ارتش اشغالگر به کشته شدن ۳ اسیر صهیونیست در حمله خود در دسامبر گذشته اذعان کرد

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت «به احتمال زیاد» سه اسیر صهیونیست در نوامبر گذشته در غزه در یک حمله هوایی این رژیم کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس نتایج تحقیقات، احتمال زیادی وجود دارد که این سه نفر در نتیجه حمله هوایی ارتش در ۱۰ نوامبر تقریبا ۱۰ ماه پیش کشته شده باشند.

بر اساس آنچه شبکه ۱۲ عبری روز یکشنبه گزارش داد ارتش رسما به خانواده‌های کشته شدگان اطلاع داد.

در ۱۴ دسامبر، ارتش اسرائیل از تونلی در جبالیا، در شمال نوار غزه، اجساد سه اسرائیلی را که هفت اکتبر در یک مهمانی در کیبوتس «ریعیم» که در اطراف نوار غزه قرار دارد، شرکت کرده بودند و در عملیات طوفان الاقصی به اسارت درآمدند، پیدا کرد.

ارتش اجساد سربازان «نیک بایزر» و «رون شرمن» و «الیجا تولدانو» فرانسوی-اسرائیلی را در ماه دسامبر از نوار غزه که در آنجا نگهداری می‌شدند، بازگرداند.

ارتش گفت که تحقیقات نشان می‌دهد که این سه نفر ممکن است در یک حمله هوایی در نوامبر گذشته کشته شده باشند که در آن یک فعال ارشد حماس به نام «احمد غندور» نیز به شهادت رسید.

به این ترتیب این سه اسیر در عملیات حماس در هفت اکتبر به اسارت درآمده بودند. اجساد آنها در ماه دسامبر پیدا شد، اما علت مرگ به تازگی مشخص شده است.

با گذشت بیش از ۹ ماه از این حادثه، ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه، نتایج تحقیقاتی را که از چند ماه پیش آماده کرده بود به خانواده‌های سه اسیر اطلاع داد که اولین تایید رسمی مبنی بر وقوع کشته‌شدن آنها در نتیجه بمباران ارتش اشغالگر است نه به دست اسیرکنندگان آنها یعنی، اعضای مقاومت در نوار غزه.

ارتش اشغالگر در گزارش خود گفت که بر اساس محل پیدا شدن اجساد، گزارش‌های پاتولوژیک و سایر اطلاعات، «احتمال زیادی» وجود دارد که آنها در این حمله کشته شده‌اند. اما ارتش افزود: نمی‌توان به طور قطعی شرایط مرگ آنها را مشخص کرد.

این نتیجه‌گیری‌ها بر دولت فشار می‌آورد تا به توافقی برای بازگرداندن اسرای باقی‌مانده‌ نزد حماس دست یابد.

منتقدان می‌گویند تلاش برای نجات آنها بسیار دشوار و خطرناک است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس