کد خبر 1642701
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
واشنگتن توطئه برای برکناری مادورو را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گزارش‌ مقام‌های ونزوئلا مبنی بر تلاش واشنگتن برای توطئه علیه دولت نیکلاس مادورو را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «مطلقاً نادرست است» این‌ها واکنش وزارت خارجه آمریکا به گزارش‌هایی مبنی بر توطئه ایالات متحده آمریکا علیه دولت رئیس‌جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (شنبه) مدعی شد که واشنگتن هیچ نقشی در ثبات‌زدایی در ونزوئلا ندارد.

پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد ونزوئلا، گزارش داد که دو تبعه اسپانیا، سه شهروند آمریکا و یک تبعه اهل کشور چک به اتهام تلاش برای بی‌ثبات‌سازی در ونزوئلا دستگیر شده‌اند.

از طرف دیگر، وزارت کشور ونزوئلا نیز اعلام کرده است که نیروهای امنیتی این کشور بیش از ۴۰۰ قطعه سلاح که از آمریکا به شکل غیرقانونی وارد این کشور شده بود را کشف و مصادره کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، با این‌حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تأیید بازداشت یک عضو ارتش ایالات متحده در ونزوئلا گفته است «گزارش‌های تأییدنشده‌ای از بازداشت دو شهروند دیگر آمریکایی در ونزوئلا وجود دارد».

این اولین بار نیست که ایالات متحده برای برکناری و کودتا علیه مادورو توطئه می‌کند، پیش از این در سال ۱۳۹۸ نیز، رهبر مخالفان ونزوئلا خوان گوایدو با چراغ سبز آمریکا خود را رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد اما در نهایت نه تنها نتوانست مادورو را کنار بزند بلکه کشورهای غربی نیز پشت او را خالی کردند و مجبور به فرار به آمریکا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس