1

باز کردن پای ایران با هدف لاپوشانی در ابعاد ترورهای سریالی ترامپ آن هم با هدایت رسانه‌های نزدیک به گروهک تروریستی منافقین معنای خاصی دارد.

سرویس سیاست مشرق- روز گذشته کاخ سفید در یک اطلاعیه اعلام کرد که اف‌بی‌آی توانسته دومین ترور رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا را خنثی کند. بر اساس این بیانیه، فردی مسلح در ۳۶۵ تا ۴۵۷ متری محل بازی ترامپ قرار داشت و عوامل «سرویس مخفی» پس از مشاهده فرد مظنون چهار گلوله به سمت وی شلیک کردند.

در طول دو ماه این برای بار دوم است که ادعا شده که برخی در تلاش هستند تا ترامپ را ترور کنند. در هر دو پرونده ترور ناموفق برخی محافل خبری تلاش کرده‌اند پای ایران را نیز به این ماجار باز کنند. بار اول شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان این ادعا را مطرح کرده و برای بار دوم شبکه اینترنشنال که نزدیک به گروهک منافقین است با راه انداختن یک نمایش رسانه‌ای برای این حوادث سیاسی عجیب در آمریکا صحنه پردازی کرده است.

وب‌سایت رادیوفردا ارگان رسانه‌ای سازمان سیا نیز پس از ترور اول در یک پرونده خبری به نقش احتمالی تهران در ترور ترامپ پرداخته است، این رسانه آمریکایی نوشته بود که ترور ترامپ می‌تواند بخشی از عملیات «انتقام سخت» از عواملی باشد که در ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد نقش داشته‌اند.

چه کسانی می‌خواهند پای ایران را به پرونده ترور ترامپ باز کنند؟ / داستان عجیب ترورهای سریالی در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آمریکا

واکاوی یک پرونده رازآلود!

با گذشت حدود دو ماه و نیم از ترور ناموفق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اف بی آی نتایج تحقیقات خود را در این خصوص تشریح کرده است. مقامات پلیس قدرال می‌گویند عامل سوءقصد به جان دونالد ترامپ، به تنهایی عمل کرده و هیچ نشانه‌ای از مداخله خارجی در این عملیات وجود ندارد.

توماس کروکس ۲۱ ساله، روز ۱۳ ژوئیه در جریان تجمعی انتخاباتی در شهر باتلر در پنسیلوانیا به سوی رئیس جمهور سابق آمریکا که نامزد انتخابات است تیراندازی کرد. در آن تیراندازی یک نفر کشته شد، دو نفر به طور جدی مجروح شدند و یک گلوله گوش ترامپ را خراش داد. پس از آن، رئیس جمهور سابق آمریکا برای ثانیه‌هایی در مقابل دوربین‌ها ایستاد و از استقامت و اراده خود در راه نجات کشورش سخن گفت! اکنون شاهد روایتگری پلیس فدرال آمریکا از پشت پرده ماجرا هستیم. روایتی که به جای پاسخگویی به سؤالات و ابهامات اصلی، نوعی بازخوانی از ماجرا و ساده سازی آن است!

مقامات ارشد اف بی آی در یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه هفته گذشته تاکید کرده‌اند که انگیزه مهاجم در این سوءقصد همچنان مجهول است و گفتند که توماس کروکس - مهاجم ۲۰ ساله - «مخلوطی از عقاید» را داشت. استفاده مقامات پلیس فدرال از کلید واژه «مخلوطی از عقاید»، منبعث از پارادوکسیکال بودن عقاید و باورهای عامل ترور بوده است. نکته اساسی اینکه توماس کروکس هوادار حزب جمهوریخواه بوده و حتی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵ دلار به این حزب (در قالب کمکهای فردی هواداران حزب جمهوریخواه) کمک کرد. بر اساس گزارش بی بی سی، پلیس فدرال آمریکا تاریخ جستجوهای اینترنتی کروکس را توضیح داد و عکس‌هایی از تفنگی که از آن استفاده کرد و وسایل انفجاری دست‌ساز که در خودرو او پیدا شد را منتشر کرد.

اصلی‌ترین ابهام پلیس فدرال، معطوف به انگیزه یک جمهوریخواه طرفدار ترامپ مبنی بر قتل اوست! یکی از موضوعاتی که برخی رسانه‌های آمریکایی پس از وقوع ترور به آن اشاره کردند، معطوف به غیر طبیعی بودن یا نبودن عامل این اقدام بوده است. ابهام اصلی این بود که آیا کروکس چنین عملیاتی را آگاهانه صورت داده یا در زمان ترور، وضعیت طبیعی نداشته است. نتایج آزمایش‌ها نشان داد که توماس کروکس پیش از حمله از هیچ‌نوع مخدر یا الکل استفاده نکرده بود؛ بنابراین، وی در زمان انجام عملیات دارای سلامت عقلی بوده است.

چه کسانی می‌خواهند پای ایران را به پرونده ترور ترامپ باز کنند؟ / داستان عجیب ترورهای سریالی در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آمریکا

ابهام اول بی پاسخ در گزارش اف بی آی

اما کماکان ابهام اصلی در خصوص ترور ترامپ، به قوت خود باقیست و اف بی آی نیز قاعدتاً اراده‌ای در پاسخگویی به آن ندارد. این ابهام، معطوف به نحوه عملیات و آزادی عمل (هر چند محدود) به عامل ترور ناموفق رئیس جمهور سابق آمریکا بوه است.

کروکس در مزرعه رالی باتلر، حدود شش دقیقه روی پشت‌بام ساختمان مجاور محل سخنرانی ترامپ حضور داشت و قبل از اینکه بر اثر شلیک تک‌تیراندازهای سرویس مخفی کشته شود، هشت گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد. طبق گزارشهایی که رسانه‌ها پس از وقوع حادثه منتشر کردند، برخی حضار نسبت به حضور وی در پشت بام ساختمان کناری و مشرف به محل حادثه مشکوک بوده و حتی محافظان ترامپ و نیروهای پلیس حاضردر محل سخنرانی این نامزد انتخاباتی در پنسیلوانیا را نسبت به این موضوع آگاه کرده بودند.

سؤال اصلی اینجاست که آیا با یک حادثه مدیریت شده (ترور محدود) رو به رو بوده‌ایم که عامل آن نیز به صورت ناخواسته در آن پازل تعریف و قربانی این بازی شده است؟

نباید فراموش کرد که حادثه ترور ترامپ منجر به افزایش تصاعدی آرای وی در بین رأی دهندگان مستقل گردید و موازنه نظرسنجی‌ها را به سود وی تثبیت و حتی ارتقا داد. همچنین ایالت محل حادثه ترور، یعنی پنسیلوانیا که دارای ۲۰ رأی الکترال بوده و یکی از ایالات خاکستری و سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، تبدیل به بستر رشد آرای حزب جمهوریخواه و نامزد آن گردید. با این حال پس از کناره گیری جوبایدن از رقابتهای انتخاباتی و جایگزینی کامالا هریس، جو ناشی از ترور ترامپ در این ایالت و دو ایالت مهم دیگر یعنی ویسکانسین و میشیگان فروکش کرد.

چه کسانی می‌خواهند پای ایران را به پرونده ترور ترامپ باز کنند؟ / داستان عجیب ترورهای سریالی در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آمریکا

ابهام دوم؛ مهم‌تر از ابهام اول!

ابهام دوم، معطوف به رفتار پلیس پس از حادثه بوده است. رئیس دفتر اف‌بی‌آی در پیتسبورگ در این نشست خبری به انتقادات درباره پاکسازی فوری صحنه جرم و تحویل فوری جسد توماس کروکس به خانواده‌اش هم پاسخ داد و مدعی شد که روش استاندارد پاکسازی صحنه‌های قتل و ترور همین است و جسد کروکس نیز پس از تکمیل مراحل کالبدشکافی به خانواده‌اش تحویل داده شد، چون نگهداری بقایای انسان برای مدتی نامحدود روشی استاندارد نیست.

با این حال پلیس فدرال حتی در مواردی که حادثه‌ای مشکوک یا مبهم رخ می‌دهد، از پاکسازی فوری محل حادثه اجتناب می‌کند و حتی جسد فرد قاتل (در صورت کشته شدن در محل حادثه) را با هدف بررسی‌های تکمیلی از جمله آزمایشهای سم شناسی و پرسشهای هدفمند از خانواده و نزدیکان وی تحویل نمی‌دهد. بدیهی است که ترور ترامپ با توجه به جایگاه سابق و کنونی وی، یکی از حساس‌ترین پرونده‌های امنیتی در آمریکا محسوب می‌شود و ساده سازی صحنه ترور وی، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

اکنون یک کارگروه در کنگره، شامل نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات، درحال بررسی نقایص امنیتی هستند که راه را برای سوءقصد به جان دونالد ترامپ باز گذاشته است. با این حال علاوه بر نقایص امنیتی، فرامتن و بستری که این نقایص در آن ظهور و بروز پیدا کرده نیز اهمیت دارد! به عبارتی گویاتر، باید مشخص شود کدام بخش از حادثه «ناگهانی»، کدام بخش «تصنعی»، کدام بخش «مدیریت شده» و کدام بخش «طبیعی» بوده است!

متعاقباً باید نقش هر یک از نهادهای وابسته به آژانس امنیت ملی آمریکا در این حوزه‌ها مشخص شود. شاید حتی طرح این سؤالات تا دهه‌ها «عبور از خطوط قرمز اطلاعاتی» در واشنگتن تلقی گردد و رسانه‌های وابسته به دوحزب دموکرات و جمهوریخواه نیز انگیزه و حوصله‌ای برای ورود به آنها نداشته باشند، اما مسجل است که بخشهایی از قطعات پازل ترور ترامپ با یکدیگر همخوانی و همپوشانی ندارد.

با این همه باز کردن پای ایران با هدف لاپوشانی در ابعاد ترورهای سریالی ترامپ آن هم با هدایت رسانه‌های نزدیک به گروهک تروریستی منافقین معنای خاصی داشته و گویی لابی نفاق در تلاش است در آستانه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک با ایجاد حواشی واهی مانع از تحقق برنامه‌های مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل شود.

بی‌شک پرونده مجازات عوامل ترور شهید سلیمانی باز بوده و تهران طبق برنامه همه آنها از جمله دونالد ترامپ متهم ردیف اول را مجازات خواهد کرد، اما تلاش برخی عناصر ضدایرانی برای جهت دهی به سیاست خارجی آمریکا پس از تحولات سیاسی در ایران قابل تأمل است. تلاش برای چسباندن پرونده ترور ترامپ به ایران بی‌شباهت به یک خرابکاری خاص قبل از سفر رئیس‌جمهور به عراق نیست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 7
    همه اینا فیلم از طرف خود ترامپ
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      5 2
      وای به حال منافقین بدبخت که در دو جهان آسایشی ندارند ،نیازی نیست تو نگران مردم ایران باشی ما چهل ساله که به تهمت زدن اربابت عادت داریم
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    ترامپ نباید تشکر کنه باید بگه مشگوکه به این ترورها تشکر اینجا اشتباهه باید شلوع کاری کنه وقتی هریس مودب اون باید شلوع کار باشه وقتی باید مودب بود که طرف را گوشه رینگ بردی نه زمانی که باید حمله کنی ...الان باید حمله کنه باید بگه مشکوکه و باید بگه که این مشکوک بوده از سمت حزب دموکرات هستش ... باید روی موصوع ناامنی مانور بده بگه امریکا نا امن شده و رقبا ترجیح به حذف عیزیکی گرفتند با این کار توپ را می اندازد در زمین اونطرف و گرنه محافطه کار میشه مثل شما ...
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 3
    چیزی که ترامپ روش باید مانور بده اینه ایا رقبای سیاسی در امریکا دست به ترور میزنند تا برنده باشند ...
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    9 4
    عملیات فریب ــ سیا می خواهد با به اصطلاح کشف و خنثی سازی ترور ترامپ ؛ عملیات موشکی یمن که فتوشاپ بودن سامانه گنبد آهنی را بر ملا کرد ؛ لاپوشانی کند
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 10
    برای ترامپ فرقی ندارد در هر صورت تکلیف ایران را برای همیسه روشن می کند
  • DE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 1
    عوامل پشت پرده این نیمه ترورها سناریو روی کار آمدن هیتلر را دنبال میکنند
  • قریشی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 1
    تصویر ترامپ در حال سخنرانی روبروی نماد ستون شیطانی ابلیسک که برای شیطان پرستان و ماسونها مقدس محسوب میشه خودش گویای هزاران مفهوم است ...
  • IN ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 2
    یادمه ترومپت حرومزاده بعد از حمله تروریستی به مجلس گفته بود که تروریست ها دچار همان بلایی میشن که خودشون اشاعه میدن! حالا وقتشه که این جمله را کوبید توی صورت خودش.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 1
    اگر یه کشور یا یه سرویس مخفی یا یه گروه تروریستی این کار رو انجام میداد تو همون حمله اول کار ترامپ تموم بود چون این افراد حرفه ای عمل می کنن...واضح کار خود ترامپ و باند های مخفی پشت پرده حامی ترامپه حالا یا واسه رای جمع کردن یا برنامه های دیگه ای که ممکنه داشته باشن
  • s IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 2
    تحریم ایران ایر را هم در همین پازل می بینم، ایجاد منطقه پرواز ممنوع و تشکیل یک ادلب مرزی
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    رو به قبله اوبلیسک
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 4
    سرویس،امنیتی،اکراین پشت این قضیه است قبلا هم دختر پرفسور دوگین را ترور کردند
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    کدام خرابکاری خاص؟!!چرا ما مردم عادی نباید بدونیم؟!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 0
    افکارش مثل ترامپه و حامی
  • FR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 2
    ترامپ سگ جان ..
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      2 1
      سگ جون نیست ،سپرده که آروم بزنن فقط هم پر لاله گوش بگیره .......
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 1
    همه اش فیلم بوده
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 1
    واقعا مسخره ست،حتی یک بچه هم می‌فهمه که ترامپ از تجربه ترور ساختگی قبلی آرای فراوانی نصیبش شد و حتی تونست بکمک اون بایدن رو از میدان بدر کنه!
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 2
    اینکه ترامپ می خواهد صلح را به اوکراین بیاره در حالی که استقلال اوکراین را هم حفط کنه یکسری را به خطر انداخته شاید بایدن در طاهر کنار رفته ولی اونم عصو حزب دموکراتیست که بشرین منافع را در جنگ اوکراین داره فساد بایدن نشون داد همون طور که کلینتون هم در جنگ منافع دار ترامپ دنبال صلح همزمان حفط منافع امریکاست و البته اوکراین و جنگ به نطرش علطه برای همین یک جنگ طلب از اوکراین برگشته می خواست ترورش کنه ....
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 1
    نیازی نیست پلیس فدرال خودش به زحمت بیندازه، چون این ترور هم کار نفر قبلیه !
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 2
    ترومپ از ترور خودت خسته شو لطفاً
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 1
    ای بابا حالا خوبه که فیلمهای قبل ترور ترامپ توی گوگل هستش که پلیس علیرغم هشدارهای علنی مردم به حضور شخصی با تفنگ روی پشت بام عمدا خودش رو به اون راه میزنه تا توماس کروکس کارش رو انجام بده! دیگه ترور چی کشک چی دوغ چی تابلوعه کار ترامپه دیگه
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 1
    اینا به درد ما نمیخوره ما هنوز انتقام سردار رو نگرفتیم. باید ترامپ بزنیم.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 1
    اگر کار ایران بود همان دفعه اول مرده بود ایران کاری را نمی کند ولی اگر بکند درست و تمیز انجامش می دهد
  • CA ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 1
    کار خودش بود برای تبلیغ
  • US ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 1
    The Jewish mafia is behind all these FAKE trump assassination attempt
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      0 0
      chekheh
  • US ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    گروهک تروریستی منافقین
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    قبلش ولی وکیل مدافع شیطان بود خیلی بد ، این یکی برای کیست ؟!
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    Chatty man بهتر بود
  • US ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 1
    FAKE trump attempt is NOT MEK policy but MOSSAD policy and Israel lobby. /
  • US ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    ترورهای مکرر قلابی توسط مافیای یهود انجام می شود
  • US ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    ترورهای مکرر قلابی توسط مافیای یهود انجام می شود و مجاهدین در این میان کاره ای نیستند جز اینکه از آنان بعنوان مهره استفاده شود و سپس به سبد آشغالی فرستاده شوند. مافیای یهود پشت آن است که با یک سنگ دو کبوتر زند. یکی تبلیغات شدید علیه ایران و دیگر انتخاب ترامپ در زد و بندها در نوامبر. ناتانیاهو می خواهد ترامپ برنده باشد. مافیا فکر می کند این ترورهای قلابی تبلیغات خوبی برای او و علیه ایران است. این ابلهان نمی دانند که این هجمه علیه آنان است. قبیله بچه کش مستاصل است. قبیله یهود قبلن با ترور کندی ها روند سیاسی را در آمریکا بهم زدو نوکرشان جانسون را بر مسند نشاندند و با این عمل به مجرای تنفسی قدرت مافیای جهود دمیدند.
  • US ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 1
    The Jewish Mafia is behind all these FAKE Trump assassination attemp.
  • US ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 1
    Jewish Mafia is behind all these FAKE assassination to hit two birds with one stone
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      0 0
      بهت که گفتم: chekheh
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    انقلاب شده ؟!
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    چه گیر داده اید به عباسزاده ، عباسزاده کلا مثل مردم است ، کار می کند و اخلاقش هم عادی است
  • CA ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    مگه خودتون نگفتیم انتقام شهید سلیمانی رو می گیریم.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    بعضی از افراد برای پول حاضرند به هر تله ای پا نهاند اعم از داخلی و خارجی و در هر نا کجاآباد نمونه اش ترور اسماعیل هنیه در تور امنیتی
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    ویکی پدیا را بخون ....
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    مسیله سامانه های دولتی را روش زوم کردند برید نزنند کلا بیارند پایین مشخصا سامانه حامع تجارت و .. را برید دنبال موصوع اصلاحاتش کنند ....برید دنبال قصیه سامانه های دولت ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس