توافق برلین و تاشکند برای اخراج پناهجویان افغان به ازبکستان

صدراعظم آلمان در سفر به تاشکند و دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان، توافقنامه‌ای را برای اخراج پناهجویان افغان به این کشور امضا کرد.

به گزارش مشرق، همزمان با تصمیم آلمان برای اخراج پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی آنها رد شده است، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان اعلام کرد در سفرش به ازبکستان، توافقتنامه‌ای را برای اخراج پناهجویان با رئیس جمهور ازبکستان امضا کرده است.

بر اساس گزارش «دی‌پی‌ای» آلمان، برلین قرار است در ازای همکاری تاشکند دراین‌باره، کارگران ماهر ازبکستانی، به‌ویژه در بخش‌های مراقبت و بهداشت را استخدام کند.

گزارش می‌افزاید این توافق همچنین روند بازگشت ازبک‌هایی را که بدون مجوز اقامت قانونی در آلمان حضور دارند نیز تسریع می‌کند.

هنوز مشخص نیست آیا اخراج پناهجویان افغان به کمک ازبکستان نیز شامل این توافق است یا خیر، اما پیش از این رسانه‌ها از توافق ضمنی دو کشور برای اخراج پناهجویان افغان از آلمان به ازبکستان و سپس از آنجا به افغانستان خبر داده بودند.

هفته گذشته، «یواخیم استمپ» کمیسار امور مهاجرت دولت آلمان اظهار داشت گفتگوی مستقیم با طالبان برای اخراج بیشتر مهاجران افغان، یکی از گزینه‌های برلین است.

وی با اعلام این موضوع گفته بود آلمان «علاقه جدی به بازگرداندن» مهاجران پذیرفته‌نشده افغان دارد.

دولت آلمان با طالبان روابط رسمی ندارد، با این حال، این کشور اخیراً برای نخستین بار از زمان بازگشت طالبان به قدرت ۲۸ مجرم افغان را به افغانستان اخراج کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 0
    بیچاره ازبکستان خخخخ
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 0
    به خود افغانستان باید دیپورت کنید.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    ازبک که از پشتون افغانی بدتره؟!؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس