کد خبر 1642557
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
خودکشی

دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی از افزایش آمار اقدام به خودکشی در محیط های جمعی مانند دانش آموزی،دانشجویی و کارگری خبر داد.

به گزارش مشرق، سید کاظم ملکوتی، دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی در این همایش بیان داشت: بدون حمایت نهادهای دیگری غیر از وزارت بهداشت امکان پیشگیری از خودکشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در محیط‌های جمعی مانند دانشجویی،دانش‌آموزی،محیط کارگری که اخیراً اقدام به خودکشی افزایش داشته است؛به‌طوری که اقدام به خودکشی در سن ۱۵ تا ۳۰ سالگی بین این گروه‌ها زیاد شده است.

آذرخش مکری، استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار نفر در جهان به‌واسطه خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۲۰ برابر این میزان نیز اقدام به خودکشی می‌کنند.

وی ادامه داد: هیچ عاملی پیدا نمی‌شود که ریسک خودکشی را چندبرابر کند؛ در نتیجه عوامل قاطع و ابر فاکتور در خصوص اثرگذاری در بروز خودکشی نداریم.

مکری با بیان اینکه خودکشی یک مشکل متعارف نیست و مشکلی پیچیده و بدقلق است، افزود: افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی منجر به خودکشی می‌شود.

این روانپزشک متذکر شد: برخی افراد حتی تا یکی دو روز قبل از خودکشی نیز نشانه‌ای از آن را نداشته‌اند.

مکری با بیان اینکه رفتار خودکشی فقط علامتی به‌عنوان زیر مجموعه اختلالات روانپزشکی نیست بلکه باید به‌عنوان یک اختلال در نظر بگیریم،ابراز کرد:در ۶۰ درصد خودکشی منجر به فوت سابقه خودکشی از قبل وجود ندارد.

این روانپزشک اضافه کرد:باید شوخی افراد و دوست صمیمی خودمان که می‌گوید می‌خواهم خودکشی کنم را جدی بگیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 1
    نوشته اقدام به خودکشی در سنین ۱۵ تا ۳۰ سال زیاد شده. این یعنی چی؟ یعنی دقیقا گروه سنی کلّه پوک ها که هنوز عقلشان درنیامده! احمق هستی که خودکشی می کنی، وقتی سن ات بره بالای سی و عقلت کم کم شروع کنه به درآمدن، تازه می فهمی چقدر نفهمی و خریت است که آدم امید خودش را از دست بدهد
    • ناشناس IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      2 0
      یعنی مشکل اجتماعی هستش علت چی هست چرا اینقدر ارزش جان ملت کم شده
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    7 1
    بااین مسؤلینی که ما داریم آخرش همگی مجبورخواهیم شدخودکشی کنیم!!!
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      1 0
      موافقم
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      0 2
      نتیجه پوچ گرایی است. تخم شیطان در فضای مجازی فراوان یافت می شود و تنها در ایران فضای مجازی یله و رهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس