سعید اوحدی

نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو که امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزار شد.

به گزارش مشرق، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو که امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سالن اجتماعات بنیاد برگزار شد، گفت: شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند.

مهندس سعید اوحدی در این مراسم ضمن خیر مقدم به شاعران فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری این جلسات شعر خوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد. پیامبر اکرم (ص) نیز دیدارهایی با شاعران در دوران صدر اسلام داشتند و مراسم شعرخوانی نیز همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نگاه عمیقی که به شعر در فرهنگ کشورهای اسلامی وجود دارد، گفت: شعر در تاریخ قبل از صدر اسلام و حتی بعد از آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و جایگاه شاعران مورد توجه قرار داشته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش ارزنده شعر در انتقال پیام‌ها، اظهارداشت: شعر یکی از زیباترین و لطیف‌ترین رشته‌های هنری است. شعر در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه برخوردار است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شعر و شاعران سرمایه برای کشور هستند.

مهندس اوحدی جایگاه شعر را در بین هنرهای دیگر بسیار ارزشمند دانست و عنوان‌کرد: شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند و شعر بسیار ارزشمند و ماندگار است. شعر شاعران تاثیرگذار به ویژه برای خانواده شهدا و والدین آنها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شعر در دوران صدر اسلام اهمیت زیادی داشت، اظهار داشت: پیامبر (ص) به هنر شعر جهت دادند. باید قدر این سرمایه را دانست و از آن بهره‌مند شد، سرمایه‌ای که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به آن تاکید دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری مراسمی برای شهدای منا و نزدیک شدن به آغاز هفته دفاع مقدس بر اهمیت نقش شعرخوانی در این ایام تاکید کرد و گفت: شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود، شعر برای اسرا در اردوگاه‌ها و برای رزمندگان در جبهه‌ها بسیار تاثیرگذار بود.

*شعر جزو هنرهای اصلی است

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم در این مراسم ضمن خیرمقدم به شاعران، فرا رسیدن روز زبان و ادبیات فارسی، ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) را گرامی داشت و با اشاره به کلاس هنر متعالی آیت‌الله جوادی آملی گفت: ایشان شعر را بالاتر از هنرهای هفت‌گانه و بخش‌های مختلف ادبیات مثل سفرنامه‌نویسی می‌دانستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم تاکید کرد: شعر جزو هنرهای اصلی است و به عنوان ضمیمه ادبیات نیست. هنر شعر کار پیچیده و حساسی است. آنچه تحت هنر است بر اساس ذات مقدس باری تعالی است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خلق آثار هنری توسط هنرمندان اظهارداشت: هنر نزد خالق هستی است و ما نمی‌توانیم به این جایگاه دست پیدا کنیم. فقط بخشی از آن را می‌توانیم خلق کنیم و شناخت عالم آفرینش یک علم است.

*کار فرهنگی، خودش جهاد است

یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با گرامی‌داشت هفته وحدت، ولادت پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام صادق (ع) با توجه به نزدیک شدن به ایام هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی‌داشت.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به تاکید فرمایش رهبری در جهت اهمیت خلق آثار هنری و فرهنگی به شرح فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب پرداخت و اظهارداشت: کار فرهنگی، خودش جهاد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس