تمجید از شهید «الجازی»، از صنعا تا رباط/ اردنی‌ها بر تحویل پیکر قهرمان خود اصرار دارند

در حالی تمجید از شهید «ماهر الجازی» که سه اسرائیلی را به هلاکت رساند، که تحویل ندادن پیکر وی از سوی مقامات صهیونیست، به شدت روابط امان و تل آویو را به سمت بحرانی شدن بیشتر سوق می‌دهد.

به گزارش مشرق، رای الیوم با اشاره به خودداری رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر شهید ماهر الجازی به اردن نوشت که تصویر بزرگی از این شهید در صنعا نصب شده و شعارهایی در مغرب در حمایت از این قهرمان اردنی که صهیونیست ها را به گلوله بست، سر داده شد. جوانان اخوانی در خیابان و بزرگان عشایر «الحویطات»(قبیله ای که الجازی به آن تعلق دارد) بر یک خواسته، یعنی دفن شهید در خاک اردن متمرکز هستند.

این رسانه افزود: به شکل عجیبی در محافل سیاسی اردن درخواست برای دریافت پیکر شهید الجازی وجود دارد و به شکل قابل ملاحظه ای فعالیت های مردمی تحت هدایت جریان های اسلامی و عشایری گسترش یافته است که همگی بر تحویل پیکر این شهید به اردن اصرار دارند.

رای الیوم ادامه داد: هزاران اردنی دو روز قبل در حمایت از شهید الجازی شعار سر داده و خواستار بازگردانیدن پیکر وی شدند. مقامات صهیونیستی تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده و به دولت اردنی در این باره چیزی نگفته اند.

به نوشته این رسانه، در صنعا نیز تصویری بزرگ از شهید الجازی با یونیفرم نظامی نصب شده است. در شهر رباط نیز تظاهرکنندگان در حمایت از الجازی شعار سر دادند.

رای الیوم با اشاره به اینکه این موضوع روابط میان تل آویو و امان را بیش از پیش بحرانی می کند، نوشت: دولت اردن در تنگنا قرار دارد و نمی تواند به این موضوع بی اعتنا باشد.

عملیات گذرگاه «الکرامه» که از سوی یک اردنی انجام شد و طی آن سه اسرائیلی کشته شدند، به مثابه سیلی به اشغالگران بود که گمان کردند جنایات وحشیانه آنها علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و غزه بدون پاسخ خواهد ماند.

عملیاتی که الجازی، نظامی بازنشسته در گذرگاه الکرامه انجام داد، موجی از شعف در داخل اردن و خارج آن ایجاد کرد و همه به اجماع، این نوع عملیات را در سایه نسل کشی دشمن در غزه، مشروع دانستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس