تسلیت قالیباف به ۲ نماینده مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره روند تنقیح و نسخ قوانین و احکام نامعتبر در حوزه‌های مختلف پرداخت.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر درخصوص روند بررسی این طرح‌ها پاسخ داد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های مربوط به فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه‌های مختلف در مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین و کمیسیون های مربوطه با دقت بررسی شده است.

وی با یادآوری اینکه قانون مربوط به تنقیح قوانین نیز در سال ۸۹ به تصویب مجلس رسیده است، افزود: امروز صبح قبل از شروع جلسه توضیح دادم که کار تنقیح با دقت انجام شده و ان‌شاءالله با سرعت پیش برود تا ما بتوانیم ۵۲ قانون جامع را سروسامان دهیم و تورم قانون‌های بی‌جهت و متضاد کم شود همچنین قانون‌هایی که نسخ ضمنی شده تعیین تکلیف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید با دقت تنقیح و نسخ قوانین صورت گیرد، اضافه کرد: اگر لازم باشد در یک جلسه مجلس شورای اسلامی، معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌ها درباره روند این کار به نمایندگان توضیح خواهند داد تا مطلع شوند.

قالیباف تاکید کرد: باید ۱۲ هزار قانون تکراری، اضافه و باطل شده به درستی تنقیح و نسخ شود که در سیاست‌های قانون‌گذاری هم موضوع تنقیح قوانین مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس