رسانه‌های اسرائیلی امروز دوشنبه گزارش دادند در صورت برکناری وزیر جنگ اسرائیل یوآو گالانت توسط نخست‌وزیر، چه کسی بیشترین شانس دستیابی به این پست را خواهد داشت.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در حزب لیکود رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد، یوآو گالانت را برکنار کند، عضو کنست گدعون ساعر، بیشترین شانس را برای ورود به کابینه و تصدی پست وزارت جنگ دارد. وی زمانی رقیب جدی نتانیاهو برای تصدی پست ریاست حزب‌ لیکود بود و در کارنامه خود تصدی پست وزارت امور داخلی و عضویت در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی را دارد.

درحالی‌که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه مذاکره با ساعر برای تصدی پست وزارت جنگ را تکذیب می‌کند، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً برای چندمین‌بار وزیر جنگ کابینه خود را به اخراج تهدید کرده است.

دلیل تشدید اختلافات میان این دو مقام صهیونیست، مخالفت گالانت با عملیات علیه لبنان در مقطع زمانی کنونی است.

شبکه صهیونیستی کان و کانال ۱۳ گزارش دادند که فرمانده جبهه شمالی ارتش اسرائیل اوری گوردین، تل‌آویو را برای انجام یک حمله گسترده در لبنان تحت‌ فشار قرار داده، اما گالانت و فرمانده ستاد مشترک ارتش هرتزی هالوی خواستار رویکردی محتاطانه‌تر هستند.

گفته می‌شود که نتانیاهو خواستار عملیاتی محدود در لبنان است. یک منبع نزدیک به نتانیاهو می‌گوید نخست‌وزیر اسرائیل تهدید کرده اگر گالانت سعی کند جلوی عملیات در شمال را بگیرد اخراج خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس