پاپ: برخی در اروپا سگ و گربه را به فرزندآوری ترجیح می‌دهند

رهبر کاتولیک‌های جهان در دو هفته اخیر طی یکی از طولانی‌ترین سفرهای عمر ۸۷ساله خود از چهار کشور در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه بازدید کرد.

به گزارش مشرق، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در دو هفته اخیر از چهار کشور اندونزی، سنگاپور، تیمور شرقی و پاپوئا گینه‌نو بازدید کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان سفر خود را از اندونزی آغاز کرد که دارای بیشترین جمعیت مسلمانان در جهان است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، وی در دیدار با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی آمار زاد و ولد بالا در این کشور را ستایش کرده و با ابراز تأسف از وضعیت کشورهای غربی گفت که در این کشورها «برخی گربه یا سگ‌های کوچک را ترجیح می‌دهند.»

پیش‌ازاین پاپ فرانسیس بارها از نرخ پایین تولد در ایتالیا گله کرده بود که یکی از ضعیف‌ترین کشورها در این زمینه محسوب می‌شود.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین از مسجد استقلال جاکارتا بازدید کرده و در دیداری دوستانه با امام‌جماعت مسجد و در پاسخ به بوسه وی به سر پاپ، دست امام‌جماعت مسجد را بوسید. طرفین در این دیدار بیانیه مشترکی را به نشانه‌ اتحاد مسلمانان و مسیحیان جهان به امضا رساندند.

به گزارش آسوشیتد پرس، پاپ فرانسیس ۸۷ساله در سفر به تیمور شرقی با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شد و حدود نیمی از جمعیت کشور (۶۰۰ هزار نفر) برای دیدن او در پارک ساحلی این کشور تجمع کردند.

سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به جنوب شرق آسیا قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    5 1
    یک عده اسکل نادان خود باخته هم در ایران همین مسیر را میروند
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      1 1
      دقیقا
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    2 0
    بعضی ها علاقه دارن به حیوانات
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    3 0
    جانمی جان بلاخره پاپی دو کلوم حرف راست زد. سالها است این اتفاق وراثتی در غرب بوجود آمده. یک سگ و یا گربه در این اجتماع متمدن غربی ارزش معنوی ، مالی ، محبت و عطوفت مقدم بر فرزند آوری است. ضمن اینکه مراسم جشن تولد و خصوصأ مراسم تدفین سگ باشکوه و خرج و مخارج بسیار برگزار میشود.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    2 1
    جناب پاپ از خواب غفلت دیر بیدار شدی لنگ ظهره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس