی بد است. چندین سال است که متاسفانه ورزشکاران ما به سمت دنیای مجازی رفتند و این قهرمانی‌ها را در دنیای مجازی اعلام می‌کنند. این موضوع گریبان خودشان را موقع شکست می‌گیرد. آنها تحمل شکست را ندارند. این موضوع چند سالی است که رواج یافته است و امیدوارم برطرف شود و با همت همه دوستان دوومیدانی پویایی داشته باشیم.

ورزشکاران باید کاری کنند تا نام نیک از آنها باقی بماند

وی گفت: ما هم بدون هیچ چشم‌داشتی به عنوان کوچکترین عضو فدراسیون دوومیدانی به همه جوانان و ورزشکاران کشورمان نه فقط دوومیدانی کاران می‌گویم که روزگاری می رسد که انسان به جایی خواهد رسید که حتی فرزندان آنها حوصله نگاه کردن به آلبوم خاطراتشان را ندارند و آن روز را باید در نظر بگیرند و برای آینده نامی نیک از خود بگذارند. وقتی آنها به جایی می‌رسند باید تام آنها به نیکی یاد شود نه اینکه بعد از قهرمانی نامی از آنها باقی نماند. امیدوارم این ورزشکاران به این مرحله برسند و همچنین بتوانند با حمایت مسئولان رکوردهای خود را بهبود بخشند و شاهد مدال آوری آنها باشیم به ویژه آنها در خصوص پرتاب‌ها امید زیادی داشتیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس